E-birlik Sözleşmeleri Hk.

SiperAli

Katkı Sunan Üye
Üyelik
14 Ağu 2014
Mesajlar
218
Konum
İstanbul
Arkadaşlar bu e- birlik sözleşmesi hakkında detaylı ne zaman ne yapılacağı hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim. Konu hakkında pek bir bilgim yok. Teşekkürler..
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,301
Konum
İstanbul
Geçen sene son gün girmek istediğim de sistemin yoğunluğundan çalışmaması nedeni ile giremedim ve giren ile girmeyen arasında bir farkın olmadığını da görmüş olduğum uygulamadır...
 
Üyelik
7 Şub 2017
Mesajlar
29
Konum
van
kolay gelsin arkadaşlar

gerçekten bende bu konu hakkında çok bilgi sahibi sayılmam.şimdi 01.01.2018 den itibaren defterini tutmaya başladığımız bir işletme için henüz birşey yapmadık.eski muşaviri devir işlemini yapacak biz ondan sonra giriş yapıyouz değil mi.bunun son süresi nedir.yani o en son devri ne zaman yapmalı yada biz ne zaman devralmalıyız. bir de sözleşme süresine 01..01.2018 31.12.2018 tarihi giriyoruz ancak sözleşme ve işe başlama tarihine 01.01. den daha ileri bir tarih girebiliyor muyuz.örn.şubat ayında bir tarih. problem oluyor mu..yada ikisi arasındaki süre ne olmalı
 

SiperAli

Katkı Sunan Üye
Üyelik
14 Ağu 2014
Mesajlar
218
Konum
İstanbul
Şubat sonu heralde sisteme son giriş tarihi diye biliyorum. Ama girip girmeme arasında kararsız kaldık. Sorduğum ne kadar üstad varsa girmiyor, heralde bende girmeyeceğim. Anlayamadım yani nasıl bir şey. Bir de baktım bir giren pişman bir girmeyen :)
 
Üyelik
7 Şub 2017
Mesajlar
29
Konum
van
peki eski muhasebecisi önce devir yapması gerek değilmi. devir onayı kalktı filan diyorlar ancak e birlige giriş yapmaya çalıştığımda da ...kişiyle anlaşması var diyor sistem.anlamadım yaaa
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,302
Konum
İstanbul
peki eski muhasebecisi önce devir yapması gerek değilmi. devir onayı kalktı filan diyorlar ancak e birlige giriş yapmaya çalıştığımda da ...kişiyle anlaşması var diyor sistem.anlamadım yaaa

Siz eski meslek mensubuyla irtibata geçin,hem Turmob'da ki hemde gib'deki sözleşmeyi iptal etmeli ki siz her iki tarafa da sözleşmenizi girebilesiniz.Ancak bunun için genelde şubat başı beklenir.Zira Şirketlerde örneğin B formlarıda verileceğinden sözleşme iptali halinde bu formu onaylatamayabilirler. Siz şu an usulende olsa,sözleşme girişi yapabilmemiz için sizin iptal etmeniz bekleniyor şeklinde bir hatırlatma yapınız.
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,234
Konum
Manisa
GİB tarafı için; en geç 15/01/2018 tarihinde sona erme tarihi olarak "31/12/2017" girseniz dahi ocak ayında verilen aralık ayına ait tüm beyan/bildirimler, şubat ayında verilecek geçici v. ve mart/nisan ayında verilecek yıllık beyan sisteme gönderilip onay işlemi sorunsuz bir şekilde yapılmaktadır.
Not: tarihler örneğin daha anlaşılabilir olması içindir.
 

cetvel

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
1,362
Konum
İSTANBUL
arkadaşlar bu konuda her meslektaşlarda net olmayan bir bilgi var.

örneğin 2018 yılı ocak ayında işletme devir defter gelmiş olsun.

bir kısım müşavir arkadaşlar, bir önceki meslektaşı ile görüşülerek gerek gib gerekse türmob sözleşmesini iptal etmesini isteyebilirsiniz demektedirler. nedenine gelince burada 31.03 30.06 30.09 dönemleri olsaydı yani yıl içerisinde defter gelmiş olsaydı 45 günlük süre söz konusu olacaktı. ama gelen devir defter yıl ortasında gelmediğinden bir önceki müşavirin 3 aylık süre zarfında gerek firmanın ba bs si gerekse en son beyanname olan gelir vergisi beyannamesini gönderebileceğini bahsetmektedir. ancak ilgili durumu ben herhangi bir yerde yazılı kaynak olarak göremedim. bu konuda net bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
 
Üyelik
7 Şub 2017
Mesajlar
29
Konum
van
yani arkadaşlar bu devir işlemini şubat ayı ilk haftası içinde yapsak herhangi bir problem olmaz değil mi.geç kalınmış olmaz değil mi sözleşme tarihi olarak ta sisteme giriş yaptığımız şubat ayı tarihini yazınca problem omu onu onu anlamak istiyorum.teşekkür ederim
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,234
Konum
Manisa
arkadaşlar bu konuda her meslektaşlarda net olmayan bir bilgi var.

örneğin 2018 yılı ocak ayında işletme devir defter gelmiş olsun.

bir kısım müşavir arkadaşlar, bir önceki meslektaşı ile görüşülerek gerek gib gerekse türmob sözleşmesini iptal etmesini isteyebilirsiniz demektedirler. nedenine gelince burada 31.03 30.06 30.09 dönemleri olsaydı yani yıl içerisinde defter gelmiş olsaydı 45 günlük süre söz konusu olacaktı. ama gelen devir defter yıl ortasında gelmediğinden bir önceki müşavirin 3 aylık süre zarfında gerek firmanın ba bs si gerekse en son beyanname olan gelir vergisi beyannamesini gönderebileceğini bahsetmektedir. ancak ilgili durumu ben herhangi bir yerde yazılı kaynak olarak göremedim. bu konuda net bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
Tecrübe ile sabittir; hangi ay iptal/fesih yaptı iseniz o aya ait bütün beyan/bildirimler verilebiliyor. Örn; 31/12/2017 olarak yaptınız 12-2017 kdv 10-12/2017 muhtasar şubat ayında verilecek geçici ve mart/nisan ayında verilecek yıllık beyan verilir. Duyum olarak ise geçmişe dönük düzeltme beyanlarının verilemiyor olması.
Ayrıca maliye eski SMMM verdiği son onaysız beyanın yeni SMMM ce iptali uygulamasını da başlattı.
 

ZİNDAN

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Eyl 2006
Mesajlar
7,301
Konum
İstanbul
Ayrıca maliye eski SMMM verdiği son onaysız beyanın yeni SMMM ce iptali uygulamasını da başlattı.

Bu çok ilginç bir uygulama aslında!!!

Bunu geçtiğimiz yıllarda bir firma gelmişti büroya, eski muhasebecisine de çok cuzi bir borcu varmış, yakın zamanda öderim diyerek defterlerini aldık. Sonra ilk beyanname vereceğim zaman beyannameyi onaylayamadım. Eski muhasebe beyanname göndermiş ve onaylamamış, bu durumda da ben onu iptal edemiyorum, aynı zamanda yeni beyanname de onaylayamıyorum.

Eski meslektaş da parasını bu şekilde almaya çalışıyordu. Meslektaş ile görüştüm, sonrada işini gördük, problem kalmadı.

Kimseyi suçlamıyorum, mesleğin geldiği nokta bu, alacağını alabilmek için nasıl yollara başvuruluyor, dikkatinizi çekmek istedim.

Bu bile Türmob'un, İsmmmo'nun, Maliye'nin ortaklaşa yapamadığı bir düzenlemeyi, meslektaşımız yine kendince yöntemler ile yapmaya çalışması gibi gelir. Tarafları üzmeyecek şekilde bu veya benzer bir uygulama ile alacaklar garanti kapsamına alınabilir yada tahsili zorunlu hale getirilebilir aslında.

Ama Maliye getirdiği bu iptal seçeneği ile de bu tartışılan çözümü de ortadan kaldırmış oldu!!!! :)
 

cetvel

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
1,362
Konum
İSTANBUL
arkadaşlar benim anlamadığım. diyelim ki bir şirket defteri 31.01.2018 de bize geldi. yukarıda yazılanları okuduğumda kurumlar vergisini bir önceki mali müşaviri gönderemeyecek mi? sanki yıl ortası defter değişimleri 45 gün yıl başı defter devrinde 3 aylık süre yorumu mantıklı duruyor.
 
Üyelik
2 Şub 2018
Mesajlar
8
Konum
ankara
Merhaba

E-birlikten sözleşme yenileme zorunluluğumuz olmasada gib'deki geçen senenin sözleşmelerine beyanname gönderebilmek ve defter bilgisini girebilmek ve için yenilemek zorundayız değil?
 

mes_ar

Tanınmış Üye
Üyelik
23 Mar 2007
Mesajlar
1,954
Konum
İSTANBUL
Beyanname gönderebilmek için sözleşme yenilemenize gerek yok, gib de aracılık ve sorumluluk sözleşmesini iptal etmediğiniz sürece beyannameleri göndermeye devam edebilirsiniz.
 
Üyelik
2 Şub 2018
Mesajlar
8
Konum
ankara
ebeyanname.gib.gov.tr - Mesajlar modülünde ''Defter bilgileri girilmemiş aracılık ve sorumluluk sözleşmelerinin listesi''nde tüm mükellefler çıkıyor. 2018 defterleri girilmemiş olanlar. geçen yıl hepsini girmiştim. bu liste boştu.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,302
Konum
İstanbul
sayın zindan yani 31.01.2018 de defter bize gelse bile bir önceki müşaviri kurumları gönderebiliriz diyorsunuz. evet bende bunu doğru buluyorum ama bununla ilgili bir yazılı dayanak var mıdır?

Bir önceki meslek mensubu sözleşmesini 31 Aralık veya 31 ocakta iptal etse dahi, dönemi 2017 olan ve süresi geçmemiş tüm beyanları verebilecektir. Örneğin ocak ayında verilecek muhtasar beyanı,şubat ayında verilecek geçici vergi ve mart/nisanda verilecek gelir/kurumlar beyanları. AKsi halde başka sorunlar ortaya çıkar.Şöyle ki;
31 ocakta sözleşme iptal edildi ve siz 1 şubatta yeni sözleşme girdiniz.Ocak döneminden itibaren beyanları siz vereceksiniz,peki kurumları kim nasıl verecek.Önceki meslektaşın yetkisi tamamen ortadan kalksa ve kurumları yada geçiciyi vermesi icap etse (ki zaten verecek) bunu nasıl yapacak.Yeni sözleşme de giremez.olaylar hepten karışır.O halde sözleşmeyi iptal etse de bu dönemlere ait beyanları yine de verebilir.
Kaldı ki kurumlar'ı zaten bir önceki müşavirin vermesi gerekir.Doğru olanda budur.Sizin vermeniz üzerinize büyük riskler yükler.Mesela kurumları sizin vermenizle gelir idaresine şunu taahüt etmiş oluyorsunuz; 2017 kayıtları kontrol edildi,hataya rastlanmadı,gelir gider ve bilanço kalemleri gerçeği gösteriyor ve -herşeyden önemlisi- bu beyannameyi ben onaylamakla,sorumluluğu üzerime alıyorum!! Peki böyle birşey var mı?Yok..2017 kayıtları sizi ilgilendirir mi? Hayır..Bilançonun doğru ya da yanlışlığı sizi bağlar mı? Hayır.. O zaman neden kurumları siz vererek,bütün bir yılın sorumluluğunu üstleniyorsunuz.

Herşeyde yazılı dayanağa gerek yok.Biraz mantıklı düşünmek yeterli,tabi birazda tecrübe.
 

Benzer konular

Üst