fonradar

İkinci İşyeri

Demirkale

Katkı Sunan Üye
Üyelik
18 Ağu 2005
Mesajlar
306
Tüm Formdaşlara Merhaba,

Aşağıdaki örnekte izlenilecek yol konusunda görüşlerinize ihtiyacım var;
Mükellef A parakende olarak elektrik malzemeleri satışı ve montajı ile iştigal etmektedir. Söz konusu mükellef işyerinin yanndaki başka bir dükkana cep telefonu, kontur vb. satacağı ikinci bir işyeri açıyor. Mükellef A bu işyeri için ne gibi bir yol izlemeli? Bir dilekçe ile yeni iştigal konusunda Vergi Dairesine bilgi vermesi yeterli mi? Vergi Levhası ne şekilde tanzim edilmeli, işe başlamamı yoksa mevcut mükellefiyetindeki matrah mı yazılmalı? İşyeri adresi (kapı nosu, apt adı değişik) farklılaştığı için yeni fatura mı bastırmalı?
 
merhabalar,

sayın Demirkale, mükellefiniz adına yeni işini, başlama tarihini, kira tutarını ve adresini bildiren bir dilekçeyi şube işyeri açılışı olduğunu belirterek, ekinde kira kontratı ile birlikte Vergi dairesine vermeniz yeterlidir. Adres farklı olduğu için yeni fatura bastırmanız gerekir. Vergi levhasını muhasebeci olarak siz tasdikleyebilirsiniz. matrah kısmına merkezin matrahını yazın. Bu arada şube açılış tarihinden itibaren 1 ay içinde Ödeme Kaydedici cihaz almayı unutmayın. İyi çalışmalar...

Tuğba Çağlayan
S.M.
 
Sayın Demirkale,

Her iki işte Gelir Vergisi Kanununun 2.maddesinde sayılan unsurlardan "Ticari Kazanç"a girmektedir.Mükellefiyette ve tabi olunan vergi veya beyan türlerinde bir değişiklik olmamaktadır.Yeni iş ve işyerini işe başlama tarihinden itibaren 10 gün içinde (VUK.Md.168) bir dilekçe ile bildirmeniz yaterlidir.Yine işe başlama tarihinden itibaren 1 ay içerisinde ÖKC alınıp kullanılmaya başlanmasına vergi levhasının tasdiklenerek asılmasına dikkat edilmelidir.

Vergi levhasında adres dışında aynı bilgilere yer verilmeli adres kısmına yeni işyeri adresi yazılmalıdır.Zira vergi levhası ile ilan edilen Gelir veya Kurumlar vergisidir.Ve Gelir ve Kurumlar vergileri mükellefin tüm gelir unsurlarının toplamı üzerinden hesaplanmaktadır.
 
Sayın Çağ,

Mesajınızı görmeden tekrarlamış oldum kusura bakmayınız.
 
Sn. Çağ, Sn. Ekici,

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
 
sayın forum üyeleri

burada bende bir ilave yapmak ve şaibeli olduğunu düşündüğüm bir durumu yazmak istiyorum
şimdi 1 ay içinde şube açılışını dilekçe ile bildirdik ekine kira kontratı ve dv. beyannamesini ekledik vergi levhasını aldık matrah ve vergi aynı sadece adres değişik faturalarını bastırdık
fakat bu şube işyerinin mahiyeti elektrik işi değil cep telefonu ve kontör satış işi
iş mahiyeti farklı olduğu için ayrı defter tasdik ettiren muhasebeciler var ben ayrı defter tasdik edilmez diyorum sadece daireye şube işyerinin muhasebesini kendi adıma olan diğer işyerinin muhasebesiyle birleştireceğim diye bir bilgi yazısı yazıyoruz işin mahiyeti ayrı farklı olduğu için ayrıı defter tasdik ettirilmesi sizce nasıl bir durum ettirilirse zaman olarak yine 10 günlük zaman zarfını mı kaale alıyoruz.
biz aynı işin yapıldığı işyerleri için bu uygulamayı yapıyoruz yani defter tasdik ettirmiyoruz. sizce bu durum enterasan değilmidir.

ayrıca elimizde önceki yıllarda bu şekilde ayrı defter tasdik edilmiş mükellefleri önmümüzdeki yıl tek defterde tasdik ettireceğim ve daireye bununla ilgili bilgi vgereceğim siz ne diyorsunuz şimdiden mesajlarınız için teşlekkür ederim.
 
herkese hayırlı bayramlar dilerim
sorduğum, veya teyid almak istediğim konu hakkında ne düşünüyorsunuz
benim görüşüm olumlu fakat yinede fikrinizi almak isterim teşekkürler. tekrardan
 
sayın günal,
her iki iş de farklı olduğundan ayrı ayrı defterlerde takip edilmesi ve fakat beyannamelerinin birleştirilmesi gerekmektedir. bunun bir başka faydası da işletmenin iki işi birlikte tek defterde tutması halinde bilançoya daha erken geçme ihtimailidir. ikinci işyeri kapatılsa bile en az bir yıl bilanço tutma zorunluluğudur. bilaço usulünde ise tek defterde ayrı ayrı hesaplarda işler takip edilebilir.

hayırlı bayramlar tebriklerimle...
 
Merhabalar

İkici işyeri için defter tasdik ettirip kullanma konusunda yanlış bilgi verildiği için müdahale etme lüzumunu duydum.

-İştigal konusunun farklı olması ayrı defter tutulmasını şart koşmaz. Ancak, hesapların karışmaması için işletme defterinde, defteri bölümleyerek, bilanço usulü defterde ayrı hesap altında muhasebeleştirilerek takip edilmelidir. Ancak, istenirse her işyeri için ayrı defter de tutulabilir.

-Sınıf tespiti işyeri ilgili olmayıp mükellefin şahsı ile ilgilidir. Yani arkadaşımızın dediği gibi işin ayrı defterlerde takibi sınıf tespiti için avantaj değildir. Tüm defterlerin cirosu toplamı nazarı itibara alınarak tespit yapılır. Hatta işyeri başaka, başka illerde olsa bile sonuç değişmez.

-Vergi levhasına mükellefin vergi beyannamesindeki toplam matrahı yazılır.

-Vergi dairesi dışında, SSK, İş-Kur, Belediye ile ilgili bildirimler yapılmalıdır.
.............................
 
Üst