Geçici Vergi Hakkında..

mustafakutlu

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Ocak 2012
Mesajlar
307
Konum
hatay
mrh arkadaşlar...bir mükellefimizin market ve fırın olmak üzere 2 ayrı işi bulunmaktadır.bunların defterlerinide ayrı tutuyoruz..fakat geçici vergi konusunda karar kılmadık.birleştirerek yapmak mı lazım.bu konuda bilgi verirseniz sevinirim...
 
Selamlar
Tabiki birleştirmelisiniz.Neden tereddüt ettiğinizi anlayamadım.Defterleri ayrı ayrı tutmak,iki farklı mükellefiyet ve iki farklı beyanname demek değildir.Her defterin kendi hülasasını (özetini) çıkarıp beyannamede birleştirme yapacaksınız.İki hülasayıda ekine ekler,arşivlersiniz.
Saygılar
 
Sayın mustafa kutlu,

sorunuzda belirtmemiş olmanıza rağmen, mükellefinizin "şahıs" olduğunu varsayıyorum. Bu konu sizin karar verebileceğiniz bir konu değil, değil iki 10 işyeri dahi olsa tek Geçici Vergi tek olacak KDV tek olduğu gibi.( Umarım Öyledir) Esasen iki ayrı iş için iki ayrı defter tutuyor olmanız da yanlış bu tarz bir onay mümkün de değil. (Yeni sistemde de noterlerin zaten uygun görmediği bu uyulamayı otomatikman reddedecekleri açıktır 2006/52 sayılı genelgeleri) Farklı faaliyetleri defterlerin farklı bölümlerinde izlersiniz ancak ayrı defterler olmaz. Ayrı defter için şube tesisi ve şube hesaplarının kaydı olabilir ki bu defter sonuçları da belli kriterlerle merkez hesaplarına intikal ettirilir.

Saygılar,
Kevork
 
Üst