fonradar

İşkur İşyeri Bildirimi

alper

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Ara 2005
Mesajlar
396
İşkur.gov.tr.'de "işveren üye ol" dan girdim ancak sadece tüzel kişi bildirimi çıkıyo karşıma. İşyeri bildirimlerinizi oradan mı yapıyorsunuz arkadaşlar?

İşkur' u aradım; ilk kayıt ise "iş arayan üye ol" dan giriş yapacaksınız dedi, anlam veremedim ???
 
Ynt: İşkur işyeri bildirimi

heralde gerçek giriş üye olacaksınız gerçek kişide tüzel kişide aynı yerden yapılıyor yani tüzel kişi den üye olunuyor gerçek kişiler için ayrı yoktur gerçek kişilerde tüzel kişiden giriş yapılacak
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi

alper ' Alıntı:
İşkur.gov.tr.'de "işveren üye ol" dan girdim ancak sadece tüzel kişi bildirimi çıkıyo karşıma. İşyeri bildirimlerinizi oradan mı yapıyorsunuz arkadaşlar?

İşkur' u aradım; ilk kayıt ise "iş arayan üye ol" dan giriş yapacaksınız dedi, anlam veremedim ???

İyi günler.
Öncelikle işkur sitesindeki iş arayanlar kısmına kendinizi kaydediyorsunuz.
İkinci olarak işveren kısmına işkura kaydını yaptıracağınız mükellefi kaydediyorsunuz.
Tabi işveren kısmındaki Tüzel kişi yetkili bilgisi kısmına kendi tc numaranızı adınızı ve soyadınızı yazarak (devam) butonuna basıyorsunuz. En alt kısıma kendi şifrenizi yazıyorsunuz.
Not: Kendinizi iş arayanlar olarak kaydederken iletişim aracı olarak telefon numaranızı işaretliyoruz.
Bunun nedeni ise işvereni işkur'a kaydettikten sonra işkur numarası sizin telefon numaranıza mesaj olarak gelecektir.
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi

değerli üstatlar ;
bu işyerlerini işkura kayıt yapma zorunluluğu varmı varsa son gün ne zaman ...
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi

işkura kayıt bugün son gün mü, uzatıldı mı ocak sonuna kadar ?
 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi

İŞKUR yükümlülükleri ve yerine getirilmemesi halinde 2000 YTL İPC uygulanacağı yönünde meslektaşlar arasında ve bazı internet sitelerinde söylentiler dolaşmaya başladı. Konunun gerçek boyutunu öğrenmek için İş- Kur İstanbul İl Müdürü Sayın Muammer Coşkun ile Derneğimiz Muhasibi İbrahim Balcıoğlu bir görüşme yaptı. Bu görüşme sonucunda mükelleflerin iş yerlerini tescil ettirmelerinin istatistiki sonuçlar açısından önemli olduğu, kaynakların rantabl kullanılması ve kaynak israfına yol açılmadan planlar yapılmasına yardım edeceği belirtildi. Kanun gereği yazılı bilgi istenmeden ceza uygulaması yapılamayacağını belirten Coşkun, bir an önce işyeri tescillerinin yapılmasını istedi.



İbrahim BALCIOĞLU

www.ismmmd.org.tr

[email protected]



İŞKUR Kaydı ve İdari Para Cezaları


Türkiye Noterler Birliği tarafından noterlere ve noter odası başkanlıklarına gönderilen bila tarih ve bila sayılı yazıda;

"İŞKUR'un internet sitesinde 31/12/2008 tarihine kadar İŞKUR'da kaydı bulunmayan işverenlere 2.000.- YTL ceza uygulanacağı duyurusu yer aldığından konu incelenmiş ve; 4587 sayılı iş kanunun 3.maddesinde "Bu Kanunun kapsamına giren nitelikte bir işyerini kuran, her ne suretle olursa olsun devralan, çalışma konusunu kısmen veya tamamen değiştiren veya herhangi bir sebeple faaliyetine son veren ve işyerini kapatan işveren, işyerinin unvan ve adresini, çalıştırılan işçi sayısını, çalışma konusunu, işin başlama veya bitme gününü, kendi adını ve soyadını yahut unvanını, adresini, varsa işveren vekili veya vekillerinin adı, soyadı ve adreslerini bir ay içinde bölge müdürlüğüne bildirmek zorundadır" hükmü gereğince noterlerimizin daha önceden İŞKUR'a kayıtlarının olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Ancak herhangi bir ceza ile karşı karşıya gelinmemesi için www.iskur.gov.tr adresinden işyeri kaydı olup olunmadığının kontrol edilmesi hususunda gereğini rica ederim" denildiği tarafımızdan istihbar olunmuştur.

Mevzuat incelendiğinde bu maddede zikrolunan kurumun İŞKUR değil Bölge Çalışma Müdürlüğü olduğu sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla İŞKUR'a kayıt yaptırmayan işverenlerin bu kanuna göre değil kurum kanunu olan 4904 sayılı yasaya göre tecziye edilebileceği belirlenmiştir. 4904 sayılı kanunun Bilgi Verme ve Gizlilik başlıklı 21. maddesine göre "Kurum tarafından kamu ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi istenildiğinde, belirtilen süre içinde bilgi verilmesi zorunludur. İşverenlerden toplanan bilgiler, Kurum hizmetlerinden başka amaçla kullanılamaz. Bu maddeye aykırı davrananlar hakkında 765 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanır" denilerek bilgi istemeyi yazılı hale getirmiştir. Yine bu hükme uyulmaması halinde aynı kanunun 20. maddesinin e bendi gereğince "Bu Kanunun 21 inci maddesinde belirtilen bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket eden özel kesim işyerlerine ikibin Türk Lirası idari para cezası verilir." denilmek suretiyle idari para cezası öngörülmüştür.

Tüm bunlar bir arada incelendiğinde, İŞKUR'a
-1-9 işçi çalıştıran işyerlerinin bir an önce kendilerini tescil ettirmeleri
-10 ve daha işçi çalıştıran işyerlerinin ise öncelikle tescillerini yaptırarak işgücü çizelgesini vermeye başlamaları
-İş Kanunundan doğan ve 30.madde ile getirilen yükümlülük gereği bildirimlerini elektronik ortamda yapmak için tescillerini yaptırmaları
- 4447 sayılı İssizlik Kanunu uyarınca verilmesi gereken İAB İşten Ayrılma Bildirgesi'ni vermek için tescillerini yaptırmaları tavsiye edilmektedir.

Zaten önceden beri İşten Ayrılma Bildirgesi bilindiği için diğer formlar aşağıda yazıya ek olarak verilmiştir. Buna göre 71 no'lu form İşyeri Bilgi Formu, 72 no'lu form Aylık İşgücü Çizelgesi ve 73 no'lu form da İstihdamı Zorunlu Olanların Takibi Çizelgesidir.

Ek1: İşyeri Bilgi Formu
Ek2: Aylık İşgücü Çizelgesi
Ek3: İstihdamı Zorunlu Olanların Takibi Çizelgesi
Ek4: İŞKUR Cezalar

 
Ynt: İşkur İşyeri Bildirimi

Formlardan birinde Kurum yetkilisi tarafından cevap içerikli gönderilen yazıda deniyor ki:

" 4904 sayılı Türkiye İş Kurumu Kanunu'nun Bilgi verme ve gizlilik başlıklı 21. maddesine göre Kurum tarafından, kamu ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi istenildiğinde, belirtilen süre içinde bilgi verilmesi zorunludur. İşverenlerden toplanan bilgiler, Kurum hizmetlerinden başka amaçla kullanılamaz denilmektedir.

4904 sayılı Türkiye İş Kurumu Kanununun İdari para cezaları başlıklı 20. maddesinin e fıkrasına göre Bu Kanunun 21 inci maddesinde belirtilen bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket eden özel kesim işyerlerine iki bin Türk Lirası idarî para cezası verilir hükmü bulunmaktadır.

Bu bağlamda , çalışan sayısı bir ve üzerinde olan tüm işyerleri aylık işgücü çizelgesini takip eden ayın ilk haftası içerisinde kurumuza internet ortamında vermekle yükümlüdürler. İşyeri bilgi formu ise işyeri kuruma kaydedildiği zaman bağlı bulunduğunuz il/şube müdürlüğüne verilir. "

" Bu bağlamda " demiş .. hangi bağlamda .. ortada bağlam yok ki , kendi kendine hüküm çıkartma ,kanun koyuculuk rolüne bürünme var .Çünki " bilgi istendiğinde..." diyor , diğer paragrafta ise "bildirim yükümlülüğüne aykırı hareket edilirse...." diyor . Bu bağlam ancak şöyle bağlanır: Kurum bilgi ister de bilgi vermezsek ikibin ytl ceza söz konusudur.
Burada kanaatimce önemli husus ; "Bilgi istemek" kavramıdır arkadaşlar. Genel ve katma bütçeli dairelerin , 7201 sayılı Tebliğat Kanunu'na göre bilgi istemesi gerekmez mi ? Yoksaq ben mi yanlış biliyorum .. Durun 7201 sayılı kanunun 1. maddesini buraya getirelim : TEBLİGATIN YAPILMASI:
Madde 1 - (Değişik madde: 06/06/1985 - 3220/1 md.)
Kazai merciler, genel ve katma bütçeli daireler, belediyeler, köy hükmi şahsiyetleri, barolar ve noterler tarafından yapılacak bilcümle tebligat, bu Kanun hükümleri dairesinde Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü veya memur vasıtasıyla yapılır.

Tebliğat ne demek arkadaşlar ? arapçadan gelme bir kelime değil mi ? Ulaştırmak,eriştirmek, anlamlarına geliyor. Yani bilginin , ilgiliye eriştirilmesidir tebliğat.. Hal böyle olunca , 4904 sayılı kanun da : Bilgi istendiğinde bilgi vermezsen 2.000 ytl.lik çarparım diyorsa , İşkur Kurumu ,bilgi isteme işini Posta veya memur aracılığı ile yapmak zorunda değil mi ?
Ama 4904 sayılı kanun deseydi ki : " ilgili kurum (yani İşkur..) , internet hizmetlerini kullanarak en az 1 yıl önceden ilanda bulunmak şartıyla sanal ortamda bilgi alış verişi yapabilir, bilgi istiyebilir " gibi ... İşte o zaman topu taca atmamış olurdu.. Ve biz yepyeni nur topu gibi bir angarya ile daha karşı karşıya kalırdık DİYE DÜŞÜNÜYORUM..
Kurumun 7201 sayılı Tebliğat Kanunu'nu dikkate almamasını normal bulan var mıdır ? Yoksa Meclis'in programı , 4904 sayılı kanuna 1 madde ilave edemeyecek kadar yoğun da , bu işi el altından İş kura mı devretti bir bilen var mı ?
 

Benzer konular

Üst