Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan kmlaky
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
15 Haz 2009
Mesajlar
99
Konum
İstanbul
Arkadaşlar,

2011 yılında EBA Sözleşmesi düzenlediniz ve sisteme girişini yaptınız.Mükelleflerinizden bir zaten para ödemiyordu.Damga vergisini de ödemedi. Cepten ödediniz.
2011 yılında hiç tahsilat yapmadınız ve serbest meslek makbuzu düzenlemediniz.Bu durum bir sıkıntı yaratır mı acaba ?
EBA sözleşmesi imzalamış olmak serbest meslek makbuzlarının tamamının düzenlemesi gerektiği anlamına gelir mi ? Hiç para amadığınız müşteriler dahil.
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

2011 yılında hiç para alamadığınız müşterilerin defterlerini 2012 yılında tutmaya devam edemeyeceğiniz yönünde bir kural vardı yanılmıyorsam. Bunu odalar da defaten söyledi.
Bu durumda son olarak alacaklarınızı talep edip, eğer ödemiyorsa sözleşmesini tek taraflı fesh edip, kanuni yönlerden alacağınızın peşine düşebilirsiniz. Tabi bu arada odaya da bilgi verip, diğer meslek mensuplarının bu kişinin defterini tutmasını da engelleyebilirsiniz.
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

Sinem_35 hanım kestirip atmış. Sinem hanımın söylediği işin slogan kısmı. Komşuluk var hısımlık var, yıllardan beri hizmet verdiğiniz müşterinin iflas etmesi durumu var. İflas etti para yok beyannameleri vermiyorum mu diyeceksiniz.?
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

itibar itibar diye söylenip duruluyor. Ödeme yapmayana hizmet verilmeyecek ki kıymetimizi anlasınlar.
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

Rıza Bey, kanun neyi öngörüyorsa onu uygulayın.
Ben bırakın ertesi yıla borcu sarkan mükellefin beyannamelerini vermek, yıl içinde bile iki kere üst üste ücret ödemeyen müşteri ile bile yollarımı ayırıyorum.
Sizin gibi düşünen mali müşavirlerimiz sayesinde pek ileri gidemiyoruz malesef.
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

Arkadaşlar peki şimdi ne yapmalı.
2011 yılında para almadık diye makbuz kesmedik.Ama beyannamelerini verdik.Şİmdi makbuzları kesip KDV'sini ödeyelimmi yani.Vergi dilmine girmekte cabası
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

Mk kesseniz de kesmesenizde tahsilat yapmamış olsanız dahi kdvni ay ay beyan edip ödemek zorundaydınız.
 
Ynt: Elekronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi ve Tahsilat Sıkıntısı

Komşuluk,hısımlık,akrabalık,müşterinin iflas etmesi bunlar şimdi bedava hizmet verme devleti vergi kaybına uğratma nedenimidir. Bende büro açtığımda eniştem defterimizi bedava tutarsan sana veririz demişti ben ozaman dik durdum başka bir meslekdaşın ekmeğine mani olamam bedavaya hizmet falanda veremem deyip adamı bürodan kovmuştum yani ben maliyenin meslekdaşlara makbuz kesmediği için kestiği cezalara üzülüyordum ancak şurayı okuyunca maliye az bile yapıyormuş, makbuzunu kesmeyene vergi kaybına neden olana kessin cezasını ki makbuzunu kesen düzenli vergisini ödeyen belli olsun ve böyle saçmalıklar ortadan kalksın.
1 yıl boyunca para almadan kim kime ne hizmeti vermiş arkadaş yani balık baştan kokar bizler SMMM olarak böyle yapıyorsak mükellef ne yapmasın para almadıysan hizmet vermezsin olur biter ha para almadan illa hizmet vereceğim diyorsanda kesersin makbuzunu ödersin KDV ni adama stopajıda tahakkuk edersin hani piyasanın ve mesleğin itibarını hallettiniz bari en azından vergi kaybına yol açmazsınız ha ben bedavaya tutarım vergide ödemem ödettirmemde derseniz ilerde olacağı söylüyorum maliye aptal değil yıllık cironuza ve mükellef sayınıza bakıyor ve yıl sonu buna göre bir ortalama belirleyip vergi kaybına yol açanlara matrah arttırması için yazı gönderiyor. Benim 50 civarı mükellefi olan tanıdığım bir üstada geldi oda makbuz nedir bilmezdi ama yazı geldikten, maliye ile görüştükten ve matrahını arttırdıktan sonra bir anda düzenli makbuz kesmeye başladı ;D ;D
 
Üst