Eta Hakkında Sorular

Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
Merhaba.Foruma yeni üyeyim umarım konu yanlış yerde değildir.
Sormak istediğim birkaç şey var umarım yardımcı olursunuz.İktisat öğrencisiyim,bir hukuk bürosunda muhasebe stajyeri olarak çalışıyorum.Eta programını öğrenmeye çalışıyorum.Büroda programı kullanmayı bilen kimse yok,muhasebeci de yok.Eta destek videoları ve kitapçık ile öğrenmeye çalışıyorum.
Büro + bir işletmenin faturaları,fişleri,çek/senet vs her şeyi işlemem isteniyor.Baştan söyledim tabi ki programı bilmediğimi biliyorlar ama hakikaten çok zor oluyor ilerlemem,bir şeyi girerken doğru mu yapıyorum yanlış mı yapıyorum emin olamıyorum bir türlü.
Google'a bilmediğim şeyler ile ilgili bir soru yazdığımda genellikle burası geliyor o yüzden buraya yazayım sorunlarımı.
-Program boş genel olarak.Sadece programı ilk kurduklarında deneme amaçlı 1-2 şirket açmışlar onlara da alt hesap bile açmadan işlem yapmışlar.Mesela hesap planında satıcıların karşısında 14 bin TL lik tutar var ama satıcılarda alt hesap falan yok.Caride muhasebe kodu kısmına hiçbir şey yazmamışlar.Program sürekli uyarı verip duruyor.Cariden bunları silmeye kalktığımda bu hesap ile işlem yapıldığından silemezsiniz gibisinden bir yazı çıkıyor.Deneme amaçlı açılan carileri komple silmek istiyorum nasıl yapabilirim?
-Yakıt giderleri,kargo ödemeleri,otopark fişleri,telefon faturaları gibi şeyler için 770 Genel Yönetim Giderleri hesabında alt hesap oluşturmak istiyorum ama kafam karıştı nereden yapacağımı bilmediğim için Cari kısmında açtım.Örneğin cari kodu G001 Yakıt Giderleri dedim muhasebe koduna 770.01 yazdım.Şimdi cari listesine girdiğimde normalde sadece müşteri/satıcı bilgileri olacakken bir de bunlar var.Bu şekilde yapmak yanlış mıdır?Nasıl yapmalıyım?
-Sizlerin benim için önerileriniz var mı?Nasıl daha düzgün öğrenebilirim?
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
v8.sql
Bu arada bazı modüller eksik mesela demirbaş modülü yok bizim programda.
Ben demirbaş kaydını nasıl yapabilirim şimdi onu da istiyorlar benden.Cariden yeni bir kart oluşturayım diyorum satıcı için sonra mal alır gibi kayıt yapıcam
255
191
102,100 vs
 
Üyelik
3 Eki 2005
Mesajlar
132
Konum
İSTANBUL
Merhaba
Öncelikle EtaSQLSys den yeni şirket açılışı yapman gerekli senden önce işlem yapıldığından yapılan mevcut işlemleri iptal etmeden cariyi silemezsin.
Temiz bir şirket açıp muhasebe hesaplarını ve hesap planını muhasebe modülünden açacaksın.Fatura ve evraklarını işlerken benim sana önerim fatura modlünü kullan orada açmış olduğun hizmet kartlarının altına bağlantı hesapları olarak seç dediğinde muhasebe modülündeki hesaplarını seçeceksin böylece fatura modülünde ayrıca bir hesap planı oluşmaz ve karışmaz.raporlamada sıkıntı yazmazsın.Carilerini cari modülünden açacaksın baştan bağlantı hesaplarını muhasebe modülüyle yapacaksın.Şİmdi hepsini anlatmak çok uzun istersen parça parça sor ona göre daha rahat cevap yazabilirim.
 
Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim.
Bütün deneme amaçlı açılan carileri,stokları vs her şeyi sildim.Şu an sadece şirket ile ilgili şeyler kaldı.
Benim sormak istediğim öncelikle firmaya kayıtlı arabaya benzin alınmış,otopark fişi var,kargo ödemeleri yapılmış vs. ben bunların hepsini genel yönetim giderlerine atmaya çalıştım.770 01 için örneğin kargo ödemeleri açmak istedim ancak nereden yapacağımı bilemedim bu yüzden cari kısmından açtım bunu ve muhasebe kodu kısmına 770 01 yazdım genel yönetim giderlerinin alt hesabı olarak göründü ama cari kısmına girip müşteriler ve satıcılar için cari listesine baktığımızda onları da görüyoruz.
Yaptığım yanlış mıdır?
Zaman ayırdığınız için tekrar teşekkürler.
 

a.makineci

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
2,058
Konum
Bozüyük - BİLECİK
.......................Büro + bir işletmenin faturaları,fişleri,çek/senet vs her şeyi işlemem isteniyor....................
Merhaba , ben buraya takıldım. Hukuk bürosunun tutmak zorunda olduğu defter nedir ? Şirket midir ? Serbest meslek midir ?

Ve + bir işletme derken hukuk bürosundan farklı bir işletmeden söz ediyorsunuz anladığım kadarı ile. Bu işletme hangi defteri tutmakla yükümlüdür ? Ayrıca hukuk bürosunun ve işletmenin mali müşaviri var mıdır ? Siz ön muhasebe mi yapıyorsunuz ? vb . gibi sorular........

Soruları ayrıntılı sorduğunuzda verilen yanıtlar daha da çözüme kavuşturucu olacaktır.
 
Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
Bir mali müşavir var aslında ama pek memnun değillermiş o yüzden kendimiz yapmak istiyoruz dediler.Ayrıca hukuk bürosunun sahibi olan avukatın bir de fabrika ortaklığı var oradan da faturalar geliyor.Bana "Zaten fabrika şu an çalışmadığı için pek bir şey olmuyor muhasebelik ama yakın zamanda faal olacak o zamana kadar öğrenirsiniz" dediler.
Ben de sadece ön muhasebe ile ilgileneceğimi zannediyordum ama değilmiş.
En baştaki soruyu tekrar sorayım o önemli çünkü yapamadım hala
"Yakıt giderleri,kargo ödemeleri,otopark fişleri,telefon faturaları gibi şeyler için 770 Genel Yönetim Giderleri hesabında alt hesap oluşturmak istiyorum ama kafam karıştı nereden yapacağımı bilmediğim için Cari kısmında açtım.Örneğin cari kodu G001 Yakıt Giderleri dedim muhasebe koduna 770.01 yazdım.Şimdi cari listesine girdiğimde normalde sadece müşteri/satıcı bilgileri olacakken bir de bunlar var.Bu şekilde yapmak yanlış mıdır?Nasıl yapmalıyım?"
Bir de müşteri ve satıcıların cari kartlarını açarken özel kod kullandım alıcı/satıcı diye rapor alırken faydalı oluyormuş.Sadece müşteri ve satıcıların raporlarını nasıl alabilirim borç,alacak,bakiye şeklinde? Genel yönetim giderleri o listede görünsün istemiyorum.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 

hakan1972

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Kas 2012
Mesajlar
142
Konum
istanbul
Sayın Skalonga

Ben eta7 kullanıyorum.Eta 8’e 2016 da geçeceğim.Bende öğrenmeye çalışıyorum.
Eğitim cdleri var.Youtupe da programla ilgili bir çok video var.

Kdv.Muhtasar,Geçici,Kurumları siz yapmıyorsanız.Gider Belgelerini işlemenin ne anlamı var.
Mali Müşavirlerin stajerleri vardır.Ya gelir stajyerler kendileri işlerler yada evrakları alıp bürolarında işlerler.

Öğrenmek istiyorum derseniz şayet.

1-Sıfırdan 2 şirket açıyorsunuz.1.cisi avk.büro için diğeri çalışmayan fabrika için.
Açılmış bir şirkette muhasebe kaydını silmek istiyorsanız. Kaydın kaynağını bulacaksınız.Örneğin
Alış faturası Fatura modulünden işlenmişse bunu fatura modulünden silebilirsiniz.
Muhasebeden silmeye kalkarsanız hatalı işlem olur cari ile muhasebe tutmaz.
Eta7 de fişin kaynağını görebiliyoruz eta8 de var mı bilmiyorum.

2-Şirketleri açarken cari-stok(bu fabrika için)-çek senet-muhasebe-eğer ba-bs yide siz
Yapacaksanız muhasebe-4 açacaksınız .
Bir sürü gereksiz örneğin imalat,sipariş, irsaliye modülleri var.Bunları kapatın.
Ayrıca fişlerde gereksiz alanlar var bunlarıda kapatın.

3-Cariden kod açarken muhasebe kodlarını unutmayın entegrasyon sağlayamazsınız.
Zaten eğer doğru entegrasyon yapmışsanız eta v8’de muhasebe penceresi açılıyor.
Yanlışlık varsa pencere açılmaz ve sadece cariye işler.

4-Caride sadece satıcılar-alıcılar.bankalar için kod açılacak.Tabiki muhasebe kodlarıyla birlikte.Örneğin Aras Kargo.Yurtiçi kargo,Boğaziçi elektrik Filanca otopark sadece muhasebe açılırsa karışıklık olmaz. Gider hesapları cariden açmayın.
5-Demirbaş modülünü ben kullanmıyorum.Mali müşavir olduğum halde kafam basmadı.
Çok karışık..Eğer çok fazla demirbaş girişi yoksa exelde tutarsınız.
Örnekleri internette var.
6-Gider faturaları için muhasebeden yeni fiş açıp.
Önce Ana hesapların altında örneğin 770 in altında 770 01 hesap açıp buna Büro giderleri yazıp bunun altında 770 01 01 Büro Telefon gideri yazacaksınız.
Ancak illa cariden işleyeceğim derseniz. muhasebe modulünde gider yerleri var. Oraya gider hesaplarını tanımlarsanız alış faturasından bu gideri çağırabilirsiniz.
Ben burayı sadece fatura keseceğim giderler ve ya gelirler için fatura satırınca görünsün diye kullanıyorum. Örneğin araç satışı faturası kesileceği zaman.

Aynı şekilde sizden mal alan için kod açmak isterseniz
Önce muhasebede hangi numarada kaldığına bakacaksınız.
Orneğin 120 Alıcı 120 01 (yurt içi alıcı) 120 01 005 (a firması)
Alıcıda örneğin Y harfiye başlasın.
Cariden M (bu müşteri demek) Y (alıcının baş harfi) sonuç MY006 (006 çünkü muhasebe kodunda sıra 006 da)

Alıcıların kodlarını açarken ise cari ile muhasebeye aynı kodu verirsiniz.
Örneğin patronunuz ne kadar alacağım var diye sorarsa.
Cariden Raporlardan MA- MZ arağında tarama yaparsınız.


7-Rapor alımı, Özel kodlar vs. burada yazmak hem zor hem zaman alır .
Her modülde Raporlar modülü var. Özel kodları kullanmıyorum.Tavsiyede etmem.


8- Çek girişleri için öncelikle cariden bankaların kodları açılmalı sonra
Çek modulünden entegrasyon yapılmalı.
Örnek. Portföydeki çeki A bankasına tahsile veya teminata verdiğiniz de
Bütün bu işlemler çek modülünden yapılacağından entegrasyonları yapmanız lazım.

Son olarak.
Eğer lisanslı bir program ise Eğitim cdleri vardır.Bunlara bakın.
Youtupe ta eta8 sql ile ilgili eğitimlerde mevcuttur.

Saygılar;
 
Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
Hakan Bey verdiğiniz bilgiler ve ayırdığınız zaman için çok teşekkür ederim.Hemen düzeltmelere başlıyorum.Saygılar.
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
BENDE ETA8 SQL KULLANIYORUM istediğiniz desteği verebilirim ayrıca eta 444 1 382 den sınırsız hizmet veriyıor 1 tuşlayın müşteri temsilcisine bağlanın sorularınızı sorun takıldığınız yerde.Birde istanbuldaysanız eta nın ücretsiz kursları var eğitimlerine katılabilirsiniz.Gerekirse uzak masa üstü bağlantısıyla da sorunu çöüzebiliriz merak etme sen rahat ol
 
Üyelik
6 Eki 2015
Mesajlar
9
Konum
istanbul
Etayı arıyorum ama neyi nereye kaydedeceğim konusunda yardımcı olmuyorlar ne yazık ki onları mali müşavirinizle konuşmalısınız dedi telefondaki görevli.
Örneğin burada genel yönetim giderleri ile ilgili sorduğum soruya cevap vermediler.
Kurslarına da katılacağım kasım ayında başlıyormuş.
Çok teşekkür ederim.
 

erkan212

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Tem 2010
Mesajlar
149
Konum
istanbul
Sayın Tanca;
Benimde eta ile ilgili 2 sorum olacak.
1.Sorum Yurtiçi Mal alışı yapıyoruz.Nakliye ve sigortasınıda biz ödüyoruz.
Eta7 versiyon 8'de bu 3 maliyeti alış faturasında yazamıyorduk.
Muhasebeden yeni bir fiş açıp.
159 hesaba malın kdvsiz tutarı, sigortayı ve nakliyeyi yükleyip
toplamı 153'e virmanlıyorduk.
Sonra stoktan toplam maliyeti ve kg'ı manuel olarak girerek birim maliyeti buluyorduk.
Eta SQL v8'de bu sorun çözüldü mü? Yani alış faturasını işlerken aynı zamanda
FAtura modulünden mal ile ilgili maliyetleri işleyebiliyormuyuz?
2.sorumda
Klasik mal iadesi sorunu.
Eta V7'de Stok modulünde Envanter bölümünde Yıllık veya Genel KAr ve Zarar analizi kısmı var.
Buradan seçeceğimiz tarihle hangi maldan ne kadar kar veya zarar elde ettiğimizi
STMM. görüyoruz.Buda Geçici Vergi döneminde işimize çok yarıyor.
Aynı zamanda Tam Tasdik raporlara bu analizi ekliyoruz.
Ancak.
Mal iadesi olduğunda gelen faturayı işlediğimizde program bunu sanki bir alış faturasıymış
gibi işleme alıyor ve envanter analizi bozuyor.
Satıştan iadelerdeki bu sıkıntı Eta sql v8'de çözüldümü?
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
evet efendim mal alış malşyetlerini sql 8 de direk malın üzerine atıp dağıtıyor fatura da masraflar bölümünde matrah kısmı var ordan maliyetini atacağınız faturayı çağırıyorsunuz ya da exelde maliyet tanlosu yaptıysanız toplam yekünü giriyorsunuz örneğin malın birim fiyatı 10 tl ise mali envanterde maliyet atılmış şekilde 12 tl olarak görebiliyorsunuz
2.sorunuz ise tam da bizim sıkıntı yaşadığımız ve çözmek için eta 8 sql e geçtiğimiz sorun tam yerine geldiniz örneğğin mal sattınız 1000 tl ve maliyeti 800 tl böylece 200 tl akr elde ettiniz ve aynen size iade oldu eta 7 de stoklara 1000 tl den giriyordu ama eta8 sql de stoklara 800 tl den giriyor size tavsiyem ay sonlarında bünlük envanter raporu almanız giren çıkan tutar ve miktarları takip etmeniz zira ben o şekilde yapıp mali envanteri de kaydediyoruz stmm de asla yanlışlık olmuyor ve geçici vergiyi çok rahat hazırlıyorum.Mutlaka ama mutlaka fatura bazında karlılık raporunu çalıştırmanız maliyet fiyatlarınıda oradan takip etmeniz lazım bende isterseniz örnek exel tablosu var maliyetle ilgili daha detaylı anlatabilirim size
 

erkan212

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Tem 2010
Mesajlar
149
Konum
istanbul
İade'nin alış maliyeti alış faturasının tarihindeki ortalama maliyet mi?
Yoksa sistem bize hangi tarihte sattığın malın iadesi diye bir soru yöneltiyor mu?
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
önemli değil eta8 sql ile ilgili her türlü sorunlarınıza zevkle yardımcı olmaya çalışırım istediğiniz kadar sorabilirsiniz yeterki bir faydamız olsun
 
Üyelik
12 Şub 2006
Mesajlar
747
Konum
istanbul
BEN ÇOK AŞIRI STOK KALEMLERİYLE ÇALIŞIYORUM nasıl iade yapıyprum anlatayım fatura satış iadesini çağırıyorum sonra oradan f7 ile sattığım faturayı çağırıyorun böylece o kalem geliyor yani hangi malı sattıysam o malı geri iade aldığım için sattığım zamanki maliyeti dikkate alıyor
 

erkan212

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Tem 2010
Mesajlar
149
Konum
istanbul
BEN ÇOK AŞIRI STOK KALEMLERİYLE ÇALIŞIYORUM nasıl iade yapıyprum anlatayım fatura satış iadesini çağırıyorum sonra oradan f7 ile sattığım faturayı çağırıyorun böylece o kalem geliyor yani hangi malı sattıysam o malı geri iade aldığım için sattığım zamanki maliyeti dikkate alıyor
Sayın Tanca

Satışın yapıldığı anda oluşan bir kar var ve bu envanterde ve fatura bazlı satış raporunda görünüyor.
Dönem sonunda maliyet kaydı yapılıp siz bu karın vergisini verdikten sonra
Satıştan iade olursa ve siz bunu satış faturasındaki maliyetten girerseniz.Hatalı işlem olmaz mı?
Kabaca,
eğer mal dönem içinde satılmış ve iade olmuşsa satış tarihindeki maliyetten
dönem sonunda maliyet kaydı oluşturulduktan sonra olmuşsa dönem sonundaki birim maliyetten
Hatta yıl atlamışsa normal alış gibi girişi yapılmalı..
Yanlış mı düşünüyorum.
 
Üst