inşaat malzemeleri alım satımı yapan ve 2011 yılında işletme defteri tutan bir mükellef ,
2011/11 ay içerisinde kat karşılığı inşaat yapımına başlamıştır.
2011 içinde inşaatla ilgili yapmış olduğu inşaat malzemelrini mala , giderleri giderlere işledik.2011 son dönem geçiciyi verirken,inşaatla ilgili olan faturaların toplam bedelini dönem sonu stoğa atarak kapatacaz.böylece diğer faaliyetlerine bu durum yansımamış olacak.
.
1-şimdi 2012 yılında bilanço usulune geçtık.2012 yılı açılış kayıtlarını yaparken,2011 de dönem sonu stok olarak yazdığımız bedeli açılış kayıtlarına nasıl dağıtacaz.Bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlardan yardım rıca ediyorum.
2-İkinci bir konu ise:inşaatın bitiş tarihi 2012 yılının aralık ayı olacak.
İnşaatın bitişine kadar alınan malzemeleri mala,giderleri giderlere alarak,2012 yılındaki geçici dönemlerinde mükellefin diğer işlemlerine bu inşaat işlerini karıştırmadan mı işlem yapmam gereklidir?
inşaat bitipte daireler satılıncamı bunu beyanlara yansıtacağım?deneyimli arkadaşlardan bana bilgi vermelerini rica ediyorum.
2011/11 ay içerisinde kat karşılığı inşaat yapımına başlamıştır.
2011 içinde inşaatla ilgili yapmış olduğu inşaat malzemelrini mala , giderleri giderlere işledik.2011 son dönem geçiciyi verirken,inşaatla ilgili olan faturaların toplam bedelini dönem sonu stoğa atarak kapatacaz.böylece diğer faaliyetlerine bu durum yansımamış olacak.
.
1-şimdi 2012 yılında bilanço usulune geçtık.2012 yılı açılış kayıtlarını yaparken,2011 de dönem sonu stok olarak yazdığımız bedeli açılış kayıtlarına nasıl dağıtacaz.Bilgisi ve deneyimi olan arkadaşlardan yardım rıca ediyorum.
2-İkinci bir konu ise:inşaatın bitiş tarihi 2012 yılının aralık ayı olacak.
İnşaatın bitişine kadar alınan malzemeleri mala,giderleri giderlere alarak,2012 yılındaki geçici dönemlerinde mükellefin diğer işlemlerine bu inşaat işlerini karıştırmadan mı işlem yapmam gereklidir?
inşaat bitipte daireler satılıncamı bunu beyanlara yansıtacağım?deneyimli arkadaşlardan bana bilgi vermelerini rica ediyorum.