fonradar

Basit Usul

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan cetvel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cetvel

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
1,388
Konum
İSTANBUL
Arkadaşlar firma bünyesinde çalıştığımdan 7-8 yıldır basit usul işlemlerinden uzak kaldım. hatırladığım kadarı ile bildiğimi zannettiğim hususları yazıyorum teyit ederseniz sevinirim.

firma personelimiz şirketin personel servis taşımacılığını yapacak.

1-) 4a lığı devam ettiği sürece 4 bli olmasını gerektiren durum yok diye biliyorum doğrumudur.
2-) ikametgahının bulunduğu vergi dairesine mi başvuracak
3-) işe başlama formu ,nüfus cüzdanı noter onaylı, ikmetgah ve aldığı araca ilişkin fatura veya noter satış senedi.başkaca bir evrak varmıdır.
4-) basit usulde defter tasdikine gerek yoktu diye biliyorum
5-) faturayı notere tasdik ettirecek.
6-) esnaf ve sanatkarlar odasına kayıta gerek varmı

Teşekkürler.
 
Ynt: Basit Usul

*evet 4 a devam ettiği sürece 4 b olmasına gerek yok aslında ama şöyle bir durum var.Kendisi kullanacaksa servisi o başka yerde çalışıyorsa bu işi kim yapacak biraz dikkat etmek gerekiyor.Ama genelde yapıyoruz sigorta konusunda problem yaşamadık.
*İşyeri adresi neresini gösterdiyseniz oraya bağlı vergi dairesi olacak.
*Sadece işe başlama formu (yeni form adres no yazan)kimlik aslı ve fotokopisi yeterli olucak.
*defter tasdiki zorunlu değil
*esnaf sanatkarlara üye olmanız gerekiyor.Ve faturayı esnaf sanatkarlar odası verecek.Başka yerde tasdik ettiremezsiniz.(basit usulde)
 
sorunun devamı olarak;basit usulde çalışan minibüsün soforu için mukkellef sgk bıldırgesi verıyor ise,bu mukellefin muhtasar beyannamesi nasıl verilir..usulu nedir..
 
*evet 4 a devam ettiği sürece 4 b olmasına gerek yok aslında ama şöyle bir durum var.Kendisi kullanacaksa servisi o başka yerde çalışıyorsa bu işi kim yapacak biraz dikkat etmek gerekiyor.Ama genelde yapıyoruz sigorta konusunda problem yaşamadık.
arkadaşlar basit usul olmanın genel şartlarından biriside bir fiil işin başında bulunacak.bu gerekçeden dolayı basit usul bir kişi 4/a kapsamına girerse basit usul olma şartını kaybetmiş olur kanaatindeyim.
sorunun devamı olarak;basit usulde çalışan minibüsün soforu için mukkellef sgk bıldırgesi verıyor ise,bu mukellefin muhtasar beyannamesi nasıl verilir..usulu nedir..
maliyeye işçi adına işe başlama bildirgesi veriyosunuz..nüfus cüzdanını ve ikamatgahını ekliyorsunuz.mükellef ve işçiyle beraber gidip bu evraklarla beraber yoklama tutturuyorsunuz. vergi dairesi işçiyi diğer ücretli olarak vergi kaydı açıyo. siz de işçinin diğer ücretliden kaynaklanan vergisini her yıl şubat-ağustos aylarında ödüyorsunuz. burada dikkat edeceğiniz bi nokta var. her yıl taahhuk eden vergiyi maliye kendi yapmıyor. sizin her yıl şubat ayında başvurup tahakkuk ettirmeniz gerekiyor.başvuru unutursanız işçinin ödeyeceği tutar mükellefiniz müsteselsilen sorumlu olduğu için onun adına kesiliyor ayrıca aynı tutar kadar da vergi ziyaı cezası kesiyorlar.
 
bu işçinin sgk prim ödeme durumu nedir?öder mi?(basit usul mükellefin yanında çalışan işçinin sigorta prim ödemesi)
 
Üst