fonradar

İş Göremezlik Rapor Girişleri

bilanco

Katkı Sunan Üye
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
180
Konum
salihli
Merhabalar,

1-Şubat ayında 4 günlük rapor alan bir işçinin e-vizite sisteminden onaylanmasını, bordroda eksik gün bildirilmesini ve çalışmadığına dair kutucuğu işaretlemeyi atlamışız. Şu an e vizite sisteminden işçi çalışmıştır deyip onaylarsam bir sorun çıkar mı ? veya ne yapmamı tavsiye edersiniz ?

2-Uzun süreli rapor girişlerinde rapor bitiş tarihinden sonramı e vizite sistemine girilmesi gerekiyor, yoksa 10 ar günlük dilimler halinde maunel giriş mi yapmamız gerekiyor ? Eğer manuel 10 ar günlük dilimler halinde girersek bu raporların ödemeleri ilgili kişinin hesabına ne zaman geçiyor ?
 
1 - Şubat ayına ait raporları 23 Mart'a kadar onaylamanız gerekiyordu.Onaylamasanız bile şubat bildirgesinde 01-istirahat kodu ile eksik gün gösterseniz yine onaylanmış gibi sayılırdı.Ancak hiçbirini yapmadığınız için idari para cezası ödemeniz gerekecek.İsterseniz işçiyi tam gösterip primini ödeyebilirsiniz.Ancak bu seferde raporu onaylamanız ve kutucuğu işaretlemeniz gerekecekti.Yani cezadan kaçma şansınız yok artık.

2 - Uzun süreli raporlarda raporun bitmesini beklemeden 10'ar günülk dilimler halinde girebilirsiniz.Rapor parası 10 günlük girişi yaptıktan sonra genelde 1 hafta içerisinde yatıyor.
 
Rapor onaylamamanın cezası yanlış hatırlamıyorsam asgari ücretin yarısıydı.Kutucuğu işaretlemediğiniz içinde 100 küsür lira bir ceza gelebilir.Yinede emin olmak için gelecek tebliği beklemek lazım.
 
merhaba,

emekli bir çalışanın raporu gelmişti.Ancak mail yol ile SGK dan gelmedi.
manuel olarak girişini yapmıştım.
primini tam ödememe rağmen ''istirahat süresinde çalışmamıştır'' kutucuğunu işaretlemeyi unuttum.
iptal bildirge verip tekrar ek vermeli miyim sizce ??
 
İptal/ek yaptığınız zaman 133 TL ceza çıkar.Bunuda 15 gün içersinde öderseniz 100 TL olarak ödersiniz.Kara size kalmış.İleride birgün tespit edilirse tebliğ gelecek zaten.Gelecek ceza yine aynı olacak aşağı yukarı.
 
süresi içinde iptal ediyorum ama,
ceza gelmez benim bildiğim.
23 ü son gün bildirge için.sadece fazladan damga verilmez mi ?
 
Şubat ayı diyorsunuz nasıl süresi içinde bir düzeltme oluyor anlamadım.Şubat ayı bildirgelerinin son gönderme tarihi 23 Mart'tı o da haftasonuna denk geldi yani 24 Mart'tı.Bu tarihten sonra yapılacak tüm düzeltmeler süresinden sonra olur ve idari para cezası çıkmasına neden olur.
 
İş Göremezlik Rapor Girişi

Merhaba arkadaşlar

iş göremezlik belgelerimizi internetten sisteme girerken sigortalının prim ve ücret dışındaki kazançları bölümünü doldurmazsak herhangi bir sıkıntı olur mu ? bilgisi olan arkadaşların yardımcı olmasını rica eder , işlerinizde kolaylıklar dilerim.
 
Zaten prim ve ücretleri sistemde gözüküyor aylık bildirgede gösterdiğimiz için.Bunların haricinde bir kazançları varsa yazmak lazım.Ancak ben bugüne kadar hiç yazmadım hep sıfır olarak bıraktım oraları.Bir sorun olmadı.
 
Evet tşk ederim dediğiniz gibi bende bugüne kadar hep 0 olarak geçiyordum da gözüme takıldı o kısım raporda gene bir araştırıyım dedim yarın birgün karşımıza çıkmasın diye. 170 i aradım az önce yazsanızda olur yazmasanızda olur anlamında şeyler söyledi. ama yazarsanız daha iyi dedi .
 
Arkadaşım tamam o zaman sorun yok sadece damga vergisi ödersin ekstradan ama ilk mesajını bi düzelt.Mesajda Şubat ayına ait 4 günlük rapor diyorsun.Şubat ayına ait raporun Mart bildirgesiyle ne işi var.
 
Selamlar, mart ayında 4 günlük raporlu idi işçi. Mail olarak geldi onaylayın diye. E bildirge rapor sisteminden 4 gün çalışmamıştır diye onayladım. Nisanda aylık bildirge verirken işçiyi 30 gün göstersem, raporlu oldugu sürede ÇALIŞMAMIŞTIR ı işaretlesem yinede 23 nisana kadar ek 10 eksik gün bildirimi + ekine raporun fotokopisini ekleyip sigorta müdürlüğüne elden vermek zorundamıyım ?
 
Son düzenleme:
Aylık bildirimde eksik gün bildirmeyince Ek-10 vermezsiniz.

Yanıt icin tesekkürler, peki tersi olsaydı, yani işçiyi 27 gün calısır, 4 gün istirahat sebebiyle raporlu şeklinde aylık bildirge verilseydi; E sgk işgöremezlik sisteminden de rapor bildirilmiş.

Eksik gün nedeni istirahat oldugundan dolayı yine de ek 10 + rapor fotokopisini elden sigortaya vermek zorundamıyız ?
 
Eğer aylık bildirgede eksik gün olarak gösterirseniz ve işyerindeki çalışan sayısı 9 ve altında ise kuruma eksik gün bildirim formu vermek zorundasınız.Eğer 10 kişi ve üzeri çalışan var ise kişiyi bildirgede eksik gösterseniz bile eksik gün bildirim formu verme zorunluluğu yok.
 
Çalışan işçi sayısı 10 kişi ve üzeri ise ek 10 verilmesine gerek yoktur
 

Benzer konular

Üst