fonradar

740 Hesap mı 150 mi ?

Üyelik
12 Şub 2011
Mesajlar
20
Konum
ankara
merhabalar.
alüminyum cephe işi yapan bir firmanın yaptığı işler; yıllara yaygın ve aylara yaygın inşaat, birde alınan profillerin şekil verildiği fabrika olmak üzere faaliyette bulunmakta.
firmanın mevcut müşaviri bütün alışları 150 de toplayıp, geçici vergi döneminde kendine göre oranlayıp 622 ile kapatıyor. bu noktada şantiyelerin hiç birinde maliyet takibi yapılamıyor. bütün hammadde alışları ve giderler torba hesaplarda toparlanıyor ve detay yok denecek kadar az, yani tam olarak muhasebe bürosu mantığıyla yürüyor işler.
bu noktada aylara yaygın olan inşaat işlerini direk 740 hesap altında detaylandırarak takip edilmesi gerekir diye düşünüyorum. şirket bünyesinde hiç bir yerde, ne bir faturanın içeriğine ait bilgi var, ne de hangi şantiye ye ne iş yapıldığıyla ilgili. mevcut sistemde değişiklik yapmak mı daha kolay olur yoksa geçmiş için artık pek yapılacak birşey olmadığından yeni başlayacak şantiyeler için resmi muhasebeye bağlamadan programda diğer modüllerden maliyet takibine başlamak mı daha sağlıklı olur sizce.
 
merhabalar.
alüminyum cephe işi yapan bir firmanın yaptığı işler; yıllara yaygın ve aylara yaygın inşaat, birde alınan profillerin şekil verildiği fabrika olmak üzere faaliyette bulunmakta.
firmanın mevcut müşaviri bütün alışları 150 de toplayıp, geçici vergi döneminde kendine göre oranlayıp 622 ile kapatıyor. bu noktada şantiyelerin hiç birinde maliyet takibi yapılamıyor. bütün hammadde alışları ve giderler torba hesaplarda toparlanıyor ve detay yok denecek kadar az, yani tam olarak muhasebe bürosu mantığıyla yürüyor işler.
bu noktada aylara yaygın olan inşaat işlerini direk 740 hesap altında detaylandırarak takip edilmesi gerekir diye düşünüyorum. şirket bünyesinde hiç bir yerde, ne bir faturanın içeriğine ait bilgi var, ne de hangi şantiye ye ne iş yapıldığıyla ilgili. mevcut sistemde değişiklik yapmak mı daha kolay olur yoksa geçmiş için artık pek yapılacak birşey olmadığından yeni başlayacak şantiyeler için resmi muhasebeye bağlamadan programda diğer modüllerden maliyet takibine başlamak mı daha sağlıklı olur sizce.

merhabalar,
maliyet muhasebesi sisteminde bütün alışlar, kendi stok kalemine alınır. daha sonra kullanıldıkça ilgili gider kalemine virman yapılır. bunu bir örnek ile açıklamak gerekirse,

1temmuz alınan 150 metre
2 temmuz alınan 200 metre
3 temmuz alınan 250 metre
4 temmuz üretimde kullanılan 200 metre


alış kayıtlarının hepsi aşağıdaki şekilde yapılacak

150 imm xxxxx
ilgili satıcı hesabı xxxx
-----------------------------
üretime gönderildiği zaman ise;

710
730
740 gibi ilgili gider hesapları xxxxx (BORÇLU)
150 imm xxxxxxx ( ALACAKLI)
-----------------------------

tabi bu ilgili hesapların altına, alt hesapları açıp, detaylandırmanız sizin açınızdan iyi olur.
 
birincisi aylara yaygın inşaat diye bir şey yok ya da ben ilk kez duyuyorum. ikincisi yıllara yaygın inşaat olması için belli şartlar vardır bunlar yoksa yıllara yaygın inşaat kapsamına da girmez. üçüncü olarak da bu tür durumlarda ilk hesap dönemi başından itibaren doğrusunu yapmak elden geldiğince eski kayıtları yenileri ile uyumlaştırmak en doğrusudur.
 
Üst