fonradar

Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

Üyelik
13 Şub 2007
Mesajlar
88
merhaba arkadaşlar,
Apartman yöneticiliğine seçilen kişinin yapması gereken işlemler neler dir? Teşekkür ederim.
 
Ynt: apartman yönetimi ve vergisel işlemler

sayı flas vergisel bir işlem yoktur,kalorifercinin maaşından vergi kesintisi olmuyor sadece ssk ve işsizlik olduğu için
muhtasar yok ,KDV,G.V.vs hiç bir vergi yok,gelir ve giderleri işletme defterine kayıt olur,site sakinleri aidatları ya
elden verirler makbuz karşılığı yada bankaya yatırırlar,yönetici elden aldığı aidatları bankaya hesaba yatırması
doğru olanıdır.sayın flas yöneticinin yapacağı işler bunlar..................
 
Ynt: apartman yönetimi ve vergisel işlemler

Merhaba ;

Yazarken , Sn Hadise'nin yanıtı geldi.

Öncelikle sanırım yeri burası değil ama 634.Sayılı Kanunun ilgili maddesi de size birtakım fikirler verecektir.

II - Yöneticinin görevleri:

1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:

Madde 35 - Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi;

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına, alınması;

i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.
 
Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

Selamlar, bende birsey sormak istiyorum bu konuyla alakalı olarak,

kapıcının ücretinde gelir vergisi ve damga vergisi yok bilindigi üzere, kapıcıya ihbar tazminatı veya kıdem tazminatı öderkende ihbarda gelir vergisi ve damga vergisi , kıdemdede sadece damga vergisi kesecekmiyiz yoksa kesmeyecekmiyiz ?
 
Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

Arkadaşlar,
cevaplarınız için teşekkür ederim. Fakat sadece karar defterini mi noterden 1 yıllığına tastikletiyoruz. Ayrıca devamlı çalıştırdığımız ssk'ya tabi bir kapıcımız olmayıp ayda bir iki kez apartman temizliği için adam tutup bunun ücretini nasıl belgelendireceğiz?
 
Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

karar defterini 1yıllığına değil defter bitene kadar kullanabilirsiniz.ssk lı kapıcınız olmadığına göre defter tesdikide zorunlu değil.diğer temizlik içinde tuttuğunuz kimseye gider makbuzu kesebilirsiniz.
 
Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

asiye ' Alıntı:
karar defterini 1yıllığına değil defter bitene kadar kullanabilirsiniz.ssk lı kapıcınız olmadığına göre defter tesdikide zorunlu değil.diğer temizlik içinde tuttuğunuz kimseye gider makbuzu kesebilirsiniz.
Merhaba ;

Bir apartman yönetimi dolayısı ile yöneticilerin ve denetçinin tutması gerekli defter ve kayıtlar KMK 'nun 32,36 ve 41.maddelerinde yer almaktadır. Uygulamaya göre ;

1- Kat Malikleri Kurulu defteri : 1' den başlayıp sırası ile giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühürü ile tasdikli bir defterdir.Toplantıda hazır bulunan bütün kat maliklerince imzalanır.Karara aykırı görüşte olanlar yine imzalarlar ancak muhalefet nedenini de açıkça yazarlar.

2- Gelir ve Gider Defteri : KMK da bu isimde bir defter yoktur.Kat malikleri defterine bu hususlarında yazılacağı belirtilmiştir.( md 36 ) Oysaki gelir ve giderlerin açık olarak görülmesi gerekir.Onun için uygulamada yöneticiler tarafından ayrıca bu defterde tutulmaktadır.Bu defter de yine noterden tasdikli olacaktır.

Gelir gider defteri işlenişi için bu forumda fazla açıklamaya gerek olmadığını düşünüyorum.

Her iki defterinde Ocak ayının sonuna kadar noterden kapattırılması mecburiliği yasaca öngürülmektedir. ( md.36 /2 )

3- Denetçi defteri : Bu defter denetçi tarafından tutulacaktır.Noterden tasdikli olacaktır. ( md 41 / son )

4- Makbuzlar : Yönetici tüm tahsilatını kopyalı ve seri numaralı makbuzlarla yapıp ,saklaması gerekir.
 
Ynt: Apartman Yönetimi ve Vergisel İşlemler

bir mali müşavir bir apartmana ücret karşılığı dışardan yönetici olursa apartman açısından ve mali müşavir açısından bu ücretin vergi karşısındaki durumu ne olur.
 

Benzer konular

Üst