zirve

İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Üyelik
21 Ocak 2009
Mesajlar
1,020
Konum
Tekirdağ
İşveren işçi almasın diye bu kadar mı zulüm yapılır aklım almıyor. Endüstri Meslek Lisesinin farklı bölümlerinden mezun eleman alıcaz. Problem tam olarak şu. MEB nın meslekleri biribiri ile uyum sağlıyor. Yani Metal'in içinde Kaynak + Torna + Tesviye bunlarla ilgili ve bunun gibi bir çok konuda da eğitim alıyorlar. Fakat SGK nın kodları çok farklı , mesela kişiyi biz sadece tesviye de çalıştırmayacağız , farklı işlerde de çalıştıracağız fakat meslek kodu olarak yazacağımız başka altarnatif yok. Lütfen yardım. Siz işe girişlerde nasıl uyguluyorsunuz bunu. Bir de zaten meslek kodları bizim yaptığımız çoğu işle de uyuşmuyor. Bizde Hepsini sac işçisi olarak mı girsek acaba diye düşünüyoruz. Siz ne dersiniz..???????? :(:(:( ???
 
Üyelik
26 May 2010
Mesajlar
661
Konum
MERKEZ
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

İşçinin genelde çalışmış olduğu pozisyona göre sigorta meslek adını yazın.

İşçinin daha sonra işletmedeki görevi değişebilir işçinin işe giriş tarihindeki görevine göre meslek adını seçin.
 
Üyelik
18 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

merhaba,

soruyla ilgili olarak;bende işe giriş bildirgesi verdim fakat görevini yazmayı unuttuğumu farkettim.
bir sorun teşkil eder mi?

tşk..
 
Üyelik
26 May 2010
Mesajlar
661
Konum
MERKEZ
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Bir sorun olmaz.

Ama,

Sigortalı işe giriş bildirgesi ekranından güncelleme yapabilirsiniz.
 

emansur

Tanınmış Üye
Üyelik
30 Tem 2009
Mesajlar
1,493
Konum
İstanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

meslek adı girme zorunlumu ? ben girmiyorum...
 
Üyelik
26 May 2010
Mesajlar
661
Konum
MERKEZ
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

İşe giriş bildirgesinde bu bilgi isteniyorsa eğer girmek gerekir.

Bu bilgileri girerseniz işleminiz sağlam olur.

Girmemek için bir nedeniniz mi var?
 
Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
3,910
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Zorunlu olsaydı zaten eksik olan bilgilerde kayıt yapmıyor uyarı veriyor.Hazelsu da mesleklerin eksik olduğundan bahsediyor işte mesleği girmemek için bir neden
 
Üyelik
26 May 2010
Mesajlar
661
Konum
MERKEZ
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Sistemin eksik olan bilgileri görmeyip uyarı vermiyor olması meslek adlarının girilmemesi için bir neden olamaz.
İleride bir sorun çıkarsa sistem uyarı vermedi, bende onayladım diyemezsiniz.
 
Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
3,910
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Yoo öyle bişey demem şahsen bilgi girmedim derim. İş sözleşmerinde zaten yazılı
 
Üyelik
21 Ocak 2009
Mesajlar
1,020
Konum
Tekirdağ
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

İlgilendiğiniz için hepinize çok çok teşekkürederim. Meslek kodunu girmeyince uyarı vermiyormuş gerçekten , ben baya uzun bir süredir işe giriş yapmadığım için bilmiyordum. Ama ben yine de meslek kodu kısmını boş geçmek istemiyorum. Aşağıda verdiğim linkte örnek göstermişler. Markette kasiyer olarak işe başlayacak elektrik tesisatçısını kasiyer olarak girmelisiniz diye. Bende yaptığımız işe uyanları yaptım , uymayanların yakın olan meslekleri yazdım. Artık bi problem olursa da nasıl olsa 10 gün vaktim var güncelleme yapıcam. Benim bu konu üzerinde hassas olmamın sebebi de şu , Mesleki eğitim zorunluluğundan dolayı diplomasındaki meslekle , işe giriş bildirgesinde ki meslek örtüşsün diyeydi. Olur da yarın bi denetime tabi tutulursak , diploma anyaya bildirge konyaya bakıyor demesinler. :)

http://www.sgk.gov.tr/wps/wcm/connect/c5c07e804ff1c26292afdf1fddf40e45/2009_121.pdf?MOD=AJPERES
 
Üyelik
18 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

ever uyarı vermiyor. fakat onayladıktan hemen sonra güncelleme yapıp, mesleğini yazayım dediğimde onaylarsanız ceza kesilecektir diye uyarı verdi , bende bıraktım.
güncellemenin ne espirisi ver ki şimdi madem ceza yazılacak.
 
Üyelik
19 Haz 2008
Mesajlar
566
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

ne kadar saçma iş ya, güncellemeye ceza kesecekler ha, güncellemem daha iyi
 
Üyelik
6 Ağu 2010
Mesajlar
424
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Gün gelir devran döner sgk da maliyenin muhtasarda yaptığı gibi eksik bilgileri tamamlamanızı ister. Hatta kazanç kapısı görüp üzerine birde kaymaklı kadayıf ister (ipc).
 
Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
3,910
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

Ne kadar iç açıcı bir mesajdı tehdit eder gibi ben bi araştırıyım güncellemede ceza mı olur canım adı üstünde
 
Üyelik
18 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

bende aynı gün güncellemede ceza olmaz diye biliyorum.
karşıma ceza ekranı çıkınca kapattım onaylamadan...
 
Üyelik
18 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Konum
istanbul
Ynt: İşe Giriş Bildirgesi Meslek Kodları

geçen ay meslek kodlarını güncellemiştim.

yeni işe başlayan personel için meslek kodu girilmiyor galiba.

bilgisi olan var mı ??
 

Benzer konular

Üst