fonradar

Doğum İzni Sgk Bildirimi

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
2,029
Konum
İSTANBUL
[h=1]"Sgk eksik gün nedeni “1” istirahat kodu ay içerisinde geçici iş göremezlik raporu, diğer ismi ile hastalık, meslek hastalığı, iş kazası ya da doğum sebebiyle rapor alanların 30 günden az çalışma sebebinin SGK’ya bildirilmesini sağlayan eksik gün kodudur. İstirahat sebebiyle eksik günle çalışan sigortalı için 01 Ocak 2018 tarihi itibariyle eksik gün bildirim zorunluluğu kaldırılmıştır."[/h]Arkadaşlar buna göre doğum iznine başlayan çalışanım için sadece e bildirgede eksik gün bildirimi yapıyorum. eksik gün bildirim formu doldurup sgk ya vermiyorum değil mi?
 
Bununla ilgili tasarı vardı ama yasalaştı mı bu ?

10 kişi ve altında çalışan varsa eksik gün sebebi istirahatte olsa bildirmek gerekiyordu normalde.
 
05/12/2017 de resmi gazete de yayımlanmıştı.Fakat ben ocak ayında aralık için eksik gün vermiştim.Kurumdakiler de aksi bir şey söylemedi.Bu kanuna bakılırsa istirahat raporları için eksik gün bildirimi kalkıyor.
 
Arkadaşlar sistemde raporu onayladıktan ve aylık bildirgede gösterdikten sonra zaten bu ek 10 un bi anlamı var mı?
 
Yok aslında. Sadece istirahat eksik günü varsa vermeye gerek yok sonradan versen bile ceza çıkmıyor. Çünkü istirahatler sonradan düzenlenebilir nitelikte belge değil.

Anca bizim buradaki memur istirahatte olsa istiyor eksik gün formu nedense.
 
Bizim buradakiler de 2017 başlarından beri sadece istirahat olan eksik gün formlarını ve eklerini almıyor. :)
12/2017 işlem yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile bazı durumlarda (sadece o durumlar var ise) eksik gün formu ve eklerinin verilmesi kaldırıldı. Kısaca yönetmelikte belirtilen durumlarda form yazdırıp ekini de ekleyerek dosyanızda saklamanız yeterli.
 
Bizim buradakiler de 2017 başlarından beri sadece istirahat olan eksik gün formlarını ve eklerini almıyor. :)
12/2017 işlem yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile bazı durumlarda (sadece o durumlar var ise) eksik gün formu ve eklerinin verilmesi kaldırıldı. Kısaca yönetmelikte belirtilen durumlarda form yazdırıp ekini de ekleyerek dosyanızda saklamanız yeterli.

Bununla ilgili kararı paylaşabilir misin acaba ?
 
05/12/2017 tarihli resmi gazetede yayımlanan işlem yönetmeliği değişiklikleri içerisinde.
"e) On üçüncü fıkra aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(13) Ay içinde otuz günden az çalışan veya eksik ücret ödenen sigortalılara ilişkin;
a) Kurumca elektronik ortamda alınabilenler hariç Kurumca yetkilendirilmiş sağlık hizmeti sunucularından veya işyeri hekimlerinden alınmış istirahatli olduğunu gösteren rapor,
b) Sigortalı ve işverenin imzasını taşıyan ücretsiz veya aylıksız izinli olduğunu kanıtlayan izin belgesi,
c) Sigortalıya tebliğ edilen disiplin cezası uygulamasına ilişkin belge,
ç) Gözaltına alınma ile tutukluluk hâline ilişkin belgeler,
d) Kısmi süreli çalışmalara ait yazılı iş sözleşmesi,
e) Sigortalının imzasını taşıyan puantaj kayıtları,
f) Grev, lokavt, genel hayatı etkileyen olaylar, doğal afetler nedeniyle işyerinde faaliyetin durdurulduğunu veya işe ara verildiğini gösteren ilgili resmî makamlardan alınan yazı örneği,
g) İşe devamsızlığa ilişkin belgeler,
ğ) İş sözleşmesinin fesih edildiği tarihte çalışılmadığına dair belge,
h) Kısa çalışma ödeneği alındığına dair ilgili resmî makamlardan alınan belge,
ı) 5434 sayılı Kanunun ek 76 ve geçici 192 nci maddesine tabi olunduğunu gösterir belge,
i) Yarım çalışma ödeneği alındığına dair ilgili resmî makamlardan alınan belge,
j) İş Sağlığı ve Güvenliği Kayıt, Takip ve İzleme Programı İSG-KATİP üzerinden alınan sözleşmeler,
k) Sonradan düzenlenebilir niteliğinde olmayan benzer nitelikteki belgeler,
eksik çalışmaya ilişkin belgelerdir. Bunlardan, on üçüncü fıkranın (a), (c), (ç), (f), (h), (ı), (i), (j) ve (k) bentlerinde sayılan belgeler Kuruma verilmez. Ancak söz konusu belgeler Kanunun 86 ncı maddesinin ikinci fıkrası uyarınca Kurumca istenilmesi halinde ibraz edilmek üzere işverence saklanır. İlgili belgelerin Kurumca talep edilmesine rağmen ibraz edilmemesi halinde Kanunun 86 ncı maddesinin beşinci fıkrasına göre işlem yapılır. Sigortalıların eksik gün bildirimine ilişkin bu maddenin on üçüncü fıkrasının diğer bentlerinde sayılan belgeler bilgi formu (Ek-10) ekinde aylık prim ve hizmet belgesinin verilmesi gereken süre içerisinde Kuruma verilir veya taahhütlü, iadeli taahhütlü, acele posta servisi, PTT Alo Post veya PTT Kargo ile gönderilir.”

f) On beşinci fıkraya aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Ancak 10 ve üzerinde sigortalının çalıştırıldığı aylara ilişkin bu maddenin on üçüncü fıkrasında sayılan belgeler özel sektör işyeri işverenlerince Kanunun 86 ncı maddesinin ikinci fıkrası uyarınca Kurumca istenilmesi halinde ibraz edilmek üzere saklanır.”
---------------
Yalnız madde düzenlenirken yazım hatası yapılmış; elektronik ortamda kuruma iletilen raporları eksik çalışmaya ilişkin belge olarak kabul etmiyorsa bu raporlara istinaden eksik gün bildiremeyecek miyiz ???
 
Kanun çıktığı halde inanın yine verip evrak kayıt numarasını almak istiyorum.Kurumun ne yapacağı hiç belli olmuyor.
 
Üst