Merhaba, ltd şirket sahibi 2014 yılından itibaren bazı elektronik ürünler satın alıyor. (bilgisayar, monitor, kamera, disk, yazıcı, tablet vs). Bu ürünlerin bir bölümü şirketin kuruluşundan önce alınmış bir bölümü ise kuruluş tarihinden (2018) sonra alınmış ürünler.
Ürünlerin büyük çoğunluğu faturalı ve faturalar ltd şirket sahibi adına. Ürünler home-ofis iş amaçlı kullanılıyor ancak şirkete gider olarak gösterilemiyordu.
İşletme sahibi gider pusulası ile bu elektronik & mobilya tarzı ürünleri şirkete devredebilir mi? Bir stopaj oluşur mu? Yüzdesel olarak paylaşır mısınız?
Bir de ürünlerin satın alındığı tarihteki fiyat mı beyan edilmeli yoksa güncel değeri (eskime, döviz kuru vb durumlar göz önüne alınarak) mi?
Faturası olmayan ürünlerin devrinde bir sorunla karşılaşılır mı?
Bir başka sorum da örneğin devirden 3 yıl sonra ürünlerden bir bölümü veya tamamı nihai tüketiciye satılırsa şirket tekrar vergi ödeme durumu ile karşılaşır mı?
Teşekkürler
Ürünlerin büyük çoğunluğu faturalı ve faturalar ltd şirket sahibi adına. Ürünler home-ofis iş amaçlı kullanılıyor ancak şirkete gider olarak gösterilemiyordu.
İşletme sahibi gider pusulası ile bu elektronik & mobilya tarzı ürünleri şirkete devredebilir mi? Bir stopaj oluşur mu? Yüzdesel olarak paylaşır mısınız?
Bir de ürünlerin satın alındığı tarihteki fiyat mı beyan edilmeli yoksa güncel değeri (eskime, döviz kuru vb durumlar göz önüne alınarak) mi?
Faturası olmayan ürünlerin devrinde bir sorunla karşılaşılır mı?
Bir başka sorum da örneğin devirden 3 yıl sonra ürünlerden bir bölümü veya tamamı nihai tüketiciye satılırsa şirket tekrar vergi ödeme durumu ile karşılaşır mı?
Teşekkürler