Merhabalar,
Belediyede muhasip bir arkadaşım var. 2008 Ağustos ayında bir serbest meslek erbabına ödeme yapmışlar ama bunu o dönemin ( 2008/8) muhtasar beyannamesinde göstermemişler. Bu ay yani Temmuz 2009 da serbest meslek erbabı tefkifat için kendi vergi dairesine baş vurmuş. Tabii o vergi daireside belediyenin bağlı olduğu vergi dairesine yazı yazmış ilgili miktarın beyan edilip edilmediğinin teyidini istemiş. Şimdi bu muhasebeci arkadaşım e-beyanname prgramı ile bu miktarı nasıl beyan edecek. 2008/8 dönemi için düzeltme beyannamesi olarak göndermek istese de program göndermiyor. Sanırsam üzerinden bir takvim yılı geçtiği için. Şimdi bu beyannameyi ek beyanname olarak mı, düzeltme olarak mı göndermeli. Yoksa cari dönemde (2009/7) gösterse problem olur mu ? Yada hiç göndermese ve vergi daireside karşı daireye ilgili miktarı beyan etmediğini söylese daha sonra bir problem olabilir mi ?
Saygılar...
Belediyede muhasip bir arkadaşım var. 2008 Ağustos ayında bir serbest meslek erbabına ödeme yapmışlar ama bunu o dönemin ( 2008/8) muhtasar beyannamesinde göstermemişler. Bu ay yani Temmuz 2009 da serbest meslek erbabı tefkifat için kendi vergi dairesine baş vurmuş. Tabii o vergi daireside belediyenin bağlı olduğu vergi dairesine yazı yazmış ilgili miktarın beyan edilip edilmediğinin teyidini istemiş. Şimdi bu muhasebeci arkadaşım e-beyanname prgramı ile bu miktarı nasıl beyan edecek. 2008/8 dönemi için düzeltme beyannamesi olarak göndermek istese de program göndermiyor. Sanırsam üzerinden bir takvim yılı geçtiği için. Şimdi bu beyannameyi ek beyanname olarak mı, düzeltme olarak mı göndermeli. Yoksa cari dönemde (2009/7) gösterse problem olur mu ? Yada hiç göndermese ve vergi daireside karşı daireye ilgili miktarı beyan etmediğini söylese daha sonra bir problem olabilir mi ?
Saygılar...