fonradar

Emlak Vergi Değeri-Rayiç Değeri

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,862
Konum
İstanbul
Merhaba
Satışı yapılacak yerin emlak vergisi beyannamesi verilmemiş
Rayiç bedeli nasıl bileceğiz
Saygılarımla
 
Emlak bildiriminin ilgili Belediyeye verilmesi lazım, o zaman Belediye vergi değerini yazılı olarak verecektir.
 
Hiç emlak vergisi beyannamesi verilmemiş bir gayrimenkulun satış işlemini tapu yapmaz mı ?
 
Hiç emlak vergisi beyannamesi verilmemiş bir gayrimenkulun satış işlemini tapu yapmaz mı ?
Tapu sizden öncelikle vergi borcu yoktur yazısı isteyecek belediyeden alınması gereken. O yüzden öncelikle belediyeye gidip gerekli beyanları verin. Vergi borcu ödemelerinizi yaptıktan sonra rayiç bedel ve temiz kağıdı ile birlikte tapuda işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
 
Harçlar Kanunu madde 63'e bakınız, orada ne anlıyorsanız ona göre işlem yapınız.
 
İlave olarak sizinde belirttiğiniz gibi ortada bir vergi var... emlak vergisi var, yani bir vergiyi ödemekten kaçınma var, tapu müdürlükleri gayrimenkulun satış işlemini takbis sitemine giriyor, takbistende ilgili belediye görüyor, durumun geri kalını ilgili belediyenin tutumuna bağlı.
 
Sayın Day-Dream,

Emlak beyanı artık verilmiyor belediyeler her yıl beyanınızı doğrudan oluşturup ( tarh edilen yeni bedellere göre ) malsahibinin borcuna yazıyor. Yapılacak şey gidip sicil numarasını söyleyip gecikme cezalarıyla borçları ödemek. Ayrıca cari emlak beyannamesinin dökümü de anında alınabilir.

Yeri gelmişken bir hatırlatma da satış bedeli için söylemekte yarar var. Forumda daha önce de birkaç kez paylaştım. Satış/Alış işleminde banka kredisi kullanılıyorsa mutlaka gerçek satış bedelini kullanmanızı tavsiye ederim. Maliye bu konuyu TC kimlik yada VD kimlik numaralarından inceliyor.
 
Üstad çok teşekkür ederim. Belediyeye gittik daha önce hiç verilmemiş sizin kodunuz yok dediler.
Tapu ile gidip açtırmak gerekli sanırım ?
 
Sayın Day-Dream,

Tahminen satınalma ile geçti o zaman. Satıştan sonraki 4 ay içinde müracaat edip yeni beyan vermeniz gerekirdi. Şimdi bunu yapacaksınız ama bundan dolayı biraz ceza göreceksiniz. Tavsiyem müracaat esnasında pişmanlık esasları ile müracaat ettiğinize dair bir dilekçe yazarak gidin. ( Birden fazla hissedar varsa ayrı ayrı ).
 
Belediyeler "Mahalli İdareler Uzlaşma Yönetmeliği"ne göre işlem yapmaktadırlar. Şayet böyle bir niyetiniz olursa bu yönetmeliğe göz atın derim.
 
Üst