İşletme Hesap Özeti Şube Açılışı

Üyelik
8 Eyl 2014
Mesajlar
4
Konum
adana
Bir mükellefimim var işletme hesap özeti olarak defter tutmaktayız başka bir ilde bir şube açmak istiyor
şubede 3 çalışan olacak yapılması gerekenler hakkında yardımlarınızı bekliyorum
ilginize şimdiden çok teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
İşletme Hesabı Esasına göre defter tutan mükellefler şube açılışı yapabilirler. Şayet ticaret sicile kayıtlı değilseniz merkezin bağlı olacağı vergi dairesine açılış için kira kontratı / tapu fot. ve diğer matbu evraklar(dilekçe v.s.) ile açılış yapabilrsiniz. Ayrıca çalışacak personel içinde SGK kuruma başvurarak dosya açtırmalısınız.
 
İşletmenin ticaret odası kaydı mevcut değil, Merkez Adana da şube ise antepte olacak bu durumda şube açılış evraklarını Adana vergi dairesine mi veriyoruz. ve şube için defter tasdiki yaptırmamız gerekiyormu;
yardımlarınız için teşekkürler.
 
İşletme Hesabı Esasına göre defter tutan mükellefler şube açılışı yapabilirler. Şayet ticaret sicile kayıtlı değilseniz merkezin bağlı olacağı vergi dairesine açılış için kira kontratı / tapu fot. ve diğer matbu evraklar(dilekçe v.s.) ile açılış yapabilrsiniz. Ayrıca çalışacak personel içinde SGK kuruma başvurarak dosya açtırmalısınız.
...............
 
Başvuru İşletmenin bağlı bulunduğu (Adana) merkez adresinin bağlı bulunduğu vergi dairesine yapılacak. Vergi dairesi antep ile yazışma yaparak yoklamaya tabi olunacak. Tavsiyem başvurduğunuz evrakların bir sureti ile birlikte antep deki vergi dairesinde bilgi verin sürecin kısa sürmesi açısından faydalı olacaktır. Şube için ise defter tastiki yapmanıza gerek yoktur. Fakat gerek kendiniz için gerekse yıllık mükellef bilgilerinin doldurulması açısından kendinize şube için belli bir format belirleyebilirsiniz. (Şube Satışları .... gibi.). Muhtasarıda merkezin bildirgesinden de verebilirsiniz.
 
Sayın tar23,

Arkadaşlarımın verdiği bilgilere biriki ekleme/düzeltme yapayım. İşletme defteri tutuyorsunuz bu nedenle zaten gerçek anlamda şube açma hakkınız yok (TTK çerçevesinde). Bu nedenle şube için aytrı defter onaylatma hakkınız da yok. ( Aş / Ltd de olsa ayrı defter onayı için mutlak TTK çerçevesinde Şube kurulumu ve tescili gerekir). Ancak Antep'de çevresinde bulunduğunuz Vergi Dairesine orada adam çalıştıracağınız için "Muhtsar Beyanname ve SGK için müracaat edip mükellefiyet tescili yaptırmanız gerekir. KDV mükellefiyetiniz Adana'ya bağlı olacak ve tektir. Adana için ve Antep için iki ayrı muhtasar bildirimini Adana'dan ( Tek şifre ile ) yapacaksınız.
 
Sayın tar23,

Arkadaşlarımın verdiği bilgilere biriki ekleme/düzeltme yapayım. İşletme defteri tutuyorsunuz bu nedenle zaten gerçek anlamda şube açma hakkınız yok (TTK çerçevesinde). Bu nedenle şube için aytrı defter onaylatma hakkınız da yok. ( Aş / Ltd de olsa ayrı defter onayı için mutlak TTK çerçevesinde Şube kurulumu ve tescili gerekir). Ancak Antep'de çevresinde bulunduğunuz Vergi Dairesine orada adam çalıştıracağınız için "Muhtsar Beyanname ve SGK için müracaat edip mükellefiyet tescili yaptırmanız gerekir. KDV mükellefiyetiniz Adana'ya bağlı olacak ve tektir. Adana için ve Antep için iki ayrı muhtasar bildirimini Adana'dan ( Tek şifre ile ) yapacaksınız.

sevgili üstadım nasılsınız? gelecektiniz ....ek diniz yine ...:)

yukarıda sanki muhtasarın, ayrı illerde açılması zorunlu gibi yazmışsınız ?...
 
Muhtasar için merkezden bildirilme şartları taşınıyor ise merkezden bildirilir değil ise muhtasar için şubenin bağlı olduğu vd muhtasar kodu açtırılarak oraya beyan verilir.
 
Sayın merkür2,

Merkezden bildirilme şartlarını açıklarmısınız.

GVK 98.maddede aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde ödeme ve tahakkukşar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir ibaresi var.Bu acıklamaya göre baglı bulundugu yerden muhtasar mükellefiyeti açtırması gerektiğini anlıyorum ben.
 
GVK 98.maddede aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde ödeme ve tahakkukşar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir ibaresi var.Bu acıklamaya göre baglı bulundugu yerden muhtasar mükellefiyeti açtırması gerektiğini anlıyorum ben.

Sayın alpi,

Tabiki öyledir. Ben soruyu cevaplarken Adana / Antep durumunu da gözönüne aldım. Yani burada 98. madde mümkün değil. Sevgili aşkın tabi isteğe bağlı da mümkün değil. İstanbul içinde dahi örneğin Şişli / Üsküdar dahi mümkün değil. Ben sadece sayın merkür2'nin yorumunun neye dayalı olduğunu öğrenmek istemiştim.
 
Şart GV md 98 birinci parağrafta yazılı. "... ödeme veya tahakkukun yapıldığı yerin bağlı olduğu vd..." Merkez İstanbul şube Hakkari olsun ödeme veya tahakkuk işlemleri İstanbul'dan yapılıyorsa İstanbul'daki ilgili vd beyan edilir.
 
Sayn merkür2,

Maddenin tamamını aşağıya aldım. Salt cümlenin bir kısmı ile yorum yapmak ciddi yanılgı olur. İkinci paragraf kesin hüküm koymuş. Nasıl gözardı edersiniz. Bu şart altında SGK için de istanbulu kullanırsınız herhalde ?

MUHTASAR BEYANNAME

A- VERİLME ZAMANI
(Değişik madde: 31/12/1981 - 2772/12 md.)

94 üncü Madde gereğince vergi tevkifatı yapmaya mecbur olanlar bir ay içinde yaptıkları ödemeler veya tahakkuk ettirdikleri karlar ve iratlar ile bunlardan tevkif ettikleri vergileri ertesi ayın yirmiüçüncü günü akşamına kadar * , ödeme veya tahakkukun yapıldığı yerin bağlı olduğu vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar. Yıl sonlarında tahakkuk ettirilen mevduat faizlerinden kesilecek vergilerin bildirilmesi için bu süre bir ay uzatılır.

Aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde yapılan ödeme ve tahakkuklar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir.

(Değişik fıkra: 03/12/1988 - 3505/14 md.) Zirai ürün bedelleri üzerinden tevkifat yapanlar hariç olmak üzere, çalıştırdıkları hizmet erbabı sayısı 10 ve daha az olanlar, 94 üncü Maddeye göre yapacakları tevkifatla ilgili muhtasar beyannamelerini, bağlı bulundukları vergi dairesine önceden bildirmek şartıyla her ay yerine Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarının yirmiüçüncü günü akşamına kadar ** verebilirler.


Bir önceki yorumumda da yazmıştım İstanul içinde Şişli ve Üsküdar dahi iki ayrı VD demektir.
 
Üst