Apartman Site Yönetimi ve Muhasebesi

Ertann

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Kas 2010
Mesajlar
1,014
Konum
istanbul
İyi akşamlar

Apartman sitesi yönetiminin muhasebesi nasıl yapılır?
- Kanuni defter varmı varsa anasıldır?
- Gelir ve giderler nasıl kayıt altına alınır örneğin aidat gelirleri nasıl kayıt edilir ?
- Karar defteri var mı? varsa alınan kararlarda karar yeter sayısı neye göre alınır?
- Hangi beyannameleri verir ve fatura keser mi ?
Bunların dışında nelere dikkat edilmelisir?
Saygılar
 
Ynt: Apartman Site Yönetimi ve Muhasesi

İşletme defteri tutulur. Noter tasdikine gerek yok, sterseniz yaptırabilirsiniz. Defterin Gelir sayfasına aidatlar, Gider sayfasına da masraflar yazılır.
Karar Defteri tutulur. Noter tasdiki gereklidir. Kararlar Kat Mülkiyet Kanunu kapsamına göre alınır.
Apartman görevlisi (kapıcı) çalıştırılıyorsa SGK işlemlerine tabidir.
Beyanname verilmez. Fatura kesilmez. Gelir Vergisine tabi çalışan personel varsa muhtasar kaydı açılacak.
Aidatlar elden toplanacak ise tahsil makbuzu kullanmalısınız. Banka hesabına yatarsa makbuza gerek yok.
 
Ynt: Apartman Site Yönetimi ve Muhasesi

İşletme defterini daire sakinleri istediği zaman inceleyebilir mi ?
Verilen aidatların nereye gittiği merak konusu..
 
Ynt: Apartman Site Yönetimi ve Muhasesi

Apartıman genel kurulu (mal sahipleri) toplanıp. Yönetim için seçim yapar ayrıca isterse denetçi de seçer.
Her kat maliki tek tek incele yapamaz. Denetçinin görevi budur. Genel kurula rapor sunar.
 
bende site yönetimini yeni tutmaya başladım. önceki muhasebeci bilanço hesabına göre tutmuş, defter tasdik ettirmiş. hesap döneminide yıl başı ve sonu değil, her yönetimin başladığı ve bittiği tarihi almış. mesela 18.07.2012 de yeni bir yönetim seçilmiş. bu yönetim devredene kadarki zamanı 1 dönem olarak görmüş. yazdırdığı defterlere baktığımda 2012 ve 2013 aynı defterde ara tasdikde yok. ve 2012 de kapanış, 2013 de açılış yapmamış.
bendemi bu şekilde gitmem gerekiyor.

teşekkürler...
 
Apartıman , site yönetiminde işletme defteri tutulur. Zaten vergi söz konusu değil. Bilanço usulune göre defter tutmak fantazi olur bence. Hesap dönemi yıl başı yıl sonu daha mantıklıdır.
 
genel kurula davet vs. aidatları siz takip etmeyecekseniz sorun yok. ama her genel kurulda gidip katılmanız gerekebilir. yalnız aidatı ödemeyeni avukata veriyorlarsa sık sık bu defa hep cari ekstre isterler bunları göz önüne alın.
 
Üst