İşyeri Kapanışı ve Mükellefiyet Kaydı

Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
27
Merhaba,

Mükellefim Şubat ayında işyerini kapattı.Mallarını sattı veya kendine fatura kesti.Yazar kasasını da kendine fatura etti.Kullanmadığı faturalar ve diğer belgeler,işi bırakma ikametgah ve istenen her belge ile vergi dairesine gittik.Vergi borçları çıktı.Bunları ödeyecek durumu yok.Taksitlendirme teklif etti. Teminat gösterecek birini buldu.Ama vergi dairesi borcun bir kısmını peşin istedi.Mükellef işi bırakıp ücretli olarak bir işe başlamıştı.Ama henüz para almadığı için onu da tamamlayamadı.Bu nokta da vergi dairesi "parayı bul öyle gel..." dedi.Şimdi parası olmadığı için kapanış işlemi yapılamıyor ama aynı yerde bir başkası mükellef olarak işe başladı ve yoklamasını da aynı vergi dairesi yaptı. Sorum şu; bu mükellef fiilen kapanmış olmakla beraber kaydını yaptıramadı. Bu durumda vermesi gereken beyyannameler ne şekilde verilecek? VUK 160 ve 161. maddelere göre vergi dairesinin işlemi yapması gerekmez mi? Sonuçta elbette bu para yakın bir zamanda yatacak ama kapanışı bildirme süresi geçecek ve şu an işletmede hiçbirşey kayıtlı değil zaten öyle bir işletme de yok.Yerinde başka bir işletme var.Bu bir çelişki değil mi?

Teşekkürler

Ercüment Aylanç
 
Merhaba,

Çok kısa bir cevap olacak, bütün evrak, döküman gibi kapanış için hangi evraklar gerekiyorsa, bir kargo aracılığıyla veya iadeli taahhütlü olarak vergi dairesine gönderiniz ve siz üzerinizdeki sorumluluğu atınız.

Daha sonraki aşamalarda, vergi dairesi yoklama vs. yaparak mükellefiyetin terkini vs. yapacaktır. Önce evrakları gönderin, sonraki aşamalarda vergi dairesinden işlemleri takip ediniz.
 
!!!

Fatura vb. belgeleri kargo ile göndermeniz uygun olmayacağı kanaatindeyim kanunda böyle bir uygulamaya rastlamadım ancak sadece iş terk dilekçesini iadeli taahhütlü posta yolu ile göndererek belgelerin iptali için ilgi daireden yazı beklemeniz yerinde olacaktır.
kolay gelsin...
 
işyeri kapanışı ve mükellefiyet kaydı...

Cevaplarınıza teşekkürler.Ama evrakları kargo ile göndermeyip dilekçeyi göndersek, hemen hemen aynı şey olacak. Biz zaten evrakları götürdük, diğer belgeleri de. Kapanış bildirgesini kayıttan önce tahakkuk servisine gönderiyorlar ve tahakkuk servisi borcu kapatmadan işlemi başlatmıyor. Aynı noktaya geliyoruz. En son Bakanlıkça mükellef kayıtlarının güncellenmesi ile ilgili bir tebligatı vardı. Ya da iç yazışma...Vergi dairelerine fiilen kapanmış ama mükellefçe bildirilmemiş işyerlerinin terkini falan içeren. O yazıya ters düşen bir uygulama bu.Yani zarar edip işini kapatan kişinin sadece vergi dairesine değil başka yerlere de borcu olabilir.Şimdi borcu yüzünden zararı göze alıp işletmesini açık mı tutacak.Bu çok saçma.Üstelik borcuna karşılık teminat ve ödeme planı da veriyor.Anlayamadım gitti bu uygulamayı. Yine de ilginize çok teşekkürler...
 
Vergi dairesine bir dilekçe yazarak işlemin yapılmamasının yasal nedenini tarafınıza bildirilmesini isteyin Bilgiedinme kanuna göre size cevap vermek zorundalar.İşlemin yasal bir gerekçesi yok olsa olsa iç genelgede yada tebliğler de vardır.Sizin terk işleminizi yapmak zorudalar.aldığınız cevaba görede dava edersiniz. bu sırada terk dilekçenizide gönderinsiz yasal süresi içinde başvurmuş olun
 
bende arkadaşlara katılıyorum, bende bir mükellefimin işyerini kapattım borcuda epeyce çoktu, bana bu borcu illaki ödeyinde kapanışı öyle yapalım diyen olmadı, bence siz belgelerinizi ve mükellefinizi alın, biz işi kapattık borcuda şu an ödeyemiyoz, bizim evraklarımızı alın kapanışımızı yapın, sonrada haciz işlemi vs. ne yapıyorsanız yapın deyin. kapanışınızı yapmak zorundalar, olmadı müdüre olmadı defterdara çıkın durumu anlatın, zaten bu borcu ödeyecek parayı kazansak işyerimizi niye kapatalım değilmi. hiç birisi olmadı kapanıştan sonraki 1 aylık bildirim sürenizi geçirmeden işi bırakma bildirimine vergi levhanızı ekleyin taahhütlü olarak, vergi dairenize gönderin bildirimde size ulaşacakları birde telefon numarası yazın. gerisi vergi dairesine kalmış, dilekçeye göre gidip işyerinde yoklama tutmak zorunda kalacaklar sizde işyerini devrettiğinize göre yoklama sonucu işi bırakmış olacaksınız.
 
Re: işyeri kapanışı ve mükellefiyet kaydı...

eaylanc' Alıntı:
Cevaplarınıza teşekkürler.Ama evrakları kargo ile göndermeyip dilekçeyi göndersek, hemen hemen aynı şey olacak. Biz zaten evrakları götürdük, diğer belgeleri de. Kapanış bildirgesini kayıttan önce tahakkuk servisine gönderiyorlar ve tahakkuk servisi borcu kapatmadan işlemi başlatmıyor. Aynı noktaya geliyoruz. En son Bakanlıkça mükellef kayıtlarının güncellenmesi ile ilgili bir tebligatı vardı. Ya da iç yazışma...Vergi dairelerine fiilen kapanmış ama mükellefçe bildirilmemiş işyerlerinin terkini falan içeren. O yazıya ters düşen bir uygulama bu.Yani zarar edip işini kapatan kişinin sadece vergi dairesine değil başka yerlere de borcu olabilir.Şimdi borcu yüzünden zararı göze alıp işletmesini açık mı tutacak.Bu çok saçma.Üstelik borcuna karşılık teminat ve ödeme planı da veriyor.Anlayamadım gitti bu uygulamayı. Yine de ilginize çok teşekkürler...

arkadaşım bu kadar sıkıntıya gerek yok sen gönder dilekçeni iadeli taahhütlü muhafa et belgeni gerisi idarenin sorunu
 
Ynt: İşyeri Kapanışı ve Mükellefiyet Kaydı

bizde de aynı dert var.faturaları yazar kasa levhalarını almazlarsa , noter kanalı ile gönderebiliyormuyuz acaba?
 

Benzer konular

Üst