Selamlar, Yurtdışından bir şirket bazı cihazları temin edecek ve bunların kurulumunu da yapacak. Bu işlem 2-3 sene içerisinde olacak ancak öncesinde kendilerine bir avans ödemesi yapacağız.
Yurtdışındaki şirket bize avans faturası kesecek, faturaya istinaden ödeme yapacağız. Birinci konu, avans faturası için sorumlu sıfatı ile ödenecek KDV hesaplanması gerekip gerekmediği (bence gerek yok..?) Şu anda şirketimiz için teşvik belgesi çalışmamız devam ediyor, teşvik belgesi çıktığı zaman zaten KDV bir sorun olmayacak diye düşünüyorum.
Diğer bi konu da, büyük çerçeveye bakarsanız bu işlem bir mal teslimi ve stopaj olmamalı diye düşünüyorum ancak yurtdışındaki tedarikçinin buradaki günleri için harcayacağı adam/saat ücretleri de bir yandan stopaja tabii olabilir diye düşünüyorum. Bunları faturada ayrı ayrı göstermeseler, sözleşmemiz anahtar teslim bir sözleşme olursa olası bir incelemede eleştri konusu yapılabilir mi?
Yorumlarınız için teşekkürler
Yurtdışındaki şirket bize avans faturası kesecek, faturaya istinaden ödeme yapacağız. Birinci konu, avans faturası için sorumlu sıfatı ile ödenecek KDV hesaplanması gerekip gerekmediği (bence gerek yok..?) Şu anda şirketimiz için teşvik belgesi çalışmamız devam ediyor, teşvik belgesi çıktığı zaman zaten KDV bir sorun olmayacak diye düşünüyorum.
Diğer bi konu da, büyük çerçeveye bakarsanız bu işlem bir mal teslimi ve stopaj olmamalı diye düşünüyorum ancak yurtdışındaki tedarikçinin buradaki günleri için harcayacağı adam/saat ücretleri de bir yandan stopaja tabii olabilir diye düşünüyorum. Bunları faturada ayrı ayrı göstermeseler, sözleşmemiz anahtar teslim bir sözleşme olursa olası bir incelemede eleştri konusu yapılabilir mi?
Yorumlarınız için teşekkürler