Genel Tatil ve Aylık Ücretliler

Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
146
Merhabalar,
Genel tatillerde çalışılması durumunda, aylık ücretli personel'e 1 günlük yevmiyeleri ödenir mi? Yoksa sadece saat ücreti ile çalışan personel'e mi ödememiz gerekir?Teşekkürler,

İyi çalışmalar...
 
M

M_Schumacher

Ziyaretçi
Ynt: Genel Tatil ve Aylık ücretliler

Merhaba,

Genel tatil ücreti
MADDE 47. - Bu Kanun kapsamına giren işyerlerinde çalışan işçilere, kanunlarda ulusal bayram ve genel tatil günü olarak kabul edilen günlerde çalışmazlarsa, bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücretleri tam olarak, tatil yapmayarak çalışırlarsa ayrıca çalışılan her gün için bir günlük ücreti ödenir.
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
146
Ynt: Genel Tatil ve Aylık Ücretliler

Sorum tam olarak anlaşılmadı sanırım, 4857/47. md. gereğince genel tatilllerde çalışılırsa 1 günlük ücretin ödenmesi gerektiğini biliyorum ama aylık ücretle çalışan personel için de aynı şey geçerli mi diye sormuştum.Zaten 4857/49. md sinde :

Ücret şekillerine göre tatil ücreti
Madde-49

İşçinin tatil günü ücreti çalıştığı günlere göre bir güne düşen ücretidir.
Parça başına, akort, götürü veya yüzde usulü ile çalışan işçilerin tatil günü ücreti, ödeme döneminde kazandığı ücretin aynı süre içinde çalıştığı günlere bölünmesi suretiyle hesaplanır.
Saat ücreti ile çalışan işçilerin tatil günü ücreti saat ücretinin yedibuçuk katıdır.
Hasta, izinli veya sair sebeplerle mazeretli olduğu hallerde dahi aylığı tam olarak ödenen aylık ücretli işçilere 46, 47 ve 48 inci maddenin birinci fıkrası hükümleri uygulanmaz. Ancak bunlardan ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışanlara ayrıca çalıştığı her gün için bir günlük ücreti ödenir


Denmektedir.Bu durumda aylık ücretle çalışan idari personelin de genel tatil günlerinde çalışması durumunda 1 günlük fazla ücret alması gerekmektedir diye anlıyorum.Uygulamada böyle mi yapıyorsunuz???

Teşekkürler...
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Ynt: Genel Tatil ve Aylık Ücretliler

odemirkol ' Alıntı:
Bu durumda aylık ücretle çalışan idari personelin de genel tatil günlerinde çalışması durumunda 1 günlük fazla ücret alması gerekmektedir diye anlıyorum.Uygulamada böyle mi yapıyorsunuz???

Teşekkürler...
Merhaba,
Genel tatil günlerinde çalışan idari personele 1 günlük fazla ücret ödenmesi gerekmekte, ancak uygulamada çok az sayıda işletme dışında bunu uygulayan yok.
 
Üst