fonradar

Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

Cerrah

Katkı Sunan Üye
Üyelik
21 Eki 2008
Mesajlar
227
Konum
Ankara
Yeni kurulan Y şirketi, SGK'da dosya açtırmadan, işe alacağı tüm personelin (hepsi de idari personel), X şirketi tarafından işe alınmasını ve X şirketinin bordrosunda görünmesini istiyor. Bu personel (3-5 kişi), Y şirketinin asıl işlerini yapacak ve Y şirketinin işyerinde çalışacak; maaşları X şirketi tarafından ödenecek ve X şirketi personelle ilgili tüm masraflarını Y şirketine faturalayacak.

1) SGK açısından bu durum yasal mıdır? (Buradaki ilişki Alt-işverenlik yönetmeliğindeki duruma uymadığından alt-işverenlik yapılamıyor.)

2) İş Kanunu açısından durum nedir? alt-işverenlik durumuna uymadığı için personelin haklarından Y şirketi mi sorumlu olur?
 
Ynt: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

Teşekkür ederim.

Geçici iş ilişkisi ile ilgili mevzuatı araştırdım ve şunları tespit ettim, yanlış bir tespitim var mı? :

1) İşçiyi devir alan işveren, işçinin SSK primleri ile ilgili asıl işverenle birlikte müteselsil sorumlu.
2) Aylık prim bildirgelerini asıl işveren de verebiliyor, devralan işveren de verebiliyor. Bildirgeleri illa devralan işveren verecek diye bir zorunluluk yok.
3) Aylık sigorta bildirgelerini asıl işveren verecekse geçici iş ilişkisi ile ilgili işverenler arasında bir sözleşme imzalamak yeterli. Anladığım kadarıyla SSK'ya bilgi vermeye gerek yok. Eskiden, 506 sayılı kanunun Sigorta İşlemleri Yönetmeliğine göre bilgi vermek zorunluymuş ancak şimdi zorunlu değil (??)

Bunlar doğru mu?
 
Ynt: Bir Şirketin Başka Bir Şirkete Personel Temin Etmesi

1-Evet
2-Kiralatan bildirimlere aynen devam eder
3-bilgi vermekte fayda var
 
Üst