Alınan Avanslar

Üyelik
28 Eki 2006
Mesajlar
13
Arkadaşlar Bizler Çeşitli Sektörler İçin Bilgisayar Programı Yazan Bir Firmayız. Bilgisayar Programı Yazılması Uzun Ve Zahmetli Bir İş Olmasından Dolayı Yeni Anlaştığımız Firmalardan İlk Olarak İşin Bedelinin Bir Bölümünü Nakit Yahut Çek İle Tahsil Ediyor Ve Bunu Kayıtlarımıza Alıyoruz.Program Bedelinin Tamamının Faturası İse Programın Yazılıp Yüklenmesinden Sonra ( Yaklaşık 1-3 Ay) Kesiliyor Ve Geri Kalan Ödemede Ona Göre Anlaşılıyor. Bunun Vergi Yönünden Bir Sakıncası Varmıdır. Bizim Tahsil Ettiğimiz Tutar İçin (Vadeli Çekte Olsa ) O Ay İçerisine Fatura Kesmemiz Gereklimidir. Fatura Kesmemiz Gerekli İse Ne Şekilde Fatura Kesilmesi Gerekir. (Misal Olarak Programın Bedeli 10.000 Ytl Biz Karşı Taraftan 3.000 Ytlyi Peşin Olarak Alıyoruz. Bir Ay Sonrada Programın Yazılması Bittiğinde Faturamızda Xxxx Programı Tutarı 10.000 Ytl + Kdv Diye Kesiyoruz. Geri Kalan 7.000 Ytl + Kdv Yide İşin Bitiminden Sonra Alıyoruz.)

Yardımcı Olacak Arkadaşlara Şimdiden Çok Teşekkürler....
 
öncelikle bahsettiğiniz olay, ticaret hayatında her firmanın başına gelebilecek bir olay. ortada bedeli belli olan veya belli olmayan bir proje için bir kapora alımı söz konusu. alınan bu kaporaları 340 alınan sipariş avansları hesabında takip edebilirsiniz. avanslar için bir fatura kesmeye gerek olmadığını düşünüyorum, zira ortada kesinleşen bir mal veya hizmet teslimatı bulunmamaktadır. zaten işin kabul edilmeme riski de olduğu için, alınan kaporaya, kesin olarak elde edilmiş bir gelir olarak bakamayız. zira kesinleşmiş bir teslimat söz konusu değildir.

mal veya teslimatı yapıldıktan sonra da kalan bedel tahsil edilir, 340 hesaba borç, 120 hesaba alacak verilerek hesaplar kapatılır.
 
ahmet bey ben burada 120 hesabı kullanıyorum. alınan avanslar hesabına atmıyorum tahsil ettiğimiz tutarı. ( YIL İçinde ise ; yıl atlıyorsa 120 ters bakiye vermemesi için 340 hesaba virmanlıyorum zaten.) bunun herhangi bir sakıncası varmı.
 
sizin yönteme göre fatura kesildikten ve para tahsil edildikten sonra hesaplar sıfırlansa da tek düzen hesap planı gereği alınan avansları 340 hesapta takip etmeniz daha doğru olacaktır. hesabın alt kırılımına da firma ismi ile alt hesap açarsanız, firma bazında avansları takip edersiniz.
 
peki müşteri ve satıcılarımıza verdiğimiz avans ve benzeri fazla ödemeler ( yıl içinde ters bakiye vermesi ) herhangi bir sıkıntı yaratırmı. yani mutlak suretle 340 veya 159 mu kullanılmalı. vergisel açıdan herhangi bir sorun yok zaten. fakat tek düzen hesap planına uymama gibi nedenlerle bir çok muhasebeciye tek düzen hesap planına uymamaktan çok yüksek cezalar kesildiğini duymuştum. buda öylemi değerlendirilir herhangi bir incelemede.
 
Üst