fonradar

Çalışmamazlık Belgesi Onaylanmadan İstirahat Parası Ödenmesi Ve Firmaya Ceza Kesilmesi

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
9,716
Konum
İstanbul
Selamlar Arkadaşlar
Bir sorunumu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Firma personeli,7-9-11 ve 12.aylarda doğum izni sebebi ile ara ara raporlar almış.Raporlu olduğu tarafımca bilinmediğinden bugüne kadar (aralıkta doğrusunu beyan ettim) çalışması hep 30 gün üzerinden bildirilerek primleri ödenmiş.Haliyle bu kişinin e-sgk üzerinden çalışamamazlık belgeleri de onaylanmamış.Bir hafta önce kurumdan 7.ay raporu onaylanmadı gerekçesiyle firmaya 535 TL ceza ihbarnamesi gelmiş.Ceza geldikten sonra sistemden bakarak raporları sistemden gördüm.Yani ceza gelmeseydi ben hala 30 gün üzerinden beyana devam edecektim.Sağolsun firmada gönderdiğim hizmet listelerini hiç kontrol etmediğinden benide uyarmamış.Sistemden 7 ve 9.ay raporlarını onaylamak istediğimde "ödeme yapılmıştır,onaylama yapılamaz" uyarısı alıyorum.Bunun üzerine 9.ay raporu içinde ceza geleceğini tahmin ettim ve nitekim 2 gün öncede 9.ay raporu için yine 535 lira ceza ihbarnamesi geldi.Bu arada 11.ay raporunu onayladım,12.ay raporu henüz kapanmadığı için onaylamadım.
Firma ile şu anda küçük bir sorun yaşıyorum.Firma raporları aylık faturalarla gönderdiğini ben ise raporları görmediğimi iddia etmekteyiz.Hadi göndermişseniz belki bir tanesinin bir ihtimal atlanabileceğini ama diğer 3 raporun atlanmasının mümkün olmadığını savunmaktayım.Bunu artık bir şekilde çözeceğiz.Cezamız ne ise de katlanırız o ayrı bir konu..
Bu aşamada soracağım sorular şunlardır..
1- Rapor onaylaması yapılmadan kurum ödeme yapmıyor diye biliyorum.7.ve 9.ay raporları onaylanmadan kurum ödemeyi nasıl ve neye dayanarak yapmış olabilir?Çünkü geçmişte başka benzer olaylarda kurum,"muhasebeciniz raporu onaylasın,sonra ödeme yapılacak" şeklinde işçilere uyarılarda bulunduğu sıklıkla görülmüştür..Uygulamamı değişmiştir,bu konuda atladığım birşeymi vardır.
2- Firmaya herhangi bir uyarı yapılmadan ve süre tanınmadan direkt cezanın kesilmesi kanuna uygun mudur?Bu genelge ve yorumlarda bahsi geçen " yazı ile 5 günlük süre verilir" uygulaması hangi bildirimler içindir.Bu tarz bildirimler için de geçerli değil midir?

Değerli yorum ve görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Saygılar
 
......ödenekler işverenlerce çalışılmadığına dair bildirim yapılması beklenmeksizin ”Muhasebe İşlemleri” menüsündenMOSİP sistemine aktarılacaktır.

5 günlük süre olayı değişti, ertesi ayın 23 üne kadar sistemden onaylanmalıdır şeklinde. Ayrıca e-vizite ekranında mail tanımlamasını yapmış mıydın?
 
Son düzenleme:
Hayır öyle bir tanımlama yapmadım.Öyle bir tanımladan açıkcası haberim yok.Nasıl olacak o iş..
 
Sol tarafta ''İŞVEREN İLETİŞİM BİLGİLERİ'' menüsünden doğrudan kendı mailinizi yazabılırsınız. firma mailini yazarsanız rapolar oraya düşer ve yine sizin bilginiz olmayabilir.
 
Sol tarafta ''İŞVEREN İLETİŞİM BİLGİLERİ'' menüsünden doğrudan kendı mailinizi yazabılırsınız. firma mailini yazarsanız rapolar oraya düşer ve yine sizin bilginiz olmayabilir.

O zaman tüm müşterilere derhal bu işlemi yapmam lazım :)
Yoksa bunlarla çok uğraşacağız.
Yani hiç işimiz yok,birde bunları takip edeceğiz arkadaş.
Tşk.ederim.
 
Hastane, sisteme raporları girdiğinde tanımladığımız mail adresine bilgi gönderiliyor, bu şekilde mükellef tarafından gönderilmeyen, yahut mükellefin bile eline geçmeyen bir çok raporları temin edebiliyorum.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Biz muhasebecilerin çektiği çile bitmez. Birinci sorunuza gelirsek dediğiniz gibi muhasebe onaylamadan para ödenmiyor. Benide sık sık arıyorlar rapor onaylanmamış personel para alamıyor onaylayın diye. Ancak kurum onay zamanı geçmiş raporları tespit ettiği zaman muhasebeciye bırakmadan re'sen raporları onaylıyor olabilir personel para alsın diye. Nasıl ki işyeri açılış bildirimi yapmazsak ileride SGK bunu tespit ettiğinde re'sen yapıyor aynı onun gibi yani. Bu konuda net bilgim yok tahmin üzerine konuşuyorum.

5 günlük süre verme olayı artık yok. Raporları bitiş tarihinden sonraki ayın 23'üne kadar onaylamanız veya aylık bildirgede 01-istirahat kodu ile bildirmeniz gerekiyor. Eğer bunu yapmazsanız ceza kesiliyor. Bildirim olarak sadece mail atıyor kurum. Vizite giriş sisteminde ve e-bildirge sisteminde işverenin mail adresinin giriş yapılmış olmasına dikkat edin.
 
Tşk.ederim arkadaşlar.
Şu an vizite işlemlerinden tüm firmalarım için mail güncellemesini yapıyorum.Anlaşılan o ki bundan sonra çok daha dikkatli olmak gerekecek.
Son bir şey daha sorayım arkadaşlar.(Bilgi tazelemek adına) e-bildirge onaylanırken ,istirahatli görünen kişiler için yandaki "işçi çalışmamıştır" kutucuğunu işaretlemek, aynı zamanda rapor onayını da yapmak anlamına geldiğini biliyodum.Yani işçiyi istirahatli gösterildiğinde bu kutucuğu işaretlediğimizde rapor onayını da yapmış (mı) oluyoruz..Doğru mu biliyorum..
 
geçenlerde bir mesajım vardı, nereye tanımlamalar yapılacağı hakkında
 
Raporlu işçiyi eğer aylık bildirgede 01-istirahat kodu ile gösterirseniz raporu bildirmiş sayılıyor ve ceza kesilmiyor. Eğer raporlu işçiyi eksik göstermeyip yine tam 30 gün gösterirseniz aylık bildirgede o zaman "işçi çalışmamıştır" kutucuğunu işaretlemeniz gerekiyor. Yani işçiyi aylık bildirgede 01-istirahat kodu ile eksik gösterdiğinizde "işçi çalışmamıştır" kutucuğunu işaretlemenize gerek yok.

Mail olayı yanlış hatırlamıyorsam 2013 yaz aylarında başlamıştır. Bir an önce tüm mükelleflerinize yapmanız iyi olur.
 
Tşk.ederim arkadaşlar,iyiki varsınız...
Burayı bu yüzden seviyorum yaa :)
Ayşe o mesajını bulup gönderir misin? Bi işe kalkıştık bari tam yapalım.....
 
Ceza konusunda ek bilgi; süresi geçtikten sonra sgk ceza kesmeden rapor ekranından geç de olsa onay işlemini yaparsanız 1/10 aü ancak sgk sizden önce davranıp ipc keserse 1/2 aü oluyor. Ayrıca e-raporlar için sgk raporun sistemine girmesini size tebliğ yapıldı olarak değerlendiriliyor. (Her gün tek tek firmalara gir o gün rapor varmı diye bak olacak iş değil. Rapor sorgulamayı aylık yapabilsek ne iyi olurdu.) Ancak eski usul elle doldurma rapor var ise ipc kesmeden size tebligat yapmaları gerekiyor.
 
buldum tahsin;

Ocak 2014 den önce başlayan bir uygulama. Geçen yıl nace kodu güncellemelerini manuel her firma için yapmıştık. Sonra ki dönemlerde dosya açılışları için ise; aynı uavt bilgi giriişi gibi bunu da zorunlu kıldılar. Özetlersek;

İlk sgk dosya açılışlarında;
- Sözleşme kabulu için şifre girilmeli.
- Nace kodu tanımlanmalı.
- Uavt adres güncellemesi yapılmalı.
- E-vizite giriş sistemi, işv.bilgi güncelemesi yapılmalı.
- E-Bildirge menüsünde mail adresleri tanımlanmalı..

Başka var mı??:)
 
Başka yok onlar yapılsa yeterli. Mail adresini her gün bakılan yani aktif kullanılan bir mail adresi yazmanız yerinde olur.
 

Benzer konular

Üst