Defter Tasdiki

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan AHMET
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
30 May 2005
Mesajlar
54
Anonim Şirket Damga Vergisi Defteri, Karar Defteri ve Ortaklar Pay defterini her yıl aralık ayında yeniden tasdik ettirme zorunluluğu var mı?
Teşekkürler,
 
Sayın Ahmet Bey;

Ortaklar Pay ve Karar defteri her yıl aralık ayaında değil bir defaya mahsus tasdik edilecek şayet sayfaları dolduğunda devamında tasdik ettirileceği tabiidir.

Ama benimde damga vergisi defterinde sizin gibi tereddütüm var bende arama yapıyordum sizin sorunuza rastladım.Umarım buluruz.
 
Sayın Ahmet, 20 Seri No.lu DVK Genel Tebliği ile düzenledikleri kağıtlara ait damga vergisini makbuz karşılığı ve istihkaktan kesinti şekliyle ödeyen mükelleflere defter tutma zorunluluğu getirmiştir. Yapılan düzenleme ile makbuz mukabili ve istihkak kesinti yapılması şeklindeki ödemeleri olan mükellefler bu ödemeleri kaydetmek için “Damga Vergisi Defteri” adı altında özel bir defter tutacaklardır. Bu defterin tutulmasında, VUK’un kayıt nizamı ve tasdik zamanına ilişkin 215-219. ve 221. maddelerindeki hükümlere uyulması gerekmektedir. Tebliğin devamında da Damga Vergisi Defterinin tutulmasına ilişkin usul ve esaslar belirtilmiştir.
 
SAYIN GENÇ
mesela işyeri kirasının damga vergisini vergi dairesine ödüyoruz. bunun için damga vergisi defteri tutmak zorunlumu

veya müşteri ile muhasebe sözleşmesi yapılıyor. ve meslek mensubu olarak damga vergisini ödüyoruz. bunun için damga vergisi defteri tutmamız zorunlumu

cevabınız için şimdiden teşekkürler
 
Üst