fonradar

İstirahat Raporu

Selin Gülgün

Katkı Sunan Üye
Üyelik
20 Ağu 2007
Mesajlar
261
Konum
ankara
Sayın arkadaşlar,
uzun zamandır çalışmadığına dair bildirim girişi yapmamıştım.
Bildiğiniz üzere 30/09/2021 tarihinden itibaren bununla ilgili tebliğ kalktı, ancak içeriği ilgili yönetmeliğe taşındığı için bildirim zorunluluğumuz devam ediyor.
Personel covid-19 oldu 7 gün istirahat vermişler.
Elimde onun raporu var.
Rapor Başlama Tarihi : 16.07.2022
Rapor Bitiş Tarihi : 22.07.2022
İşbaşı Tarihi : 23.07.2022

Arkadaşlar bu raporların bildirim sürecinin aslı astarı nedir? internette bir sürü değişik makale okudum.
bir makalede , istirahat hakkının olduğu aya ait muhsgk beyannamesinin verilme tarihine kadar rapor girişi yapılır diyor. (2022 yılında verilen bir makale, eski tarihli değil)
diğer makalede, MuhSGK Beyannamesinde 01-istirahat seçeneği ile eksik gün nedeni verilerek yerine getirilir diyor. (2022 yılında verilen bir makale, eski tarih değil)

yakınımdaki meslek mensubu arkadaşlarıma sordum, onlarda işbaşı tarihinden itibaren 5 iş günü içinde sigorta vizite girişinden bildirim yapman gerekir diyor. Beyanname tarihine kadar öyle bir şey yok diyorlar.

🤔 ne yapmam gerekiyor anlayamadım.
 
Üstad, 2 güne kadar istirahat raporlarının onay ve bildirim zorunluluğu yok ancak 2 gün üstü raporların 5 iş günü içerisinde vizite sisteminden çalışmadıysa çalışmadığına dair onay yapılması gerekiyor ayrıca raporun alındığı ay'a ait muhsgk da istirahat olarak bildirilmesi gerekiyor.bende baktım şimdi şöyle ibare var hep, çalışılmadığına dair bildirim, raporun bitiş tarihinin içinde bulunduğu aya ait aylık hizmet prim belgesinin verileceği son güne kadar yapılmalıdır (Rapor bitimini takip eden ayın 26’sına kadar). buradaki kasıt raporun aldığı ay muhsgk bildirgesinde beyan edilmesi istirahat olarak.yoksa raporu onaylama süresi değil.bu yanılttı sanırım sizi.Kısaca siz şimdi vizite sisteminden çalışmadıysa,çalışmadığına dair onayı verip, 26 ağustosta verilecek muhsgk da beyan etmeniz gerekiyor kısaca.
 
30.09.2021 DUYURU TEBLİĞLERİN YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASI Kurumumuz uygulamalarında ikincil mevzuatın sadeleştirilmesi kapsamında 18.08.2021 tarihli ve 31572 sayılı Resmî Gazete’de “Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” yayımlanmıştır. Buna göre 30.09.2021 tarihli ve 31614 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tebliğler ile “İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” ve “Kısa Vadeli Sigorta Kolları Uygulama Tebliği” yürürlükten kaldırılmıştır. Söz konusu Tebliğlerde yer alan hükümler; Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği, 2016/21 ve 2017/26 sayılı Genelgelere taşındığından mevzuat ve uygulama açısından bir değişiklik bulunmamakta olup, çalışılmadığına dair bildirim uygulamasına da devam edilmektedir. Tüm ilgililere duyurulur
bu da onay bildiriminin devam ettiğine dair sgk nın bildirisi.
 
Herkese merhaba

Sosyal sigorta işlemleri yönetmeliği 40.maddenin değiştirilen 9.fıkrasında Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalıların istirahatli olduğu dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadığına dair bildirimin işverenleri tarafından istirahatin sona erdiği aya ait aylık prim ve hizmet belgesi/muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin verileceği süre içinde Kurumca belirlenen usule göre elektronik ortamda yapılması zorunludur. Çalışılmadığına dair bildirimin yapılmaması veya süresi dışında yapılması halinde Kanunun 102 nci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine göre idari para cezası uygulanır.”
 

Benzer konular

Üst