Defter Tasdikleri

fugenc

Tanınmış Üye
Üyelik
6 Tem 2005
Mesajlar
1,007
Konum
bursa
2013 yılı için ltd.şirketlerde hangi defterleri tasdik ettireceğiz.(yevmiye, defteri kebir ve envanter hariç) Ortaklar kurulu karar defteri ve pay defterini yeni alıp mı tasdik ettireceğiz..tek müdür varsa yine de Müdürler kurulu karar defteri tasdik ettirecekmiyiz?
 
Ortaklar pay defteri
müdürler kurulu karar defteri
genel kurul toplantı ve müzakere defteri
diğer defterler ek olarak tasdik ettirilecek
 
Selamlar
Bilgim dahilinde şunları yazabilirim.
VUK'ta adı geçen defterler (yevmiye,kebir,envanter) zaten tasdiklenecektir.Bunların aslında adlarının zikredilmesine bile gerek yok.
TTK açısından ise;(bazı tereddütlerim olmakla birlikte bilgim şöyledir)
Ortaklar pay defteri.... Halihazırda geçmiş yıllarda tasik edilmiş defterler var ise ve bunların kalan sayfaları yeterli sayıda ise şu an için yeniden tasdiklemeye gerek yoktur.Sayfalar bitene kadar aynı defter kullanılabilir.
Genel kurul ve müzakere defteri.... Ltd ve Aş ayırmadan tüm şirketler adına 2013 yılı için yeniden tasdiklenecektir.
Tereddüt ettiğim diğer 3 defter şunlardır..
Yönetim Kurulu karar defteri....Sadece Aş'ler için tasdik edilecektir.
Müdürler kurulu karar defteri...Ltd'ler için çıkarılmıştır.
Damga vergisi defteri.... AŞ'ler için tasdik edilecektir.
Tereddüt ettiğim konular ve yapmayı planladığım tasdik işlemleri:
1- Halihazırda elde bulunan karar defterleri ne olacaktır?Kapanış tasdiği yapılacak mıdır?Şu anki karar defteri ile yeni tasdiklenmeli denilen yönetim ve müdürler kurulu karar defterleri birbirinden farklı defterler ise,eski karar defterlerinin kapanış tasdikine gerek olmayacağı görüşündeyim.Yapmayı planladığım,eski karar defterlerini paketleyip bir kenara koyarak, aş'ler için yönetim kurulu,ltd'ler için müdürler kurulu karar defterlerini tasdiklemek..Bunlar için de gerekirse son haftaya kadar bekleyeceğim.Bazı meslektaşlarımında aynı düşüncede olduğunu öğrendim.
2- Damga vergisi mükellefi olmayan olmayan aş'ler için bugüne kadar damga vergisi defteri tasdik etmiyorduk.Yine bazı meslektaşlarım riske girmemek adına kullanılsın veya kullanılmasın aş'ler için bu defteri de tasdiklemek istediklerini öğrendim..Bu konuda da tereddütlerim var.
En son durumda yapacağım tek şey,defter tasdik ettirmemek halinde 4000 lira ceza ile karşılaşma riskini yok etmek için gerekli olsun veya olmasın, ltd'ler için müdürler kurulu karar defteri,aş'ler için ise yönetim kurulu karar defteri ile damga vergisi defterlerini tasdik ettirmek olacaktır.
Eğer son haftada bile tereddütler giderilmezse,ben bu şekilde tesdik işlemlerini bitireceğim.
Düşüncem bu şekilde..
Saygılar..
 
merhaba,

limited şirketler için anladığım ve makul olan bu listedir.

-yevmiye (açılış ve kapanış onayına tabi)
-kebir
-envanter
-pay defteri

-genel kurul toplantı ve müzakere defteri (yeterli yaprakları varsa eski karar defteri onay yapılmadan kullanılabilir.)
geçici-(2) madde: Limited şirketlerde halen kullanılmakta olan ortaklar kurulu karar defterleri de yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla, genel kurul toplantı ve müzakere defteri olarak kullanılmaya devam olunabilir.
 
Ayrıca işletme hasebı defteri tutan tacirler;

GEÇİCİ MADDE 1 (1) Gerçek kişi tacirlerden Vergi Usul Kanununa göre ikinci sınıf tüccar sayılanlar, yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar bu Tebliğde sayılan defterler yerine mezkûr Kanun hükümlerine uygun olarak işletme hesabı esasına göre defter tutabilirler.
 
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığından:
TİCARİ DEFTERLERE İLİŞKİN TEBLİĞ YAYINLANDI
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/12/20121219-16.htm

Ancak hala belirsizlikler mevcut eski karar defterleri geçerlimidir? müdürler kurulu tasdik ettirsek ne olur ettirmesek ne olur arap saçına döndü ya

 
Selamlar
Kendi açımdan tasdik konusunu şöyle noktalayabilirim.
Yevmiye kebir envanter hariç,

Limited şirketler için;
1- Hali hazırda kullanılan ortaklar kurulu karar defterleri,sayfaları yeterli olduğu için müzakere defteri olarak kullanıma devam edilecektir.
2- Pay defterleri sayfaları yeterli olduğu için,eksik bilgileri de gerekirse ilave sütunlar açmak suretiyle kullanıma devam edilecektir.
3- Müdürler kurulu karar defterleri onaylanmayacaktır.

A.Ş.ler için
1- müzakere defteri için üstteki 1.madde uygulanacaktır
2- Pay defterleri için üstteki 2.madde uygulanacaktır.
3- Yönetim Kurulu karar defterleri 2013 yılı için yeni tasdik edilecektir.Yönetim Kurulu karar defteri diye bir defter yoktur.Normal karar defteri bu isimle tasdiklenecektir.
4- Damga vergisi defterine tebliğde hiç yer verilmemiştir.Damga vergisi mükellefi olmayan a.ş.ler için bu defter tasdik edilmeyecektir.(yinede tek tereddütüm bu defter kaldı)

Saygılar
 
Üstadım tebliğde pay defteri ile ilgili olarak;
6) Limited şirketlerde pay defterine ortakların, adları, adresleri, her ortağın sahip olduğu esas sermaye payının sayısı, esas sermaye paylarının devirleri ve geçişleri itibarî değerleri, grupları ve esas sermaye payları üzerindeki intifa ve rehin hakları sahiplerinin adları ve adresleri yazılır.
deniyor.
Bugün kırtasiyeden aldığım en son basılan pay defterine bakalım;
Hisse adedi, Beher hissenin değeri, Tutarı, Yatırıldığı tarih Verenin makbuzu tarih ve numarası.üyenin imzası düşünceler sutunları var
Tebliğe göre pay defterinde olması gerekenlerin hiç biri yok.Oysa pay defterinde esas sermaye payının sayısı,esas sermaye paylarının devirleri , geçişler itibariyle değeri , gibi sütünlar olan bir defter olması gerekmez miydi.
Yada bu tebliği yapanların pay defteri alıp tebliği deftere göre yazmaları gerekmezmiydi.
Şimdi ben nereye sutun açacağımda pay defterini tebliğe göre düzenliyeceğim.
 
kırtasiyelerde satılan genel kurul toplantı ve müzakere defterlerine de sayfa numarası koymamışlar, tek tek sayfaları numaralamak gerekiyor.
 
Tabi bu arada şunu da hatırlatmak gerek..
(eminim herkes bu kontrolü yapıyordur)
Malum eski kurulan şirketlerde ortaklar pay defterleri yoktu..Çünkü o dönemler böyle bir defter yoktu.Haliyle şu anda,bir smmm ofisinin yapacağı şey,öncelikle,bir ltd.şti'nin bütün defterlerinin elinde olup olmadığını kontrol etmesi gerekir.Misal x ltd şti'ne ne lazım..
yevmiye,kebir,envanter,ortaklar pay,karar (veya müzakere defteri), a.ş. içinde bunlara ilaveten yönetim kurulu karar dfteri......
Haliyle bütün şirketler için bu defterler tek tek kontrol edilmeli,örneğin ortaklar pay defteri olmayan şirketler tesbit edilip,bunlar tamamlanmalı..
ben,arşivimden bütün defterleri çıkartarak,tek tek kontrol ediyorum..Ortaklar pay defterini göremediklerime,yeniden tasdik ediyorum...
Sizlerinde böyle bir çalışma yapmasını tavsiye ederim.
Saygılar
 
Tebliğ yürürlüğe girmeden önce ve bugün (Noterler birliği güncellemesini tamamlayana kadar) eski şekil ile noter ön sayfası ile defter onaylatanların yeni şekil ile tekrar çıktı alıp noterlerine götürerek değiştirmeleri gerekmekte olduğunu düşünüyorum. Zira eski şekilde telefon, e-posta, şirket merkezi ile şirketler için taahhüt edilen ve ödenen sermaye miktarı bulunmamaktadır.
2. Hatırlatma eğer adres veri tabanı değişikliği sırasında vd adresinizi güncelledi iseniz noter bilgi ekranında da bilgi güncellemesi yapmanız gerekmektedir. Hazır veriler geçen seneki bilgileri içermektedir.
 
"Limited şirketlerde geçmişte kullandığınız karar defterini “genel kurul toplantı ve müzakere defteri” ve “müdürler kurulu karar defteri” olarak iki işlevi de kapsayacak şekilde kullanabilmeniz olanaklıdır. Ancak müdürler kurulu defterinin her hesap döneminde açılış tasdikine tabi defterler arasında yer alan defterlerden olması nedeniyle 2012 yılında kullandığınız (kuruluş aşamasında veya önceki hesap dönemlerinde tasdik ettirilmek suretiyle kullandığınız) defterinizin 2012 yılı açılış tasdikinin olmaması nedeniyle işlem sakat olabilir. Buradan hareketle 2012 yılına ilişkin olarak ta müdürler kurulu karar defteri tasdik ettirilmek suretiyle kullanmanız önerilmektedir." eski karar defterini herhangi bir işlem yapmadan kullanmaya devam edersek ne gibi yaptırım uygularlar sizce?
 
çok karıştım sonuçta karar defterin , pay defteri ve müdürler defterlerini onaytlatıyor musunuz?( ltd için) Eğer karar defterine eski defteri devam edersek ocakta açılış yapmadan martta kapanış mı yapacağız? kapanış yapacaksak bu ay riske girmeden yeni defter mi onaylatsak?
 
Selamlar
Kendi yaptığımız uygulama şu şekildedir.(bu arada tasdik işlemlerini de bitirmiş bulunmaktayız.

1- Ortaklar pay defteri olmayan şirketlere,aynı defteri onaylattık.Çünkü eski kurulmuş şirketlerde ortaklar pay defteri o yıllarda olmadığından tasdik edilmemişti.Daha önce tasdiklenmiş pay defteri olanlarda ise yeni tasdik yaptırmadık.Eksik bilgiler,ilave sütunlar açılarak,veya bazı sütunlar daraltılarak düzeltilecektir.
2- Limited şirketlerde eldeki karar defteri yeterli olanlara ayrıca müzakere defteri onaylatmadık.
3- Karar defteri yetmeyecek tahmin ettiklerimize karar yerine,müzakere defteri onayladık.
4- Anonim şirketlerde,tüm şirketlere ayrıca yönetim kurulu karar defteri onaylattık.
5- Anonim şirketlerde kullanılmakta olan karar defterleri yeterli ise aynen limitedlerdeki gibi,müzakere defteri onaylatmadık.Yetmeyecek tahmin ettiklerimize karar yerine müzakere defteri onaylattık.
6- Anonim şirketlerde pay defterleri konusunda limitedlerdeki 1.maddedeki uygulamayı yaptık.
7- Anonim şirketlerde damga vergisi beyanı verilmeyenlerede tekrar damga vergisi defteri tasdik ettirdik..

Kapanış tasdikleri konusunda da benim düşüncem şudur..Karar defterleri açısından kapanış tasdiki yaptırmayacağım..Çünkü
Kapanış yapılacaksa,bunun birde aynı cinsten açılışı olmalıdır.Karar defterleri yerine müzakere defteri tasdik edenler açısından,kapanışın karar defteri olarak,açılışın ise müzakere defteri olarak yapıldığı düşünülürse,her iki defter birbirinden farklıdır..Elma kapatıp armut diye açmak gibi birşey olur.Nasıl ki onay yenilemede defter türü değiştirilemeyecekse (bakınız son tebliğ madde 16 bend 2) açılış ve kapanış tasdiklerinde de defter türü değiştirilmemelidir.
Özetle 2013 yılında eldeki hiçbir karar defterine kapanış tasdiki yaptırmayı düşünmüyorum.Birincisi yenisi açılmamış (aynı defter kullanılmaya devam ediyor)
İkincisi yenisi açılmış ise de farklı defter türü olarak açılmış (müzakere)
Ayrıca aynı karar defterine devam edecek olanlar neyi kapatacaklar.Kapattın gitti,peki devamında hangi defter kullanılacak?

Bu arada tereddüt ettiğiniz defter varsa,yenisini onaylayın bence..50-60 lira masraf için risk almaya değmez..

Görüşüm bu yöndedir.
Saygılar
 
Son düzenleme:
Tabi burada şöylede düşünülebilir.
Kapanışın,yeni açılışla bir ilgisi yoktur.Kapatmak,bir daha o defterin kullanılmayacağı anlamına gelir..Eğer bu mantıktan hareket edersek,o zaman yukarıdaki son cümlemi tekrarlarım.
Ayrıca aynı karar defterine devam edecek olanlar neyi kapatacaklar.Kapattın gitti,peki devamında hangi defter kullanılacak?
 
eskiden beri kullanmakta olduğumuz pay defteri varsa yeniden onaylatmaya gerek yok değil mi son durum?
 
Pay defteri içeriği eski matbu df çok farklı. Eski df başlıkları elle değiştirerek kullanabilirsiniz.Yeni başlıkları içeren bulabilirseniz kırtasiyeden veya matbaaya bastırarak eskisini de notere götürerek tasdik ettirebilirsiniz.
 
arkadaşlar adi ortaklık olayında ne olacak... ordaki kayıtlı sermayeden söz ediyor adi ortaklıklardaki sermaye hiç bir yere kayıt etmiyoruz. Buradaki sermaye için esnaf odasını aradım bizde sermaye kaytı yok dedi..... Birde bu firmalara ne yapacaz ortaklar müzakere defterine gerek varmı?
 

Benzer konular

Üst