fonradar

İşyeri açılış işlemleri

Üyelik
17 Nis 2010
Mesajlar
28
gerçek kişi işletmeleri için kısaca ve maddeler halinde açılış işlemleri ve sıralaması ne şekilde olmalıdır dakka bir gol bir herhangi bir ceza ile karşılaşmamak için
hangi evraklar hazırlnamalı
vergi dairesi - sgk - belediye - esnaf odası....vs
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

ŞAHIS İŞLETMESİ AÇILIŞ İŞLEMLERİ

A- Vergi Dairesi İçin Gerekli Evraklar:
1) İşe Başlama Formu (2 tane)
2) Kira Kontratı (Damga Vergiside Vergi Dairesine yatırılacak)
3) Noterden İmza Beyannamesi (1 Adet)
4) Resimli Yerleşim Yeri Belgesi ?İkametgah (1 adet)
5) Resimli Nüfus Cüzdanı Sureti ( 1 adet)
6) Mali Müşavire Vekaletname
7) Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
8) Nüfus Cüzdanı Aslı
Bu belgelerle Vergi Dairesine Açılış için başvuruyoruz.

B-Noterden defter tasdiki yapılacak.

C-Yoklama Gelecek.

D-Vergi Levhası Hazırlanacak.

E- İşçisi varsa SGK ?ya açılış yaptırıp işçiler bildirilecek.
Önce SGK dan işyeri sicil numarası almamız gerekiyor. Bunun için SGK işyeri açılış formu dolduracağız. Gerekli Evraklarla birlikte bildirimde bulunacağız.

Gerekli Evraklar:
1) İşyeri Bildirgesi (3 adet)
2) Noter onaylı nüfuz süreti
3) Noterden imza beyannamesi
4) Yerleşim yeri belgesi(İkametgah)
5) Mali Müşavir vekaletnamesi

Sicil Numarası aldıktan sonra SGK internet şifresi almamız gerekiyor.
Gereken evraklar:
1)Şifre formu
2)İmza Beyannamesi fotokopisi
3)Vekalet fotokopisi


F-Bağkur açılış yapılıp, Bağkur başlatılacak.
Gereken Belgeler:
1)Bağkur (4b) Sigortalı işe giriş bildirgesi (internette var)
2)Nüfus cüzdanı fotokopisi
3) Yerleşim Yeri Belgesi(ikametgah)
4)Taahütname (internette var)
ile birlikte Bağkur?a başvurmamız gerekiyor.

G-Yazar Kasa İşlemleri yapılacak.
Yazar Kasa için Vergi Dairesinden izin alınıp, o izinle bir yazar kasa satın alınacak. Yazarkasa bir ay içinde alınıp ödeme kaydedici levha çıkacak

H- Belediye İle İlgili İşlemler.

Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsin lütfen. Benim bilgilerim bu şekilde...
Kolay gelsin...
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Selamlar
Dakka bir derken ilk açılış işleminiz mi?
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

sayın gülpembe cevabınız için çok teşekkür ederim


twolf ' Alıntı:
Selamlar
Dakka bir derken ilk açılış işleminiz mi?

inşallah mayıs ilk hafta önce büromu sonrada 1 tane işletme aılışı yapacağım
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Allah utandırmasın arkadaşım,hayırlı kazançlarınız olsun inşallah.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

artık ikametkah ve nufus sureti artık istenmiyor

mernis sisteminden kurumlar artık görüyor!
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Keşke Aş ve Ltd açılışınıda Gulpembenin yaptığı gibi madde madde açıklayan olsa da istifade etsek. ;D
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

miller57 ' Alıntı:
Keşke Aş ve Ltd açılışınıda Gulpembenin yaptığı gibi madde madde açıklayan olsa da istifade etsek. ;D

Arkadaşım şayet bir gün Allah kısmet eder bir LTd veya A.Ş. açılışı yaparsam emin ol aynı listeyi bu şirketler için gerekenler şeklinde hazırlayıp forma ekleyeceğim. :)
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Çok önceden hazırladığım bir çalışma

kayıtlı format olduğu için büyük harfle hazırlanmıştır.Uyarı yiyeceğimi bile bile göndereyim suçu size atacam :)

LTD.ŞTİ.KURULUŞ İŞLEMLERİ

1- ŞİRKET ANA SÖZLEŞMESİ HAZIRLANIR
2- ORTAKLARLA BİRLİKTE NOTERE GİDİLİR VE 5 ADET ANA SÖZLEŞME ONAYLANIR
3- YİNE NOTERDEN 2 ADET UNVAN BEYANI HAZIRLANIR (TESCİL TALEPNAMESİ)
4- NOTERDEN 1 ADET KURULUŞ VEKALETİ HAZIRLANIR.
5- ŞİRKETİN KONTRATI YAPILIR
6- ZİRAAT BANKASINA SERMAYENİN ONBİNDE 4 ORANINDA REKABET FONU ÖDENİR.
7- TÜZEL KİŞİ KAYIT FORMU DOLDURULUR(RESİMLİ VE UNVAN KISALTMASI YAPMADAN)
8- GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ İÇİN AYRICA NOTER TASTİKLİ A KARNESİ


TİCARET ODASINA MÜRACAAT EVRAKLARI

1- ÜST DİLEKÇE (KURULUŞ DİLEKÇESİ)
2- TÜZEL KİŞİ KAYIT FORMU
3- 3 ADET KURULUŞ BİLDİRGESİ (YABANCI ORTAK VARSA 4 ADET)
4- 1 ADET TAAHHÜTNAME
5- 2 ADET TESCİL TALEPNAMESİ (UNVAN BEYANI) (1 asıl 1 fotokopi olabilir)
6- ZİRAAT BANKASI REKABET FONU DEKONTU
7- ORTAKLARIN NÜFUS VE İKAMETGAHLARI (İKAMETGAHLARI ALMAYABİLİYORLAR)
8- 3 ADET ANA SÖZLEŞME (2 asıl 1 fotokopi olabilir)
9- GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ İÇİN AYRICA NOTER TASTİKLİ A KARNESİ



SONRAKİ İŞLEMLER

1- TESCİL İLANDAN SONRA SİCİL NUMARASI BELLİ OLUNCA NOTERDEN DEFTERLER TASTİK EDİLİR. (EN AZ YEVMİYE-KEBİR-ENVANTER-KARAR-ORTAKLAR PAY)
2- 3 ADET İMZA SİRKÜLERİ ÇIKARILIR (VERGİ DAİRESİ,FİRMA VE MUHASEBEYE)
3- VERGİ DAİRESİNE MÜRACAAT EDİLİR.

VERGİ DAİRESİ MÜRACAATI

1- AÇILIŞ DİLEKÇESİ VE İŞE BAŞLAMA BİLDİRİMİ YAZILIR.AÇILIŞTA TOPTAN MI PERAKENDE Mİ OLDUĞU STOPAJI AYLIK VEYA 3 AYLIK OLDUĞU MUTLAKA BELİRTİLMELİDİR.
2- TİCARET SİCİL TESCİL YAZISI
3- KİRA KONTRATI
4- 1 ADET ANA SÖZLEŞME
5- ORTAKLARIN EVRAKLARI

YOKLAMADAN SONRA VERGİ LEVHASI ONAYLANIR,Y.KASA,FATURA,İRSALİYE VB.İŞLER YAPILIR.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Sağolun arkadaşlar.
Gulpembe umarım en kısa zamanda başarıyla aş ve ltd kurar ve sonra burada madde tüm adımlarıyla yazarsın.

Twolf çok teşekkürler bunları aklıma not etsem çok iyi olacak.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

arkadaşlar

unvan değişikliği tescilini yaptırdık, elimizde ilan belgesi var.. Bu ilanın belli bir süresi var mı? Örneğin, 15 gün içinde yapılmalı gibi..
Böyle bir süre sınırlaması var mı? İlan yaparken.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Selamlar
Tescil yapılıp ilan yapılmaması nasıl oluyor anlamadım.Tescil ve ilanı aynı anda yapmıyor musunuz?
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

sn.twolf teşekkür ederim cevabınız için,

değiişklik tescil olunca, aynı gün ilan belgesi çıkmıyor bildiğim kadarıyla ertesi güne kalıyor.

ama burada ilan belgesi çıktıktan sonra ilan yapılmamış, sadece ilan belgesi mevcut..
yani eski muhasebeci yapmamış, unutmuş sanıyoruz.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

twolf ' Alıntı:
Selamlar
Tescil yapılıp ilan yapılmaması nasıl oluyor anlamadım.Tescil ve ilanı aynı anda yapmıyor musunuz?

izmirde aynı belge bir gün sonra veriliyor
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

ne yazık ki izmir ticaret sicil hala ben ikametgah isterim diyor ::)
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

Üstadlar, aşağıda A.Ş. kuruluş işlemlerini özetlemeye çalıştım.

En son 2008 yılında bir A.Ş. kuruluşuna iştirak etmiştim. O zamandan kalan bilgilerimle
yazmaya çalıştım. Biraz da eski notlarıma baktım. Bu yazdıklarımda eksik olan maddeler varsa
tamamlarmısınız? Veya değişen bir uygulama varsa güncellerseniz istifade ederiz. Ayrıca V.D. ve SGK
yönünü de ele alırsanız hiç fena olmaz. Teşekkürler. ;D

Anonim Şirket Kuruluş İşlemleri:

- Önce şirket ana sözleşmesi hazırlanır ve kurucu ortaklar sözleşmeyi imzalar. Ana sözleşme noterden tasdik ettirilir. Ana sözleşme noterden tasdik ettirildikten sonra 15 gün içinde Ticaret Sicile bildirmek gerekiyor.
- Şirket ismi tescilden önce ito sitesinden uygunluğuna bakılmalıdır. (Ünvan Bakma Formu)
- Ticaret Siciline hitaben imzalı ve kaşeli kuruluş dilekçesi.
- Şirket Kuruluş Bildirim Formu.
- Oda kayıt beyannamesi (ortakların resim ve imzalarıyla)
- Taahütname
- Yetkililerin şirket ünvanı altında imzalayacakları imza beyannamesi.
- Kurucu Ortakların fotoğraflı nüfus cüzdan suretleri
- Ortakların ikametgah senetleri
- Sermayenin onbinde 4'ünün bankaya yatırıldığına dair dekont. (Eskiden Ziraat Bankası idi. Hala devam ediyor mu bilmiyorum.)
- Sermayenin peşin ödenen kısmı varsa bunun dekontu.
- Tescilden önce veya tescil günü ticari defterler tasdik edilmelidir.
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

ikametkah isteme ticaret bakanlığının genelgesiyle kalktı de bak bakalım isiteyebiliyormu
 
Ynt: İşyeri açılış işlemleri

ltd kuruluşu yapacağız. işyerimiz aileye ait 4 kardeş kardeşlerden biri kiralıyor 1 kardeş ölmüş 3 çocuğunun tapuları ayrı ayrı çıkmış hepsi ile ayrı ayrı kira kontratı yapmam gerekiyor değil mi yanlış bilmiyorsam.birde emlak değerinin %5 inden aşağı kira belirleyemeyeceğim değil mi bu rakamı da 4 e böleceğim.
 

Benzer konular

Üst