Merhabalar,
Sahip olduğum bir işletme var ve 2.sınıf defter tutuyoruz. Home ofis olarak çalışmaktayız.
İşletmeyi kurarken ev kirasının 5 te 1 ini ofis kirası olarak gösterdik.
Sormak istediğim bir kaç şey var:
1)Eve gelen doğalgaz, su, elektrik, internet gibi faturaları işleyebiliyormuyuz.(KDV ve gelirden düşebiliyormuyuz) Düşebiliyorsak fatura bedellerinin tamamını mı işleyebiliyoruz yoksa belirli bir kısmınımı(kira ile orantılı mı?).
2)Su ve elektrik bize fatura olarak gelmiyor. Apartmanda bulunan pay ölçer ile ödememiz gereken bedel bize bildiriliyor bizde site yönetimine ödeyip karşılığında dekont alıyoruz. Yani elimizde sadece dekont oluyor. Fatura olmadan dekontlar geçerli midir? Kullanabilir miyiz?
3)Bir soru daha banka dekontları fatura yerine geçiyor mu?(internet bankacılığı ile kontör yükleme vs.)
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Sahip olduğum bir işletme var ve 2.sınıf defter tutuyoruz. Home ofis olarak çalışmaktayız.
İşletmeyi kurarken ev kirasının 5 te 1 ini ofis kirası olarak gösterdik.
Sormak istediğim bir kaç şey var:
1)Eve gelen doğalgaz, su, elektrik, internet gibi faturaları işleyebiliyormuyuz.(KDV ve gelirden düşebiliyormuyuz) Düşebiliyorsak fatura bedellerinin tamamını mı işleyebiliyoruz yoksa belirli bir kısmınımı(kira ile orantılı mı?).
2)Su ve elektrik bize fatura olarak gelmiyor. Apartmanda bulunan pay ölçer ile ödememiz gereken bedel bize bildiriliyor bizde site yönetimine ödeyip karşılığında dekont alıyoruz. Yani elimizde sadece dekont oluyor. Fatura olmadan dekontlar geçerli midir? Kullanabilir miyiz?
3)Bir soru daha banka dekontları fatura yerine geçiyor mu?(internet bankacılığı ile kontör yükleme vs.)
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.