Çalışanın Sakatlık Engelli Yazısı İçin Yapılması Gerekenler

SerhanSerhan

Tanınmış Üye
Üyelik
2 Ara 2013
Mesajlar
1,479
Konum
istanbul
Çalışanlardan birisinin sakatlığı var ve sakatlik indirimi nedeniyle emekli olmak istiyor
Sakatlık indirim yazısı almasi icin ne yapması gerekiyor
Hangi vergi dairesine hangi yazi ile başvurması gerekir ve firma nin vermesi gerekli bir yazi varmidir
Teşekkürler
 
Herkese merhaba

Sigortalı ikamet ettiği yerin vergi dairesine başvursun.Sigortalıdan başvuru dilekçesi,çalıştığınız işyerinden yazı gibi belgeler isteyecek olup ilgili kişiyi engelli vergi indirim raporu vermeye yetkili hastaneye sevk edeceklerdir.

Alınacak engelli vergi indirim raporu Hazine ve Maliye Bakanlığı(Gelir İdaresi Başkanlığı) Merkez Sağlık Kurulu'na intikal ettirilip vereceği karar kesin olup sadece yargı yolu açıktır.

Alınacak vergi indirim yazısı daha sonra vergi dairesi tarafından çalıştığı işyerine yazı ile bildirecektir.

Bu vergi indirimine istinaden aylık maaş bordrosu düzenlenirken aldığı ücret üzerinden engelli vergi indirimi yapılacaktır.(01.01.2022 tarihi itibariyle asgari ücret üzerinden gelir vergisi kesintisi kaldırılmıştır.)
 
Merhaba, bir çalışanın bakmakla yükümlü olduğu çocuğu adına %90 engellilik indirimi sözkonusu.
Çalışan asgari ücret üzerinde maaş almaktadır. Malum 1.Derece (2.000-TL ) vergi matrahında indirim sözkonusu.
Sorum ; bu indirimin haricinde engellik oranının %90 olmasından ötürü ilave özel bir vergi indiriminden daha söz edilmekte.
Bu şekilde bir bordo işlemine tabi tutduğunuz bir durum varmı.? Bunun geçerliliği varmı. Teşekkürler,
 
Üst