fonradar

İşgörmezlik Ödeneği

URUM79

Fenomen Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,736
Konum
İSTANBUL
Merhaba çalışana ait Ekim ve Kasım aylarında 6 şar gün olmak üzere toplamda 12 gün raporu için geçici işgöremezlik ödeneği Ödeme çıkmadı olarak gözükmektedir.
Son 1 yıl içerisinde geriye dönük 90 gün kısa vadeli sigortalı kolundan prim ödemesi şartına takılmış olabilirmi? Nitekim sigortadan personele böyle bir açıklama yapılmış.
Şayet böyle bir durumda prosüdür gereği işveren bu ayların eksik gün tutarını personele ödemelimidir.?
 
90 günlük prime takılmış olabilir. Aynı durumda biz personele ödeme yapmıştık iyi niyetten ama yapılmamasında da bir sakınca görmüyorum. Yani yapılmayabilir diye düşünüyorum
 
90 günlük prime takılmış olabilir. Aynı durumda biz personele ödeme yapmıştık iyi niyetten ama yapılmamasında da bir sakınca görmüyorum. Yani yapılmayabilir diye düşünüyorum

Araştırma yaptığımda İş Kanunu na göre Aylık Sabit Ücret alan personel için işveren personele eksik gün bedelini ödemesi zorunlu, fakat gündelik ücret alınmasında ise böyle bir zorunluluğu bulunmaz diye mantığını anlayamadığım bir sonuçla karşılaştım.
 
Araştırma yaptığımda İş Kanunu na göre Aylık Sabit Ücret alan personel için işveren personele eksik gün bedelini ödemesi zorunlu, fakat gündelik ücret alınmasında ise böyle bir zorunluluğu bulunmaz diye mantığını anlayamadığım bir sonuçla karşılaştım.

Böyle bir zorunluluk yok.
 
Araştırma yaptığımda İş Kanunu na göre Aylık Sabit Ücret alan personel için işveren personele eksik gün bedelini ödemesi zorunlu, fakat gündelik ücret alınmasında ise böyle bir zorunluluğu bulunmaz diye mantığını anlayamadığım bir sonuçla karşılaştım.
Sanki '' aylık sabit ücret'' olayını yanlış değerlendiriyorsunuz gibi.
Aylık sabit ücret , yani maktu ücret olayında, personelin izinli, raporlu-devamsızlık -geç kalma gibi durumlarında ücretten herhangi bir kesinti yapılmayan aylık ücret ödemesidir. Sözleşmede bu durum açıkça belirtilmişse dediğiniz gibi, raporlu olunan günler için de herhangi bir kesinti yapamaz, ücreti tam ödemeniz gerekir.
Sözleşmede ücret aylık olarak ödenir, haftalık çalışma süresi şu kadardır gibi tanımlamalarla standart bir iş sözleşmesi düzenlenmişse, raporlu olunan günler için işverenin herhangi bir ücret ödeme zorunluluğu yoktur.
 

Benzer konular

Üst