fonradar

İkinci El Yazarkasa Alımı Hakkında

ooz

Üyelik
27 Ağu 2011
Mesajlar
54
Konum
giresun
Mükellefim Ödeme Kaydedici Cihaz Kullanımı İzin yazısına istinaden ikinci el yazar kasa aldı. Satan kişiden fatura, servisten de cihazın EKÜ'sünün söküldüğüne dair 4 adet tutanak, yapılan işlemlerin kaydedildiği ruhsatname elimizde.

Servis "bu tutanakların biri bizde kalıyor, diğer ikisi alan ve satanda, dördüncüsü ise vergi dairesine verilecek" dedi.

Sorularım ise;

1-Vergi dairesine vermem gereken tutanağı hangi aşamada teslim etmem gerekirdi. Satan kişinin kapanışını yaparken tutanak sormadılar, alan kişi için ÖKC levhası dilekçesi verirken teslim etmem mi gerekiyor?

2-Tutanaklarda "eski mali hafıza sökülerek satıcıya verildi" ibaresi işaretli. Yani cihazın sıfırlandığına, yeni hafıza takıldığına dair bir bilgi belirtilmemiş. Burada bir sorun var mı?

3-Satan kişi için cihaz kapanışı 26.03.2013, ben ÖKC levhası dilekçesini 09.04.2013 tarihinde vereceğim. Cihaz hiç kullanılmadı. sadece iki tane z raporu var(tutarlar 0). Sorun olur mu?

4-ÖKC levhası dilekçesinde satın alınan bayi ve fatura no'su bölümleri var. ama cihaz bayiden satın alınmadı. bu durumda buralara ne yazılır?

İlgilenenler için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
cevabınız için teşekkür ederim. fakat ilgili memur dilekçe olmadığı için geri gönderdi beni. normalde tutanak, ilk fiş, fatura ve ruhsat ile gitmiştim. uygulama farklı herhalde.
 
Sayın ooz,

Sanırım ökc'yi kullanan mükelleften satın aldınız eğer farklı bir satın alma işlemi gerçekleşmiş ise lütfen belirtiniz.
Kullandığı cihazı satan mükellefin sorumlulukları,

Ökc'yi satan mükellef bağlı olduğu v.dairesine müracaat ederek memura,hasılatını,kdv z rapor sayısını,teknik bakımlar ve farklı bilgiler cihaz mali bilgiler ışında ayrıntılı bir tutanak tutturulması ve tespit edilmesi gerekir.

Vergi dairesinin tespiti ile yetkili serviste eski mali hafızanın çıkarılarak,ökc ile aynı sicil numarasına sahip yeni mali hafıza taktırılması gerekir.(Dışarıda kullanılan terim sıfırlama) Yetkili servis eski mali hafızada bulunan bilgileri,

9 SERİ NO'LU KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARI KULLANMALARI MECBURİYETİ HAKKINDA KANUNLA İLGİLİ GENEL TEBLİĞ

uyarınca,

3100 SAYILI KANUN UYARINCA KULLANILAN ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARIN HAFIZLARINDA MEYDANA GELEN ARIZALARA İSTİNADEN YAPILAN TEKNİK MÜDAHALELERE İLİŞKİN BİLGİ FORMU
doldurarak satıcının bağlı bulunduğu v.dairesine bildirmesi gerekmektedir.

Satış tarihinden itibaren 15 gün içerisinde bağlı bulunduğu v.dairesine müracaat ederek cihazın adına kayıtlı kaydını sildirmesi ve ökc'ye ait levhayı iptal ettirmesi gerekir.


Gerçek Usulde Gelir Vergisine Tabii Tutulan Mükelleflerin Cihaz Alımındaki Durumu,

36 Seri No lu genel tebliğ'de,
İsteğe bağlı olarak ödeme kaydedici cihaz alan mükelleflerin bu cihazları kullanma mec*buriyetleri cihazları aldıkları tarihten itibaren 30 gün içinde başlar." denilmektedir.
51 seri no lu genel tebliğ'de, Buna göre, 36 seri no.lu genel tebliğde sayılan nedenlerle ödeme kaydedici cihaz kullanılması gereken mükellefler, kalkınmada birinci ve ikinci derecede öncelikli yörelerdeki faaliyetleri ile ilgili olarak, cihazlarını (işe başlama, götürü usulden gerçek usule geçme vb. tarihinden itibaren) 60 gün içinde alıp kullanmaya başlayacaklardır. Bu genel tebliğin yayımlandığı tarih itibariyle, ödeme kaydedici cihaz kullanma mecburiyetlerinin başlaması ile ilgili 30 günlük süresi dolan ancak, 60 günlük süresidolmamış olanlar da yeniden belirlenen bu süreden yararlanabileceklerdir.


50 seri no lu tebliğ'de ,Ödeme kaydedici cihaz kullanmakla yükümlü olduklarını, bağlı bulundukları vergi dairesinden alacakları yazıyla belgeleyen mükelleflere ödeme kaydedici cihaz satacaklardır. Diğer bir ifadeyle vergi dairesinin yazısını ibraz edemeyenlere (mükellef olmayanlara, götürü usulde mükellef olanlara vb.) hiçbir şekilde ödeme kaydedici cihaz satamayacaklardır. Mükellefler bahse konu izin yazısını gelir veya kurumlar vergisi (vergiden muaf olanlara katma değer vergisi) yönünden bağlı oldukları vergi dairesinden alacaklardır.

27 seri no lu tebliğ'de,
Bu nedenle mükellefler, bu Tebliğin yayımından itibaren, gerek mecburiyetlerinin başlaması sebebiyle gerekse mecburiyetleri başlamadan kendi istekleri ile kullanmak üzere aldıkları cihazları; alış faturasının düzenlendiği tarihten (fatura tarihi dahil) itibaren onbeş gün içerisinde bağlı bulundukları vergi dairesine bir dilekçeyle (alış faturası örneği, cihaz sicil numarası, cihazdan alınan bir fiş örneği de dahil olmak üzere gerekli belgeleri eklemek suretiyle) bildirerek kayıt ettireceklerdir. Ayrıca mükellefler kayıt işlemi ile birlikte, kullanmak üzere aldıkları herbir cihaz için ayrı ayrı olmak üzere "ödeme kaydedici cihazlara ait levha"yı söz konusu süre içerisinde vergi dairelerinden alarak işyerlerinde devamlı surette görülebilecek bir yere asacaklardır.

Cihazın alındığı tarih itibariyle ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyetinin başlamasına onbeş günden daha az bir sürenin bulunması halinde, mükellefler söz konusu onbeş günün sonunu beklemeyecekler ve mecburiyetleri başlamadan önce yukarıda açıklandığı şekilde kayıtlarını yaptırıp ödeme kaydedici cihazlara ait levhalarını alacaklardır. Diğer bir anlatımla mükellefler, ödeme kaydedici cihazları, alış faturasının düzenlendiği tarihten itibaren (ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyetinin başlama tarihini geçmemek şartıyla) onbeş gün içerisinde vergi dairesine kaydettirip levhalarını alarak kullanmaya başlayacaklardır.

kellefin Ökc almak için v.dairesine ibraz edeceği belgeler ise,

Satın alınan ökc'nin ruhsatı, 27 seri no lu tebliğ'de belirtilen
cihazdan alınan bir fiş örneği de dahil olmak üzere gerekli belgeleri eklemek suretiyle ve fatura.

Umarım kafanızdaki tüm soru işaretlerinin cevaplarını verebilmişimdir.

İyi Günler.

 
Son düzenleme:
uygulama çok farklı oldu burda.

ökc'ı satan mükellef ökc'ı servise götürdü. servis tarafından eski hafıza çıkarıldı, tutanak tutuldu.

dikkat çekmek istediğim nokta; vergi dairesine tespit için başvurulmadığıdır. bize de bu yönde bir uyarı gelmedi zaten. tutanak, ökc levhası ve koçanlarımızı götürüp kapanışı yaptık.

sanırım ökc devri değil de yeni alınmış gibi işlem gördük burda.

zaten diğer mükellef için izin yazısını aldıktan sonra tekrar servise gittik ve yeni hafıza takıldı. satış faturası, ruhsatname, dilekçe ve fiş ile birlikte gidip levhayı aldık.
 
sayın ooz,


Dikkat ederseniz benim verdiğim bilgilerde devir ile ilgili değil satın alma ile ilgili yazdığınız bilgiler benim verdiğim bilgilerden farklı değil bir sıkıntı yok.

İyi Günler.
 
Üst