fonradar

Büroda eleman yetiştirmek...

hlydent

Katkı Sunan Üye
Üyelik
6 May 2011
Mesajlar
119
Bizim büroda 3 tane sabit alt eleman var. Bunlar hep aynı işleri yapıyorlar birbirleri arasında da çok fazla koordinasyon yok. Şöyleki biri sadece ssk bakıyor, birisi mahsuplar, diğeri mahsup beyanname gibi. Biri ssk işe girişin nasıl yapıldığını bilmezken, ötekisi ömründe mahsup görmemiş beyanname doldurmamış, beriki ücret pusulasının önemi nedir bilmiyor. Üstada neden böyle yaptın dediğimde azar azar iş öğreneceklerine bir alanda uzmanlaşsınlar işler yürüsün istedim diyor.(bence iş öğrenip kaçmasınlar, rakip olmasınlar amacını gütmüş)Üstadın benim için zamanında neden ısrarcı olduğu koordinasyonsuzluktan dolayı yediği cezaları öğrenince anladım. Yapıyı değiştirelim herkes işi öğrensin mükellefleri paylaştıralım diyorum kabul etmiyor. Şimdi gözüme kestirdiğim 1-2 tane liseli çocuk var bunları değerlendirelim diyorum yok diyor. Çocuklardan birisi askere gidecek aralığa. Üstadın hesabında liseyi artırmak kalan işleri bana yıkmak var (nasılsa 6 'aya gelecek diye çünkü başka yerde iş bulması çok zor). Bir taraftan çocuklara üzülüyorum işi öğrenemiyorlar, diğer taraftan iş yükünü benim omuzlamam benim işime gelmiyor. Piyasa böyle midir genelde? Eleman yetiştirmeye sizler nasıl bakıyorsunuz?
 
Ynt: Büroda eleman yetiştirmek...

artık gençlerde pek öyle büroda yetişeyim düşüncesinde değil çünkü yol çok uzun onun yerine büroda biraz takılıp mağazada satış elemanı olarak daha fazla kazanıyor hem de gelecek kaygısı duymuyor..
 
Ynt: Büroda eleman yetiştirmek...

hlydent ' Alıntı:
Bizim büroda 3 tane sabit alt eleman var. Bunlar hep aynı işleri yapıyorlar birbirleri arasında da çok fazla koordinasyon yok. Şöyleki biri sadece ssk bakıyor, birisi mahsuplar, diğeri mahsup beyanname gibi. Biri ssk işe girişin nasıl yapıldığını bilmezken, ötekisi ömründe mahsup görmemiş beyanname doldurmamış, beriki ücret pusulasının önemi nedir bilmiyor. Üstada neden böyle yaptın dediğimde azar azar iş öğreneceklerine bir alanda uzmanlaşsınlar işler yürüsün istedim diyor.(bence iş öğrenip kaçmasınlar, rakip olmasınlar amacını gütmüş)Üstadın benim için zamanında neden ısrarcı olduğu koordinasyonsuzluktan dolayı yediği cezaları öğrenince anladım. Yapıyı değiştirelim herkes işi öğrensin mükellefleri paylaştıralım diyorum kabul etmiyor. Şimdi gözüme kestirdiğim 1-2 tane liseli çocuk var bunları değerlendirelim diyorum yok diyor. Çocuklardan birisi askere gidecek aralığa. Üstadın hesabında liseyi artırmak kalan işleri bana yıkmak var (nasılsa 6 'aya gelecek diye çünkü başka yerde iş bulması çok zor). Bir taraftan çocuklara üzülüyorum işi öğrenemiyorlar, diğer taraftan iş yükünü benim omuzlamam benim işime gelmiyor. Piyasa böyle midir genelde? Eleman yetiştirmeye sizler nasıl bakıyorsunuz?

benim de gözlemlediğim kadarıyla, büyük muhasebe bürolarında işler böyle yürüyor. Bir kere kesinlikle personel işine bakan adam ayrı oluyor. O alanda uzmanlaşıyor. Muhasebeyle işi olmuyor. Diğer muhasebeye bakan personellere ise defterler bölüştürülmüş durumda. Bu kişiler de sadece muhasebe kayıtlarını yapıyorlar. Beyanname dönemlerinde beyannameleri veren kişiler de ayrı kişiler. Bunlar genelde ya büro sahibi üstad, ya da büroda çok kıdemli bir smmm oluyor. Eğer büro aşırı büyük bir büroysa, yani çalışan sayısı 11-12 ise birde sadece para işlerine (kasaya) bakan bir eleman oluyor.
Benim büroya gelince, hepsine ben bakıyorum. Şimdilik :)
 
Ynt: Büroda eleman yetiştirmek...

Benim çalıştığım yerde 6 ayda bir bütün mükelleflerimiz değiş tokuş yapılırdı herkes her sektörü ögrensin diye
 
Ynt: Büroda eleman yetiştirmek...

Ben şahsen büroda defteri tutulan mükelleflerin personel arasında paylaştırılması fikrindeyim.
Bu hem personelin gelişimine katkı sağlar (tabi personel ezbere iş yapmaya kalkmadan öğrenmeye çalışırsa) hem de kontrolü kolay olur.Mesela belli bir süre sonra kimin hangi mükellefin hangi işi ile ilgili hata yapmış olabileceğini tahmin etmek daha kolay olur.
Ayrıca mükellefleri paylaştırmanın personeldeki aidiyet hissini arttıracağı ve sorumluluklarını bilmesi noktasında katkı sağlayacağını düşünüyorum.

Bence tek dezavantajı personelin burnunun büyüyüp kendini hint kumaşı sanması ve kendine karşı bir bağımlılık olduğunu düşünmesi olabilir.
 
Ynt: Büroda eleman yetiştirmek...

soruyu çok güzel anlatmışın.. bak kardeş sana bir gerçeği anlatayım.. eğer smmm ysen yada olacaksan patronunu hiiç düşünme ona akılda verme nie dersen ben aynı senin durumundaydım bürodaki herkesi düşünür gelişmelerinde sonuna kadar yardımcı olur.. patronada bir iş bırakmaz her problemin altına elimi koyar bazı şeyleri sorun etmez çok fedakarlık yapardım.. işten ayrıldım tabi herşey tersine döndü ne yaptıysam geride kaldı 1 tane defter bile almadım üstüne kendi defterimi veriodum nerdeyse.. verilen sözler tutulmadı onun için kendi işine ne geliyorsa menfaatine nasıl geliyorsa o şekilde yap .. bu iş olmuş kurtlar sofrası kimseye güzellik yapmaya çalışma.. patronlar elemanın gelişmesinden ziyade işlerin görülmesine bakar ayrıca ileride defterim gitmesin diyede tedbirler alır.. (benim gördüğüm eski muhasebeciler böyle)

soruna gelincede 3 çalışan var ise ssk ve muhtasar bey.için birini uzmanlaştırmak defterleride bölmek en iyisi
 

Benzer konular

Üst