Harcırah Ödemesi Hk.

Üyelik
17 Eyl 2015
Mesajlar
68
Konum
istanbul
merhaba, şirket personelleri belirli aralıklarla yurtiçi ve yurtdışı seyahatlere gitmektedir. gitmeden önce hesaplarına veya yanlarına muhtemel yapacakları masraf karşılığı ödemeleri yapılmakta ve geldiklerinde yapmış olduğu tüm masraflar bu tutardan düşülerek hesaplaşılmaktadır. bu haliyle gerçek gider yöntemi benimsenmiş olmaktadır. fakat şu mevzularda ayrıca merak edilmektedir. var olan ödeme ve hesaplaşma sistemi devam ederek yani gerçek gider yöntemi aynen uygulanarak bunun yanında personele yurtdışı veya yurtiçi seyahate gittiği için ayrıca bir harcırah verilmesi halinde bunun rayici nedir, işçi işveren kendi arasında kararlaştırır mı denmelidir, bu tutar vergi ve sgk boyutunda nasıl değerlendirilmektedir, devlet memurları için belirlenmiş olan vergiden istisna harcırah tutarını baz alırsak bu tutardan gerçek gider yöntemindeki ödemeler düşülmelimidir. ayrıca iş kanununda seyahatin başladığı ve bittiği sürelerin tamamı çalışma süresinden sayılarak mesai hesaplanması gerekirmi, yani personel evinden uzak kaldığını belirterek seyahatteki iş sonrası zamanlarının çalışma süresinden sayılmasını isteyebilir mi (örneğin uykuda geçen zaman). teşekkürler.
 
Üst