Engelli Vergi İndirimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Hergin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
23 Kas 2006
Mesajlar
2
Merhaba,

bir arkadaşım Mayıs ayında %40 engelli raporu aldı ve vergi indirimi için başvuru yaptı.

Ankaradan vergi indiriminin onaylandığına dair evrakları işyerine ulaştı. Fakat aylardır maaşıdda herhangi bir değişim olmadı.

Muhasebe/personel müdürlüğü vergi indiriminin maaşıma yansıtılması konusunda bir bilgileri olmadığını söylüyor.

Benim bildiğim kadarıyla vergi indiriminden faydalandığım için aylık (20-30 YTL) gelir olmalı.

Muhasebe brutten düşülüyor gibi bir şeyler söylediler. (SSK prim ödemelerinde değişim var.)

Bu işte bir yanlış yok mu ?

Bu indirimin uygulandığına dair kanun maddesini bulamadım ben.


İşveren bu indirimi kendi kasasında tutabilir mi ?

yardımlarınızı bekliyorum.

Saygıyla.
 
Ynt: Engelli Vergi İndirimi

1/1/2004 Tarihinden itibaren 4842 Sayılı Kanun Gereğince)
Madde 31. — Çalışma gücünün asgarî % 80'ini kaybetmiş bulunan hizmet erbabı birinci derece sakat, asgarî % 60'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ikinci derece sakat, asgarî % 40'ını kaybetmiş bulunan hizmet erbabı ise üçüncü derece sakat sayılır ve aşağıda sakatlık dereceleri itibariyle belirlenen aylık tutarlar, hizmet erbabının ücretinden indirilir.



Sakatlık indirimi;



- Birinci derece sakatlar için 440.000.000 lira,

- İkinci derece sakatlar için 220.000.000 lira,

- Üçüncü derece sakatlar için 110.000.000 liradır.



Sakatlık derecelerinin tespit şekli ile uygulamaya ilişkin esas ve usuller Maliye, Sağlık ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik bakanlıklarınca bu konuda müştereken hazırlanacak bir yönetmelik ile belirlenir.
 
Ynt: Engelli Vergi İndirimi

muhasbe bunu kendi kasasında tutamaz indirlecek tutar vm düşülüp indirilen tutarda gv oranına göre işçiye yansıyacak tuatarı göstermektedir. ayrıca bunu işçinize ödemezsenzi işçinin mad 24 göre haklı fesih nedeni doğacaaktır
 
Üst