Bir nakliye firması ile anlaştık araçlarını aylık olarak kiraladık
3 adet tır kiralandı
mal satışlarımızın sevkiyatı ile mal alışlarınızın sevkiyatlarını yapacak
Birinci konu mal satışlarımızla ilgili
Satışlarımızdan dolayı Mallarını nakliyesinde
-Biz sevk irsaliyesi düzenliyoruz
-Nakliyeci firma taşıma irsaliyesi düzenlemiyor
Çünkü biz anlaşmamızı aylık olarak yaptığımız için bu araçlar sizin sayılır ve bu yüzden ayrıca bizim taşıma irsaliyesi düzenlememize gerek yok diyor
Nakliyeyi yapan firmanın taşıma irsaliyesi düzenlememesi doğrumudur (aylık anlaşma yapıldığı için)
İkinci konu ise mal alışlarımız için
Mal aldığımız firmalar mallarını bize kendi depolarında teslim ettiklerinden direk fatura düzenliyorlar (bunda bir sorun yoktur)
Biz bu malları malı aldığımız firmadan (Bursa) kendi depolarımıza (İstanbul) aylık olarak kiraladığımız tırlar ile nakil ediyoruz bu taşıma esnasında belge olarak taşıma irsaliyesimi kesmeliyiz yoksa sevk irsaliyesimi
Ve bu belgeyi malı taşıyan aylık anlaştığımız nakliye firmasımı (nakliye firması aylık kiraladınız diye hiçbir belge kesmek istemiyor) yoksa malı alan ve aylık anlaştığımız tır lar ile taşıyan biz mi düzenlemeliyiz
Biraz karıştı heralde örneklendireyim
Cengiz İnşaat ile Emcin Nakliyat aralarında 3 adet tırın kiralanması için anlaşıyor
Cengiz inşaat Beyaz inşaat tan mal alıyor Bursa dan ve bu malları aylık kiraladığı tır lar ile İstanbuldaki deposuna taşıyor
Bursadan İstanbula malların taşınmasında irsaliye taşıma mı olmalı sevk irsaliyesi mi
Bu belgeleri kim düzenleyecek
Cengiz İnşaat mı yoksa Emcin Nakliyat mı
Teşekkürler
3 adet tır kiralandı
mal satışlarımızın sevkiyatı ile mal alışlarınızın sevkiyatlarını yapacak
Birinci konu mal satışlarımızla ilgili
Satışlarımızdan dolayı Mallarını nakliyesinde
-Biz sevk irsaliyesi düzenliyoruz
-Nakliyeci firma taşıma irsaliyesi düzenlemiyor
Çünkü biz anlaşmamızı aylık olarak yaptığımız için bu araçlar sizin sayılır ve bu yüzden ayrıca bizim taşıma irsaliyesi düzenlememize gerek yok diyor
Nakliyeyi yapan firmanın taşıma irsaliyesi düzenlememesi doğrumudur (aylık anlaşma yapıldığı için)
İkinci konu ise mal alışlarımız için
Mal aldığımız firmalar mallarını bize kendi depolarında teslim ettiklerinden direk fatura düzenliyorlar (bunda bir sorun yoktur)
Biz bu malları malı aldığımız firmadan (Bursa) kendi depolarımıza (İstanbul) aylık olarak kiraladığımız tırlar ile nakil ediyoruz bu taşıma esnasında belge olarak taşıma irsaliyesimi kesmeliyiz yoksa sevk irsaliyesimi
Ve bu belgeyi malı taşıyan aylık anlaştığımız nakliye firmasımı (nakliye firması aylık kiraladınız diye hiçbir belge kesmek istemiyor) yoksa malı alan ve aylık anlaştığımız tır lar ile taşıyan biz mi düzenlemeliyiz
Biraz karıştı heralde örneklendireyim
Cengiz İnşaat ile Emcin Nakliyat aralarında 3 adet tırın kiralanması için anlaşıyor
Cengiz inşaat Beyaz inşaat tan mal alıyor Bursa dan ve bu malları aylık kiraladığı tır lar ile İstanbuldaki deposuna taşıyor
Bursadan İstanbula malların taşınmasında irsaliye taşıma mı olmalı sevk irsaliyesi mi
Bu belgeleri kim düzenleyecek
Cengiz İnşaat mı yoksa Emcin Nakliyat mı
Teşekkürler