Hatalı Bilanço

aodabası

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Kas 2006
Mesajlar
182
Merhabalar,

2007 sonu itibariyle bir firmanın muhasebesi devralınacak.. Firma gayri faal ve tasfiyeye sokulması düşünülüyor. Özellikle alıcı, satıcı, avans hesapları vs.gerçeği yansıtmıyor. Bazı banka kayıtları da eksik. Örneğin akbank'tan ekstre alınmamış diye hiç kayıt yapılmamış. Şimdi bu firmayı ne yapmak lazım? Carileri, banka ve çek hesaplarını gerçeğe uydurmak için ne yapmak gerekir? Ortaklar cari hesabını kullanmak bir çözüm mü?

Saygılar
 
Ynt: hatalı bilanço

Öncelikle kolay gelsin,
Tasfiye edilecek bir firma bilançosundan bahsediyoruz.
Genel Muhasebe İlke ve Standartları çerçevesinde yeterli,geçerli belge ve dökümana dayanarak 2008 yılı içerisinde tüm hesaplarınızı revize edebilirsiniz.
Örneğin vergi dairesinden var ise firmaya ait borç dökümü alıp mevcut bilanço ile karşılaştırarak gereken düzeltmeleri yapabilirsiniz.
Borç/Alacak bakiyelerini ilgili firmalardan mutabakat belgesi yoluyla kesinleştirebilirsiniz.
Çünkü Tasfiyeye Giriş için hazırlayacağınız bilanço hem vergi dairesine verilecek hem de Ticaret Sicil Gazetesinde 3 kez ilan edilecektir.
İlan edilen bilançoya yapılacak itirazlar nedeni ile Tasfiye Memuru zaten gerekli düzeltmeleri yapmak zorundadır.
 
Üst