fonradar

Bireysel Envanterin Şirkete Devri ile ilgili Sorularım

Üyelik
8 Nis 2016
Mesajlar
8
Konum
Ankara
Merhaba, ltd şirket sahibi 2014 yılından itibaren bazı elektronik ürünler satın alıyor. (bilgisayar, monitor, kamera, disk, yazıcı, tablet vs). Bu ürünlerin bir bölümü şirketin kuruluşundan önce alınmış bir bölümü ise kuruluş tarihinden (2018) sonra alınmış ürünler.

Ürünlerin büyük çoğunluğu faturalı ve faturalar ltd şirket sahibi adına. Ürünler home-ofis iş amaçlı kullanılıyor ancak şirkete gider olarak gösterilemiyordu.

İşletme sahibi gider pusulası ile bu elektronik & mobilya tarzı ürünleri şirkete devredebilir mi? Bir stopaj oluşur mu? Yüzdesel olarak paylaşır mısınız?
Bir de ürünlerin satın alındığı tarihteki fiyat mı beyan edilmeli yoksa güncel değeri (eskime, döviz kuru vb durumlar göz önüne alınarak) mi?
Faturası olmayan ürünlerin devrinde bir sorunla karşılaşılır mı?

Bir başka sorum da örneğin devirden 3 yıl sonra ürünlerden bir bölümü veya tamamı nihai tüketiciye satılırsa şirket tekrar vergi ödeme durumu ile karşılaşır mı?

Teşekkürler
 
Merhaba, ltd şirket sahibi 2014 yılından itibaren bazı elektronik ürünler satın alıyor. (bilgisayar, monitor, kamera, disk, yazıcı, tablet vs). Bu ürünlerin bir bölümü şirketin kuruluşundan önce alınmış bir bölümü ise kuruluş tarihinden (2018) sonra alınmış ürünler.

Ürünlerin büyük çoğunluğu faturalı ve faturalar ltd şirket sahibi adına. Ürünler home-ofis iş amaçlı kullanılıyor ancak şirkete gider olarak gösterilemiyordu.

İşletme sahibi gider pusulası ile bu elektronik & mobilya tarzı ürünleri şirkete devredebilir mi?
CEVAP : İşletme sahibi gider pusulası ile şirkete devredebilir
Bir stopaj oluşur mu?
CEVAP : Stopaj olmaz
Bir de ürünlerin satın alındığı tarihteki fiyat mı beyan edilmeli yoksa güncel değeri (eskime, döviz kuru vb durumlar göz önüne alınarak) mi?
CEVAP : Piyasadaki 2 el deerlerini baz alabilirsiniz.
Faturası olmayan ürünlerin devrinde bir sorunla karşılaşılır mı?
CEVAP : Şirket sahibinden gider pusulası ile alınacagından sorun olmaz
Bir başka sorum da örneğin devirden 3 yıl sonra ürünlerden bir bölümü veya tamamı nihai tüketiciye satılırsa şirket tekrar vergi ödeme durumu ile karşılaşır mı?
CEVAP: Ürūnlerin işletmeden çekilmesinde satış bedeli üzerinden kdv'li fatura düzenlemelisiniz. Şirketin vergi odemesi ise diger gelir ve gider kalemleri ile gozonune alınir. Sırf demirbaş satışına bakılarak bu soruya cevap verilemez.
Çünkü firmanız zararda olabilir demirbaş satışından gelen kar bu zararı karşılamaya yetmez. Yada bu satışla beraber karınız vadır, ancak geçmiş yıl zararınıda vardir. Yada demirbaşlara ayırdıgınız amortisman nedeniyle defter degeri dūşeceginden siz defter degerinden daha da dūşūk miktara satabilirsiniz.
 
  • Beğen
Etkileşimler: idum
Üst