Ogrenci' Alıntı:
2. soruda kasdettiğim şey; geçici vergi dönemlerinde zarar çıkıpta Nisan da Kurumlar vergisi ekinde verilen gelir tablosunda kar çıkarsa ve fark %10 u geçerse, kar maliyenin lehine olduğu için %10 a bakılmaz mı acaba?
Birde burada karşılaştırılan hangi tutarlar 2005/10-12 deki matrah ile 2006 Nisanında verilecek nihahi gelir tablosundaki matrah mı? yoksa 2005/10-12 ile yine 2005/10-12 mi? Yani 2005/10-12 de çalışma yaptık kar 100 ytl çıktı ama sonra kontrol edildi aslında 120 ytl olması gerektiği görüldü bu durumda geçici vergi için ikmalen tarhiyat mı yapılacak.
Merhaba,
sizin söylediğiniz Nisan'da Kurumlar Vergisin'de kar çıkması maliyenin lehine bir durum değildirki. Aleyhinedir. Neden? Eğer siz karı geçici vergilerde dogru hesaplasaydınız Maliyenin kasasına bu para erken girecekti. Bu parayı geç ödeyip kendiniz kullanımış oldunuz.
Dikkat ediniz, Geçici vergi dönemleri 3 er aylık dönemler değildir. 3, 5, 9 ve 12 şer kümülatif birikimli aylık dönemlerdir. Sizin örnekteki 20 TL kar farkı kaçıncı geçici vergi döneminden kaynaklanıyorsa gecikme zammı ordan hesaplanır ve düzeltmeyi ordan vermek gerekir.
Yani geçicilerde hep zarar beyan etmiş firmanın gerçekte dönemler boyunca 30, 60, 90, 120 YTL lik matrahı olsun. Bu firma hangi dönemlere düzletme verecektir sorusunun cevabı çözümüz olacaktır.
yani 30'ar YTL her dönem için düzeltme verilecektir.
İkinci bir püf noktası da 3, 6, 9 ve 12 aylardaki gelir tablolarının peşin vergide (geçici) gerçekci bir anahtar olmasıdır. Eskiden anahtar bir önceki kurumlar vergisinin bir yüzde ile çarpılmasıydı.
Fakat artık peşin (geçici) vergideki amaç ortada yoktur. Çünkü enflasyon yoktur. Eskiden vergi tutarı zaman içinde eridiği için peşin vergi alma yoluna giden devlet artık neden peşin vergi almaktadır.