turkcell

Bağımlı meslek mensubu

Üyelik
14 Eki 2011
Mesajlar
46
Konum
İSTANBUL
Arkadaşlar merhaba,

Uzun süredir forumu takip ediyordum ancak bugün yeni üye oldum. Belgemi yeni aldım ve şu an çalıştığım şirkette 2012 yılı itibariyle bağımlı olarak çalışmaya başlayacağım. Bağımlı çalışabilmek için yapmam gereken işler nedir (vergi dairesine başvuru gibi )çok fazla bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

İyi Çalışmalar
 
Üyelik
5 Ağu 2011
Mesajlar
81
Konum
ANKARA
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

bağımlı çalışmaya başladığınızda eğer şirketin beyanlarını siz verecekseniz vergi dairesinden beyanname gönderebilmeniz için adınıza e beyan gönderme şifresi almanız gerekmektedir, eğer başka bir smmm verecekse siz şifre almayın
 
Üyelik
14 Eki 2011
Mesajlar
46
Konum
İSTANBUL
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

Ben göndereceğimş vergi dairesinden şifreyi kendi adıma alacağım ve de sanırım bağımlı çalıştığıma dair odaya bildirim yapacağım. Bunun dışında yapmam gereken işlemler var mıdır. Mesela şirketle sözleşme yapmam gerekiyor değil mi.?
 

cetvel

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
1,362
Konum
İSTANBUL
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

oda faaliyet belgesi, şirkette çalıştığınıza dair ücret bordrosu ve vergi dairesinden şifre almak için ilgili dilekçe
 
Üyelik
14 Eki 2011
Mesajlar
46
Konum
İSTANBUL
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

cetvel ' Alıntı:
oda faaliyet belgesi, şirkette çalıştığınıza dair ücret bordrosu ve vergi dairesinden şifre almak için ilgili dilekçe

Şirketle sözleşme yapmaya falan gerek yok ozaman...Cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Üyelik
14 Eki 2011
Mesajlar
46
Konum
İSTANBUL
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

Günaydın Arkadaşlar,

2012 yılı için bağımlı çalışacağım için şifre almak için vergi dairesine başvuruyu ne zaman yapmalıyım..Malum Aralık ayına ait beyannameleri önceki mali müşavir gönderecek ocakta..Bunun için ocak ayını mı beklemeliyim yoksa sene bitmeden şimdi başvurmalı mıyım?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim..
 
Üyelik
27 Eyl 2008
Mesajlar
1,263
Konum
Antalya
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

suleyman3535 ' Alıntı:
vergı dairesıne sifre ıcın başvuru yapıtm ama sıfre benım adıma degıl fırma adına verılıyor...yanlış bırsey varsa bılgıli tecrubeli arkadaşlar bılgı verebılrımı

uygulama doğrudur
 
Üyelik
14 Ocak 2006
Mesajlar
1,029
Konum
BALIKESİR
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

Bir hatırlatmada ben yapmak istiyorum.Bağımlı çalıştığınız şirketin karar defterine defterlerin sizin tarafınızdan tutulacağına dair karar almanız lazım.Bu ilerde YMM olmak isterseniz gerekli olacaktır.
İyi çalışmalar...
 

SonerK

Katkı Sunan Üye
Üyelik
4 Eki 2006
Mesajlar
435
Konum
İstanbul
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

metyo ' Alıntı:
Bir hatırlatmada ben yapmak istiyorum.Bağımlı çalıştığınız şirketin karar defterine defterlerin sizin tarafınızdan tutulacağına dair karar almanız lazım.Bu ilerde YMM olmak isterseniz gerekli olacaktır.
İyi çalışmalar...
Üstad bu işlem yapılmadığında ne gibi sorun çıkıyor?
 
Üyelik
22 Eyl 2010
Mesajlar
344
Konum
istanbul
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

metyo ' Alıntı:
Bir hatırlatmada ben yapmak istiyorum.Bağımlı çalıştığınız şirketin karar defterine defterlerin sizin tarafınızdan tutulacağına dair karar almanız lazım.Bu ilerde YMM olmak isterseniz gerekli olacaktır.
İyi çalışmalar...

odaya zaten kayıt olduğunuzda bağımlı yada bağımsız olsanızda ymm sınavlarına katılmak için süre hesaplanmaya başlıyor.
saygılar
 
Üyelik
14 Ocak 2006
Mesajlar
1,029
Konum
BALIKESİR
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

Sayın aazakli;
Bağlı bulunduğum oda şirketin karar defterinde karar alınmasının gerekli olduğunu söyledi bir kaç defa teyit ettim üstelik.Allahtan bunu bilmeden ne olur ne olmaz diye daha önceden karar almıştım.Sadece meraktan sordum YMM sınavlarına başvuru için gerekli şartlar nedir diye.O zaman söylediler bana karar defterine kararın örneği lazım olur diye.
Sayın Soner Kocacı inanın işlem yapılmadığında ne olur diye sormadım bilmiyorum en iyisi bağlı olduğunuz odaya sormak.
 
Üyelik
22 Eyl 2010
Mesajlar
344
Konum
istanbul
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

metyo ' Alıntı:
Sayın aazakli;
Bağlı bulunduğum oda şirketin karar defterinde karar alınmasının gerekli olduğunu söyledi bir kaç defa teyit ettim üstelik.Allahtan bunu bilmeden ne olur ne olmaz diye daha önceden karar almıştım.Sadece meraktan sordum YMM sınavlarına başvuru için gerekli şartlar nedir diye.O zaman söylediler bana karar defterine kararın örneği lazım olur diye.
Sayın Soner Kocacı inanın işlem yapılmadığında ne olur diye sormadım bilmiyorum en iyisi bağlı olduğunuz odaya sormak.

sayın metyo;
Bende odaya kayıt olurken bizzat sordum bağımlı çalışırken yapmamız gereken var mı diye Ymm sınavları için oda kayıt olduğunuz zaman süre hesaplanıyor demişti.
saygılar
 
Üyelik
22 Eyl 2010
Mesajlar
344
Konum
istanbul
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

GÜLFEM ' Alıntı:
Ben göndereceğimş vergi dairesinden şifreyi kendi adıma alacağım ve de sanırım bağımlı çalıştığıma dair odaya bildirim yapacağım. Bunun dışında yapmam gereken işlemler var mıdır. Mesela şirketle sözleşme yapmam gerekiyor değil mi.?

Bence sorumlulukların artırıyor ücrete de zam iste tam fırsatı ;)
 
Üyelik
7 Şub 2011
Mesajlar
29
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

arkadaşlar bişey danışmak istiyorum. bağımlı olarak bir şirkette çalışırken şifre alıp beyannameleri kendi şifresi üzerinden gönderirken artık dışardan bağımsız meslek mensubuna smmm ihtiyaç kalmıyor değilmi? her türlü işlemi bağımlı meslek mensubumu yapıyor?
 

EYLÜLDURU

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Haz 2009
Mesajlar
660
Konum
İSTANBUL
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

SENAYSS ' Alıntı:
arkadaşlar bişey danışmak istiyorum. bağımlı olarak bir şirkette çalışırken şifre alıp beyannameleri kendi şifresi üzerinden gönderirken artık dışardan bağımsız meslek mensubuna smmm ihtiyaç kalmıyor değilmi? her türlü işlemi bağımlı meslek mensubumu yapıyor?


evet..ama şifre şirket adına alınıyor..
 
Üyelik
27 Ocak 2012
Mesajlar
31
Ynt: Bağımlı meslek mensubu

bağımlı çalışanın tanımını nedense tam yapmıyolar bu konu ilerde başlarını çok yakacak kesin.Saçmalığın daniskası... muhasbe bürosunda çalışanla , şirkette çalışıp beyanname imzalamayan Smmm arasında ne fark var sanki bağımsız oluyolar bürodakiler. Türmob bile geçiştirmeli cvp veriyor ben şahsen dava konusu bile yaparım o zaman yaklaşsın az kaldı adam gibi cvp veren yok şirket gazetelerinden size ne kardeşim ..ben odaya aidat yatırıyommu sınava girince veriyomu siz ona bakın milletin hayatı zaten zor , adam gibi uygulana yapın dahada zorlaştırmayın.adam kamudan ymm ye geçiyo ne biliyo ya ne görüyo , biz kazanın içindeyiz bürodakinden bile daha çok olayın öteki yüzünü görüyoruz.. 11-c aydınlatın hey TESMER TÜRMOB ODALAR, gül gibi paraları yatırıyoz yıllardır bi çayınzı bile içmedik be.
 
Üst