Eksik Gün Bildirimi Hakkında

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan bil_gin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bil_gin

Tanınmış Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
1,060
Konum
İstanbul
2013/7 döneminde bir personel bir gün işe gelmemişti, tutanak tutuldu fakat eksik gün bildirimi yapmayı unutmuşuz. SGK dan yazı geldi. Eksik gün ile ilgili işe gelmediğine dair tutanak olsa da kabul görmeyeceğini düşündüğüm için bir günlük prim ödemeyi daha uygun bulduk. Yalnız bu bildireceğimiz prim ödemesi karşılığında Gelir ve Damga vergisi hesaplayıp muhtasarda ödememiz gerekli mi? Ayrıca personel o ay işten çıkartılmış ve kendisine kullanmadığı izinlerin ücreti ödendiği için brüt ücreti diğer aylardan yüksek gözüküyor. SGK ya bildirimi yaparken bu izin ücreti dahil brütten mi bildirmek gerekli yoksa normal kazancı üzerinden mi? Değerli fikirlerinizi bekliyorum.
saygılar;
bil_gin
 
2013/7 döneminde bir personel bir gün işe gelmemişti, tutanak tutuldu fakat eksik gün bildirimi yapmayı unutmuşuz. SGK dan yazı geldi. Eksik gün ile ilgili işe gelmediğine dair tutanak olsa da kabul görmeyeceğini düşündüğüm için bir günlük prim ödemeyi daha uygun bulduk. Yalnız bu bildireceğimiz prim ödemesi karşılığında Gelir ve Damga vergisi hesaplayıp muhtasarda ödememiz gerekli mi? Ayrıca personel o ay işten çıkartılmış ve kendisine kullanmadığı izinlerin ücreti ödendiği için brüt ücreti diğer aylardan yüksek gözüküyor. SGK ya bildirimi yaparken bu izin ücreti dahil brütten mi bildirmek gerekli yoksa normal kazancı üzerinden mi? Değerli fikirlerinizi bekliyorum.
saygılar;
bil_gin
Değerli görüşlerinizi bekliyorum.
saygılar;
bil_gin
 
Merhaba Normal ücreti üzerinden bildirekceksiniz.
Muhtasarıda düzeltirseniz düzgün iş yapmış olursunuz.Ama düzeltmezseniz eğer bu olay sadece bir inceleme sonucunda ortaya çıkabilir.
 
Üst