T
T U R K O
Ziyaretçi
Soru: İşletmemizin faaliyetleri sırasında, bazı ufak tutardaki harcamalar için belge alamıyoruz. Örneğin gün içinde pazarlama elemanlarımızın kullandığı dolmuş paraları gibi. Küçük gibi görünse de üst üste konunca, belge alamadığımız harcamalar ciddi tutarlara ulaşmaktadır. Bu harcamaları gider yazamadığınız için, karımız bu kadar fazla görünüyor ve bir de vergi veriyoruz. Bu tür belgesiz harcamalarımızı gider yazarak ticari kazançtan düşmemizin bir yolu var mı?
Cevap: Vergi usul kanunun 228 nci maddesi, bazı harcamaların belgesiz de olsa gider yazılmasına izin veriyor. Bu harcamaları şu şekilde sıralayabiliriz. 1) Örf ve teamüle göre bir belgeye bağlanmayan müteferrik giderler, 2)Belge teminine imkân olmayan giderler, 3)Vergi Kanunlarına göre götürü olarak tespit edilen giderlerdir. Elemanlarınızın şehir içi dolmuş paraları,bahşiş, jeton, posta pulu ,ufak hamaliye vb. harcamaları belgesiz olarak gider yazabilirsiniz. Ancak, bu harcamaları gider yazarken harcamayı yapan eleman ve işletme yetkilisinin düzleyerek imzalayacağı bir belge oluşturmakta yarar var.
Ekrem Sarısu - POSTA