İnşaat Bittikten Sonraki Giderler

Üyelik
2 Eyl 2008
Mesajlar
785
Konum
İZMİR
arkadaşlar inşaatımız 2012 de bitti ve faturaları kestik (sonuncuyu 2013/şubatta sattık) ancak 5 konutlu sitede belli tamirat ve bakım görevlerimiz devam etti. bunları bir nevi zorunlu olarak yaptık. bu giderleri nerde izleyeceğim ? teşekkür ederim
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Eğer bu giderler satış sözleşmesi uyarınca belli bir süre daha yapmak zorunda olduğunuz rutin bakım onarım giderleri ise 760'ta, yok eğer inşaat sırasında yapılan hataların giderilmesi amacıyla yapılıyorsa 681'e gider olarak yazmanız gerekir. Her ne olursa olsun bu giderler bu saatten sonra daire maliyetleri ile ilişkilendirilemez.
 
Son düzenleme:
Üyelik
16 Eki 2010
Mesajlar
2,246
Konum
İSTANBUL
sayın tarkaniz72,

GVK 44.Maddesine istinaden,

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica](2361 sayılı Kanunun 31'inci maddesiyle değişen madde) İnşaat ve onarma işlerinde geçici ve kesin kabul usulüne tabi olan hallerde (5035 Sayılı Kanunun 48/4-b maddesiyle değişen ibare. Geçerlilik:01.01.2004; Yürürlük:02.01.2004) geçici kabulün yapıldığını gösteren tutanağın idarece onaylandığı tarih(*); diğer hallerde işin fiilen tamamlandığı veya fiilen bırakıldığı tarih bitim tarihi olarak kabul edilir. Bitim tarihinden sonra bu işlerle ilgili olarak yapılan giderler ve her ne nam ile olursa olsun elde edilen hasılat, bu giderlerin yapıldığı veya hasılatın elde edildiği yılın kâr veya zararının tespitinde dikkate alınır.

yıllara yaygın inşaat ve onarım işlerinden sonra oluşacak giderleri 681 hesapta izlemeniz gerekir.Dönem sonunda 690 hesapta kapatabilirsiniz.

681 hesaptaki giderleri takip ederken mutlaka inşaatın adını belirtiniz.


İyi Günler.




[/FONT]
 
Üyelik
16 Eki 2010
Mesajlar
2,246
Konum
İSTANBUL
Sayın koraykarakaya,

Orasını bende bilemiyorum ne şekilde inşaat işlerini gerçekleştiriyorlar o kısmıda bize tarkaniz72 belirtsin.

Biz her iki uygulama olasığını belirttik bu durumda.

İyi Günler.
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Aslında Sayın Tarkaniz72' YYİO olmadığını zımnen belirtmiş, bakalım;


"inşaatımız 2012 de bitti ve faturaları kestik (sonuncuyu 2013/şubatta sattık)"
 
Üyelik
2 Eyl 2008
Mesajlar
785
Konum
İZMİR
3. şahsın arsasına biz Ltd. şirket olarak evleri yaptık ve sattık. 2010 da başladık. satılanın maliyetini hesaplayıp o dönem vergisini ödedik. bazen inşaat halinde sattık. bazen bitince. doğrumudur
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Bu kat karşılığı inşaat işi, şu anda daha önce belirttiğimiz gibi hareket edilmeli. Ama inşaat devam ederken satılan dairelerle ilgili olarak geriye dönük tekrar maliyet hesaplanması gerekebilir ve düzletme beyannamesi vermek. Ama yakalanması zor biraz, ben olsam 5 dairelik bir proje için uğraşmam düzeltmeye.
 

ksimkesyan

Tanınmış Üye
Üyelik
22 Mar 2013
Mesajlar
2,516
Konum
İstanbul
Sayın tarkaniz72,

2010 yılında başlayıp 2012' de bitirdiğiniz inşaatların inşaatın bitiminden önce faturasını kesip satışını yaptığınız ve maliyetini hesaplayıp vergisini ödediğinizi yazmışsınız. Bu maliyet hesabını nasıl yaptığınızı ve o dönemlerde hangi hesaplarda takip ettiğinizi yazabilirmisiniz.

Saygılar,
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Sayın koraykarakaya,

daha önce belirttiğimiz gibi hareket edilmeli derken 760 hesap mı,681 hesap mı ?

İyi Günler.

Sayın Demiral bu tamir onarım giderlerinin hangi gerekçe ile yapıldığına göre cevap değişir. Ne zaman 760 ne zaman 681 kullanılacağını ise #2 numaralı mesajımda belirttiğim senaryolara göre değişir.
 

ferhat

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
5,713
Konum
İSTANBUL
Hesaplar kousunda Sayın Koray beye katılıyorum.Fakat ''inşaat devam ederken satılan dairelerle ilgili olarak geriye dönük tekrar maliyet hesaplanması gerekebilir ve düzletme beyannamesi vermek.'' buna katılmıyorum.Çünkü daire satışlarından sonra ortaya çıkan işler sadece tamirat işleri dolayısıyla 2012 yılına ait olanları 681 hesapta 2013 yılında satılan dairenin tamirat işinin 760 hesapta takip edilmesi doğrudur
 
Üyelik
30 Nis 2008
Mesajlar
3,824
Konum
İstanbul
Hesaplar kousunda Sayın Koray beye katılıyorum.Fakat ''inşaat devam ederken satılan dairelerle ilgili olarak geriye dönük tekrar maliyet hesaplanması gerekebilir ve düzletme beyannamesi vermek.'' buna katılmıyorum.Çünkü daire satışlarından sonra ortaya çıkan işler sadece tamirat işleri dolayısıyla 2012 yılına ait olanları 681 hesapta 2013 yılında satılan dairenin tamirat işinin 760 hesapta takip edilmesi doğrudur

Ferhat Bey yalnız ben geriye dönük maliyet düzeltmesini inşaat bittikten sonra ortaya çıkan tamirat maliyetlerine istinaden değil, inşaat devam ederken oluşan maliyetlerin geriye dönük düzeltilmesinden bahsetmiştim. Dairelerin bir kısmı kat irtifakı aşamasında satıldıysa, bence maliyet düzeltmesi gerekir inşaat tamamen bitinceye kadar. Ama tabi bu benim düşüncem, mevzuatta açık bir hüküm olmadığını kabul etmek gerekir.
 

ferhat

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
5,713
Konum
İSTANBUL
Bende zaten sizinde belirttiğiniz gibi mevzuatta açık bir hüküm olmadığı için ayrıca maliyetin tekrar hesaplanmasına değmeyecek kadar düşük tamirat bedelleri olduğunu düşünerek fikirmi yazdım.Ayrıca şurada kesinlikle size katılıyorum.
''Dairelerin bir kısmı kat irtifakı aşamasında satıldıysa, bence maliyet düzeltmesi gerekir inşaat tamamen bitinceye kadar.''
Eğer daireler kat irtifakı ile satıldıysa maliyet düzeltmesi gerekir.Ben direk tapudan satışı yapılmış bitmiş daire olarak düşündüm
 
Üst