Merhabalar,
Şirketimiz bünyesinde bayilere verilmek üzere alımı yapılan standlar,sevk irsaliyesi ve 1 YTL bedel ile fatura keserek(bedelsiz promosyon amaçlı dipnotunu düşüyoruz) bayilere teslim ediyoruz.Bu işlem doğrumudur?Doğru ise yevmiye kaydı nasıl yapılmalıdır?
2) Satmış olduğumuz ürünlerin,yedek parçalarını zaman zaman garanti kapsamında değiştirmekteyiz.Yapılan bu değişim ile ilgili düzenlenmesi gereken belgeler hangisidir.? Bu ürünler stoğumuzda olduğundan,stoktan düşüm yapabilmemiz için sevk irsaliyesi düzenliyerek çıkışını yapıyoruz.Dipnot olarak''Garanti kapsamında değişimdir''diye belirtiyoruz.Fatura düzenlenmesine gerek varmı?Var ise Yevmiye kaydı nasıl olmalıdır?
Şirketimiz bünyesinde bayilere verilmek üzere alımı yapılan standlar,sevk irsaliyesi ve 1 YTL bedel ile fatura keserek(bedelsiz promosyon amaçlı dipnotunu düşüyoruz) bayilere teslim ediyoruz.Bu işlem doğrumudur?Doğru ise yevmiye kaydı nasıl yapılmalıdır?
2) Satmış olduğumuz ürünlerin,yedek parçalarını zaman zaman garanti kapsamında değiştirmekteyiz.Yapılan bu değişim ile ilgili düzenlenmesi gereken belgeler hangisidir.? Bu ürünler stoğumuzda olduğundan,stoktan düşüm yapabilmemiz için sevk irsaliyesi düzenliyerek çıkışını yapıyoruz.Dipnot olarak''Garanti kapsamında değişimdir''diye belirtiyoruz.Fatura düzenlenmesine gerek varmı?Var ise Yevmiye kaydı nasıl olmalıdır?