Açılış İlk Mükellef...

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan cklmeh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
13 Mar 2015
Mesajlar
2
Konum
istanbul
Sevgili üstadlarim ,

ben 2015 subat ayinda açilişimi yaptim.su anda sadece kendi beyannamelerimi vericem. Bos bir kdv beyannamesi vericem başka bir beyanname bildirmem gerekiyormu.birde bir mükellefim bugun mali müsavşryle görüşüp defterlerini alicakti.mali müşavir subat ayinida ben bildireyim. Birhaki ayida benim bildirecegimi söylemiş.buraya kadar ok.
1--bu durumda mali müşavirin 1 nisan olarakmi sözleşmeyi fesh etmesi gerekiyor.
2--luca programi kullaniyorum.mükellefimin açilisini yaparken 2014 kapanişini kendime 2015 açiliş olarakmi giricem
3--mali müşavirinin işlem yapmiş oldugu 2015 ocak ve subat ayina ait kayitlarini ben kendi bilgisayarimda tek tekmi giricem.

Yardimci olursaniz çok sevinirim.......
 
sayın cklmeh hayırlı olsun..
öncelikle ofis açılışında muhtasar beyannamenizi 3 aylık olarak bildirdiyseniz şubat ayı için muhtasar bildirim yapmanıza gerek yok. boş kdv göndermeniz yeterli. ayrıca;
devir aldığınız mükellefin ''mart ayındaki faaliyetlerine ait bildirimlerini'' siz yapacaksanız 1 mart itibariyle gib üzerinden sözleşme girişi yapmanız gerekir. (bu durumda devir alacağınız meslek mensubu da 28 şubat itibariyle sözleşmesini sona erdirmiştir zaten)
Sizin sorumluluğunuz mükellefi devir aldığınız tarih olan 1 mart itibariyle başlıyor bu durumda 2015 1. dönem (ocak-şubat-mart ) geçici vergiyi siz vereceksiniz. Bu nedenle ocak ve şubat aylarına ilişkin verilerin de lucaya girilmesi gerekecek.
devir aldığınız işletmenin birinci ya da ikinci sınıf mı olduğunu belirtmemişsiniz. Birinci sınıf ise 28 şubat sonu itibariyle mizan istemeniz ve bu değerleri 1 mart itibariyle kendi sisteminize girmeniz yeterlidir. ikinci sınıflar için ocak ve şubat aylarına ilişkin hesap özeti isteyebilirsiniz. kayıtlar fazla değilse (2. sınıf işletme için) tekrar girilmesi daha sağlıklı olur. ayrıca devir aldığınız meslek mensubu da luca kullanıyorsa onun sistemindeki bilgilerin sizin sisteminize aktarılmasını lucadan talep edebilirsiniz böyle bir imkan da var.
Ek olarak sbt kıymet ve amortisman listelerini, ocak ve şubat aylarına ait kdv ve muhtasar beyanlar ile sgk aphb leri mutlaka isteyin ve her halükarda bir devir teslim tutanağı düzenleyin:)
 
sayın cklmeh hayırlı olsun..
öncelikle ofis açılışında muhtasar beyannamenizi 3 aylık olarak bildirdiyseniz şubat ayı için muhtasar bildirim yapmanıza gerek yok. boş kdv göndermeniz yeterli. ayrıca;
devir aldığınız mükellefin ''mart ayındaki faaliyetlerine ait bildirimlerini'' siz yapacaksanız 1 mart itibariyle gib üzerinden sözleşme girişi yapmanız gerekir. (bu durumda devir alacağınız meslek mensubu da 28 şubat itibariyle sözleşmesini sona erdirmiştir zaten)
Sizin sorumluluğunuz mükellefi devir aldığınız tarih olan 1 mart itibariyle başlıyor bu durumda 2015 1. dönem (ocak-şubat-mart ) geçici vergiyi siz vereceksiniz. Bu nedenle ocak ve şubat aylarına ilişkin verilerin de lucaya girilmesi gerekecek.
devir aldığınız işletmenin birinci ya da ikinci sınıf mı olduğunu belirtmemişsiniz. Birinci sınıf ise 28 şubat sonu itibariyle mizan istemeniz ve bu değerleri 1 mart itibariyle kendi sisteminize girmeniz yeterlidir. ikinci sınıflar için ocak ve şubat aylarına ilişkin hesap özeti isteyebilirsiniz. kayıtlar fazla değilse (2. sınıf işletme için) tekrar girilmesi daha sağlıklı olur. ayrıca devir aldığınız meslek mensubu da luca kullanıyorsa onun sistemindeki bilgilerin sizin sisteminize aktarılmasını lucadan talep edebilirsiniz böyle bir imkan da var.
Ek olarak sbt kıymet ve amortisman listelerini, ocak ve şubat aylarına ait kdv ve muhtasar beyanlar ile sgk aphb leri mutlaka isteyin ve her halükarda bir devir teslim tutanağı düzenleyin:)


..kıymetli zamnınızı ayırıp cevap yazdığınız için çok teşekkür ederimm...
 
arkadaşlar kolay gelsin.
smmm ofisini yeni açtım. int. vergi dairesinden girdiğim sözleşmeleri 15 gün içinde türmob a da girmeliyim. ilginiz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim
 
Üst