Değerli meslektaşlarım;
1.1.2016 tarihinden itibaren e fatura sistemine gireceğiz.
Bu konuda birkaç sorum olacak.
1-Gider faturaları, örneğin.
Türk Telecom, TTnet, Turkcell vodafone, Boğazçi elektrik,İgdaş gibi firmaların faturaları
Mail yoluyla veya kağıt olarak geliyordu Gelmediği zaman
Bu firmaların Online sistemine üye olup ben çıkarıyordum.
1.1.2016 dan itibaren bu faturalar sadece e fatura olarak gelirse mi
Giderleştirilecek? Aksi halde gider olarak yazamayacakmıyız?
ve bunlar için her bir firmayı arayarak sistemde olduğumuzu mu bildireceğiz?
2- Firmanın merkezinin (ltd şti) elektrik faturası dükkan sahibinin üstüne, ayrıca depo telefonları
Şirket ortağının üstüne kayıtlı, bunları 1.1.2016 itibaren gider olarak yazamayacakmıyız?
3-Pazarlamacı veya şirket ortakları şehir dışı harcamalarında otel harcaması, uçak
Bileti vs. aldıkları zaman faturanın mutlaka e fatura şeklinde olması gerekirse
Bunun takibini nasıl yapacağız?
Her gider faturası geldiğinde sistemden e faturaya kayıtlı olup olmadığına mı bakacağız?
Eğer sisteme kayıtlı bir otelin faturası kağıt olarak gelmiş ise k.k.e.g. mi yazacağız?
4-E fatura Sistemine kayıtlı olsada Amortisman sınırını geçmeyen demirbaş alımlarını fiş olarak alarak gider yazabilirmiyiz? Örneğin Bimeksten veya Golddan aldığımız maus veya klavye için de mi e fatura mı isteyeceğiz.?
5- E fatura sisteminden gönderilen bir faturada yanlışlık yapılmış ise örneğin fiyatta hata
Yapılmış ise iptal edilebilir mi? Yoksa karşı firma e fatura sistemi üzerinden iade faturası mı
Düzenleyecek ?
İptal etme süresi var mı?
Şimdiden teşekkürler;
1.1.2016 tarihinden itibaren e fatura sistemine gireceğiz.
Bu konuda birkaç sorum olacak.
1-Gider faturaları, örneğin.
Türk Telecom, TTnet, Turkcell vodafone, Boğazçi elektrik,İgdaş gibi firmaların faturaları
Mail yoluyla veya kağıt olarak geliyordu Gelmediği zaman
Bu firmaların Online sistemine üye olup ben çıkarıyordum.
1.1.2016 dan itibaren bu faturalar sadece e fatura olarak gelirse mi
Giderleştirilecek? Aksi halde gider olarak yazamayacakmıyız?
ve bunlar için her bir firmayı arayarak sistemde olduğumuzu mu bildireceğiz?
2- Firmanın merkezinin (ltd şti) elektrik faturası dükkan sahibinin üstüne, ayrıca depo telefonları
Şirket ortağının üstüne kayıtlı, bunları 1.1.2016 itibaren gider olarak yazamayacakmıyız?
3-Pazarlamacı veya şirket ortakları şehir dışı harcamalarında otel harcaması, uçak
Bileti vs. aldıkları zaman faturanın mutlaka e fatura şeklinde olması gerekirse
Bunun takibini nasıl yapacağız?
Her gider faturası geldiğinde sistemden e faturaya kayıtlı olup olmadığına mı bakacağız?
Eğer sisteme kayıtlı bir otelin faturası kağıt olarak gelmiş ise k.k.e.g. mi yazacağız?
4-E fatura Sistemine kayıtlı olsada Amortisman sınırını geçmeyen demirbaş alımlarını fiş olarak alarak gider yazabilirmiyiz? Örneğin Bimeksten veya Golddan aldığımız maus veya klavye için de mi e fatura mı isteyeceğiz.?
5- E fatura sisteminden gönderilen bir faturada yanlışlık yapılmış ise örneğin fiyatta hata
Yapılmış ise iptal edilebilir mi? Yoksa karşı firma e fatura sistemi üzerinden iade faturası mı
Düzenleyecek ?
İptal etme süresi var mı?
Şimdiden teşekkürler;