fonradar

Home Ofis Kurup E-Ticaret Yapmak İle İlgili Sorularım.

Üyelik
7 Ara 2013
Mesajlar
4
Konum
edirne
Öncelikle herkese merhabalar! Sorularıma geçecek olursak.
Ben kiracısı olduğumuz ve ocak ayında kontratını kendı adıma yaptıracağım dairenin, bir odasını ofis olarak kullanıp hali hazırda ki online mağazalarda, site kurmama gerek kalmadan hazır giyim ürünleri satmak istiyorum.Aynı zamanda üzerime bir 'kuaför dükkanı var, vergi mükellefi ve bağkurluyum o dükkanı validem işletiyor.Ben de evin bir odasından internet üzerinden giyim ürünleri satmak istiyorum ;

1_Bu işi yapabilmek için hangi evraklar ile nerelere başvurup, hangi işlemleri sırasıyla yapmam gerekiyor?

2_İşyeri açılışı için gelen memurlar ofisin hazır olduğunu görmek ister bunun için işyeri açılışından önce ofis donanımlarını almam gerekiyor ve faturalarını işletme adına kestiremiyeceğim, gider olarak göstermek için işletme adına kesilmese de olur mu ? bu konuda karışığım.

3_Kimileri apartman dairesinde home ofis kurmak için apartman sakinlerinin izni gerekiyor derken, kimileri gerekmiyor diyor, bu konuda ne diyorsunuz?

4_Son olarak bu iş için ne kadarlık bir başlangıç masrafım olur?

Ayrıca böyle bir site açarak insanların sorunlarına cevap bulmak amaçlı zamanınızı harcadığınız için de Teşekkürü borç bilirim.
 
Bence ilk iş olarak, kuaförlük mesleği ile ilgili vergi mükellefi olduğunuz işletmenin defterini tutan muhasebeciniz ile görüşün size yardımcı olacaktır.
 
Selamlar
Sorduğunuz kişi muhasebeciniz ve oda muhasebecisi ve hiçbir fikri yok?!! Ne güzel.... Bu arkadaş yetki almış meslek mensubumu merak ettim...
Neyse,kısaca cevap vermeye çalışalım...
1- İkinci bir iş yapmanızda herhangi bir engel yok.Kuaförlük faaliyetiniz yanında bu işide yapabilirsiniz.Evinizde faaliyet düşündüğünüz için ek işyeri(şube) olarak bildirimde bulunacaksınız.Yani adınıza iki işyeri olacak..Kontratı ve konuyu anlatan dilekçeyi vergi dairenize vermeniz yeterli..Ayrıca eviniz,işyeri sıfatı kazanacağından aylık toplam kira üzerinden ev sahibi adına stopaj ödeyeceksiniz.Ev sahibi de kira geliri beyanında oturduğunuz daireyi mesken olarak değil,işyeri olarak beyan edecek. (teknik teferruatlarını geçiyorum)

2- Satışlar internet üzerinden bile yapılacak olsa,nihayetinden fatura vb.belge düzenlemeniz gerekecektir.Haliyle yeni faaliyetiniz için ayrıca fatura tasdik ettirmeniz gerekecektir.

3- Kuaförlük işinde kendi ad ve soyadınızla mükellef iseniz,işletme ile ilgili alınacak mal veya malzemelerin faturası sizin adınıza kesilecektir.Ayrıca unvanda kullanabilirsiniz ama fatura vb.belgelerde ad soyadınız mutlaka geçmelidir. İşletme adına kestirmekten kastınız sadece unvan yazmaksa,bu mümkün değil.Adınıza düzenlettireceğiniz faturalar aten ,işletme gideri olacaktır.Yeter ki faaliyetle ilgili alımlar olsun...

4- Apt.dairesinde home office kullanılabilir...
http://forum.alomaliye.com/turk-ticaret-kanunu/52179-home-ofis-kafam-karma-karisik.html
Burada yazılanlarda size ışık tutabilir.Kaldı ki faaliyetiniz birebir müşterilerle yüzyüze görüşmeyi gerektirmediğinden diğer apt.sakinleri ile bir sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.Ama usulen yine de muvafakat almakta fayda var...

5- Başlangıç masrafından kastınız nedir bilemem..Bürokrasi masraflarımı yoksa işletmeyi kurup faaliyete başlama (şahsi işletme giderleriniz dahil) masraflarından bahsediyorsunuz bilmiyorum.Bürokrasi 200-300 tutabilir.Belgeleri incelemek lazım....

Kabaca söyleyeceklerim bunlardır.
Ayrıca muhasebecinizle ileriye dönük çalışma birlikteliğini yeniden gözden geçirin derim...Bu arada kuaförlük faaliyetiniz basit usul mü,ticari kazanç mı onuda belirtmediniz.
Siz en iyisi,elinizdeki hali hazırda yürüttüğünüz kuaför işyerine ait dosyayla bir müşavire gidin..Evrakların incelenip size öyle bilgi verilmesinde fayda var...
Buradan farazi yazmakla size yol göstermek çok zor....
Saygılar
 
Basit usul olabilecek bir yerde ise kuaförler odasında görev yapan bilgisayar kullanmasını bilen yetkili olmayan bir kişi proğramı kullanan sekreter olabilir genelde basit usulde belge düzeni eksik ve az olduğundan odalar bu işler için meslek mensubu çalıştırmıyorlar oda sekreteri işi götürüyor meslek mensubu imzası aranmıyor büyük şehir odalarında meslek mensubu olabilir bizde sadece ilde esnaf odaları birliğinde sicil memuru olan bir arkadaşımız meslek mensubu idi (en azından bizim odalar böyle çalışıyor basitlerden bize ekmek çıkmıyor).Kuaför basit usul ise yeni dönemde gerçek usule geçmek zorunda kalabilir 2 işyeri olduğu için birinde işçi çalıştırması sgk işlemleri gerekebilr.En yakınınızdaki sorumluluk alacak bir meslek mensubu size daha faydalı olacaktır burada okuyup yazanlar sizin işletmenizden sorumlu olmadıkları için hizmet eksik olabilir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Üst