fonradar

Home Ofiste Elektrik Vb. Faturaları İşleme

Üyelik
24 May 2016
Mesajlar
5
Konum
istanbul
Merhabalar,

Sahip olduğum bir işletme var ve 2.sınıf defter tutuyoruz. Home ofis olarak çalışmaktayız.

İşletmeyi kurarken ev kirasının 5 te 1 ini ofis kirası olarak gösterdik.

Sormak istediğim bir kaç şey var:
1)Eve gelen doğalgaz, su, elektrik, internet gibi faturaları işleyebiliyormuyuz.(KDV ve gelirden düşebiliyormuyuz) Düşebiliyorsak fatura bedellerinin tamamını mı işleyebiliyoruz yoksa belirli bir kısmınımı(kira ile orantılı mı?).
2)Su ve elektrik bize fatura olarak gelmiyor. Apartmanda bulunan pay ölçer ile ödememiz gereken bedel bize bildiriliyor bizde site yönetimine ödeyip karşılığında dekont alıyoruz. Yani elimizde sadece dekont oluyor. Fatura olmadan dekontlar geçerli midir? Kullanabilir miyiz?
3)Bir soru daha banka dekontları fatura yerine geçiyor mu?(internet bankacılığı ile kontör yükleme vs.)

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
 
Selamlar
1- Ev kirasının 1/5'ini nasıl ofis kirası olarak gösterdiniz,yönetimle veya ev sahibiyle ikinci bir kontrat mı yaptınız.Bulunduğunuz adresin tamamı işyer iaddedilir ve normalde kiranın tamamından stopaj kesintisi yapılır.İşyeri kiralarında kira tamamen bankadan yatırılır.Bu sorunu nasıl hallediyorsunuz,ev kirası için ayrı,işyeri kirası için ayrı ödemeler mi yapıyorsunuz? Ev sahibi kira gelirini beyan ederken,mesken ve işyeri olarak ayrı ayrı mı bildirimde bulunacak.Bir kere bu konu sıkıntılı.Bunu müşavirinizle tekrar bir değerlendirin derim.
2- Hazır müşavir lafzı açılmışken,diğer konular için müşaviriniz ne diyor.Bu konularda sizi müşavirinizin bilgilendirip,yönlendiriyor olması gerekir.
 
Merhabalar,

Sahip olduğum bir işletme var ve 2.sınıf defter tutuyoruz. Home ofis olarak çalışmaktayız.

İşletmeyi kurarken ev kirasının 5 te 1 ini ofis kirası olarak gösterdik.

Sormak istediğim bir kaç şey var:
1)Eve gelen doğalgaz, su, elektrik, internet gibi faturaları işleyebiliyormuyuz.(KDV ve gelirden düşebiliyormuyuz) Düşebiliyorsak fatura bedellerinin tamamını mı işleyebiliyoruz yoksa belirli bir kısmınımı(kira ile orantılı mı?).
2)Su ve elektrik bize fatura olarak gelmiyor. Apartmanda bulunan pay ölçer ile ödememiz gereken bedel bize bildiriliyor bizde site yönetimine ödeyip karşılığında dekont alıyoruz. Yani elimizde sadece dekont oluyor. Fatura olmadan dekontlar geçerli midir? Kullanabilir miyiz?
3)Bir soru daha banka dekontları fatura yerine geçiyor mu?(internet bankacılığı ile kontör yükleme vs.)

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.

---------
Mesleki giderler:
Madde 68- (Değişik: 25/12/2003-5035/13 md.)
Serbest meslek kazancının tespitinde aşağıda yazılı giderler hasılattan indirilir:
1. Mesleki kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen genel giderler (İkametgâhlarının bir kısmını iş yeri
olarak kullananlar, ikametgâh için ödedikleri kiranın tamamı ile ısıtma ve aydınlatma gibi diğer giderlerin yarısını
indirebilirler.
İş yeri kendi mülkü olanlar kira yerine amortismanı, ikametgâhı kendi mülkü olup bunun bir kısmını iş yeri
olarak kullananlar amortismanın yarısını gider yazabilirler.).

--------------
Gelir V.Kanunu 68.maddesinde parantez içinde ''(İkametgâhlarının bir kısmını iş yeri olarak kullananlar, ikametgâh için ödedikleri kiranın tamamı ile ısıtma ve aydınlatma gibi diğer giderlerin yarısını indirebilirler.)'' açıklamasını yapmıştır.
Kanunda ''Serbest meslek kazancının tespitinde aşağıda yazılı giderler hasılattan indirilir'' diyor, Ancak; diğer kazanç sahipleri içinde geçerlidir.Çünkü bu açıklamada asıl olan homeofis çalışanların kira giderlerini nasıl giderleştireceği açıklanmıştır.
Şimdi Sizin durumunuz baştan HATALI. Siz bir daireyi ayrı ayrı hem iş yeri hem de konut olarak kiralayamazsınız. Vergi memuruna durumu anlattıysanız eğer, yoklamayı nasıl tuttu anlamadım. Siz gayrimenkulü iş yeri olarak kiralayacak ve bir kısmını ikamet amaçlı kullanacaksınız. Ama siz; gayrimenkulü ikamet amaçlı ve ticari amaçlı ayrı ayrı kiralamışsınız. Bu durum hatalıdır.
Kanunda iş yeri kirasının tamamını gider yazabilir demiştir. Konut olarak kullandığınız kısmıda ticari faliyetinizin gideri olarak kabul etmesi ilk bakışta maliyenin çıkarlarına ters düşmekte ancak; Burada maliyenin amacı STOPAJ dır. Kiranın tamamı üzerinden stopaj kesintisi yapmak zorundasınız.
Örneğin; 1.000 TL konut için ve 100 TL işyeri için toplamda aylık 1.100 TL kira ödemesi yaptığınızı düşünürsek.
Aylık 1.100 TL kira üzerinden STOPAJ kesintisi yapmak zorundasınız.
 
Evet Yağız Bey yaptığınız işlem hatalı. Siz vergi dairesine sadece iş yeri kira sözleşmesini götürdüğünüz için,bir kısmını ikamet amaçlı kullandığınızı bilmedikleri için, sizi uyarmamışlardır ya da memur atlamış olabilir. Eğer; ev sahibi, kira gelirleri vb. gelirlerinden dolayı beyan sınırını aşıyor ve yıllık gelir vergisi beyannamesi veriyor ise beyannamede aynı konut üzerinde hem konut kirası hem iş yeri kirası aldığını beyan ediyorsa vergi dairesi bu durumu fark edebilir. Ancak; ev sahibi beyan vermiyorsa fark edebileceklerini sanmıyorum. Bundan sonraki aylarda, ev sahibi ile de görüşüp, konut kirası olarak bankadan ödeme yapmamanızı ve mali müşavirinizle görüşüp durumu düzeltmenizi tavsiye ederim.
 
Cihan Bey teşekkür ederiz. Durumu düzelteceğiz.

Sormak istediğim bir şey daha var o da dekontların gider olarak işlenip işlenmeyeceği.
Mesela iş için bir yere kargo gönderirken fatura tarafımıza bir sebepten dolayı verilmemişse ve kart ile ödemişsek banka dekontu fiş olarak işlenebilirmi.
Veya iletişim için yüklenilen kontörler eğer internet bankacılığı ile yüklenmişse dekontlar kullanılabilir mi?

Kısacası hangi dekontlar kullanılabilir hangileri kullanamaz?

Teşekkürler.
 
Dekont ödeme yaptığınıza dair belgedir, gider yazılabilmesi için fatura olmalıdır.
 
Hangi konular için bu böyledir peki.?
Yani ben kontör harcamalarını illa bir bayiye gidip mi yapmak zorundayım fatura almak için?
 
Üst