Kanımca e-fatura veya e-arşiv fatura sonuçta müşterinin keseceği fatura ile ilgilidir ve müşteri ilgilenecek olup, onun sorumluluğundadır. Bize de ayrıca bir iş yükü getirmeyecek, sonuçta kağıt olarak kestiği faturayı bize e-fatura veya e-arşiv fatura olarak kesip, çıktısını alıp, o şekilde getirmek zorunda. Defter Tastiki de ilgilendirmiyor bu konu. Kağıt defterlerini noterden yaptırmaya devam edeceksiniz.
Ancak e-deftere geçen firmalar ile ilgili artık aylık veya üç aylık defter yükleme yapacağınız için kayıtlarını da düzenli tutmanız gerekecek ve bu dönemlerde ayrıca ek bir yük binecek bizim üstümüze, bunu da muhasebe ücretine %25-%50 veya %100 gibi artırımlar ile ilave edilmesi gerekiyor diye düşünüyorum. E-deftere geçen bir firma için de defter tastik sadece envanterinde yapılacak, en azından bunun ücretini alınacak, veya diğerlerinin üstüne konan kırtasiye vb giderler bunun üzerinen ilave edilmeye çalışılmalı, hatta öyle olmalı diye düşünüyorum.