Her Bir Şube-Araç için Ayrı Vergi Levhası Olur mu?

Yeniyurt

Katkı Sunan Üye
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
401
Bir firma düşünün Merkez , farklı iki ilde şubesi var. Nakliye için kullandığı Kamyon, Tır var. ayrıca da İdari kısım için kullanılan Binek Oto, Kamyonet ve Jip var...
1- Tek Merkez adresli bir vergi Levhası onaylatıp Şubelere de fotokopilerini göndersek asılsa olur mu ?
2- Merkez ve iki şube için Toplam 3 asıl Vergi Levhası mı onaylatmamız lazım.
3- Taşıtlar için ayrıca küçük vergi levhası onaylasak yada onaylatsak olur mu ?
4-10 tane taşıt var her birine ayrı vergi levhası yerine fotokopileri kullanılamaz mı ?
 
Ynt: Her Bir Şube-Araç için Ayrı Vergi Levhası Olur mu?

Kanunda tam olarak ne geçiyor aklımda yok ama benim görüşüm şudur..
1- Olmaz.Vergi dairesi'de genelde her şubeye veya atölye ye ayrı ayrı vergi levhaları aslımasını istiyor.Normal adres kısmına şubenin adresini alttaki boşluğa da merkez adresini yazın diyor.Sadece depolara merkezin fotokopisini asmamıza izin veriyor.
2- Evet,yukarıdaki yorumum gereği böyle olmalı..
3- Her bir taşıt için küçük boy vergi levhaları onaylatılmalı..(binekler hariç)
4- Hayır,her birine ayrı ayrı asıl levha onaylatılmalı..

benim yorumum bu yöndedir.Saygılar..
 
Ynt: Her Bir Şube-Araç için Ayrı Vergi Levhası Olur mu?

1 - Olmaz. Merkeze ait vergi levhası sadece merkezin kayıt altına alındığını gösterir. Açılış tarihinde, idareye dilekçe ile durumu bildirirsiniz, yoklama tutar ve vergi levhasını "şube" ibaresi ile tasdik ederler.
2 - Evet. Ve şubeye ait vergi levhalarında "şube" ibaresinin de yer alması gerekiyor.
3 - Olur. Ancak taşıtlar ticari amaçlı değilse, kullanmak zorunda değilsiniz. Twolf üstadın dediği üzere binek araçlar gibi..
4 - Hayır. Araçlarda şube değilde, plakalarının yazılması yerinde olur.
 
Ynt: Her Bir Şube-Araç için Ayrı Vergi Levhası Olur mu?

araçlar işle ilgili taşımacılık yapıyorsa yani satılan ürünün teslimatı ile ilgiliyse vergi levhasına gerek yok fakat nakliye işi ile uğraşılıyorsa o zaman taşıtlara vergi levhası asılmalı.
 
Üst