İşyeri Kiralarında Gider Pusulası

Üyelik
10 Nis 2014
Mesajlar
30
Konum
bursa
merhaba;benim bir kaç sorum olacak fikirlerinizi ve bu konuda kendi uygulamalarınızı paylaşırsanız sevinirim.

1-işyeri kiralarının banka üzerinden geçmesi gerektiği ayrıca gider pusulası düzenlenmesi zorunluluğu olduğu malum,sizler bütün mükelleflerinizde gider pusulası düzenletiyormusunuz?

2-diyelimki işe yeni başlanıldı ve ilk 2 ay kirası elden verilmiş bankadan geçmemiş,3 ayın bankadan dekontu var bunu giderlere yazıp 3. ayında muhtasar beyannameyle beyan edip stopajı ödenmiş bu iki ayın banka dekontunun olmaması sorun olurmu bir defaya mahsus yada gider pusulasımı düzenleteyim

3-her ay düzenli bankadan brüt 750 net 600 tl bankadan yatırılıyor, ocak şubat mart nisanda da muhtasar beyanname hazırlırken 3*750=2250 işyeri kirası olarak tek seferde beyannamde yazılmamaıs sıkıntı olurmu,yani ocak750 ,şubat 750 mart 750 karşısınada stopajları ayrı ayrımı yazılması gerekti.


şimdiden görüşleriniz için teşekkürler
 
zorunluluk olmaması lazım. Madde hükmünden anlaşıldığı üzere vergiden muaf esnafa yaptırılan işler ve onlardan satın alınan emtialar için düzenleneceği açıktı. Yani kanun maddesinde gider pusulası hangi hallerde düzenlenir kısmında; kiralamalar ile ilgili bir hüküm yoktur. Bununla ilgili özelgeler vardır. Ama özelgeler özelge talep eden tarafları bağladığı için, geneli kapsamamaktadır.

Bundan dolayı gider pusulası düzenlenme zorunluluğu yoktur. Ben şahsen uygulatmıyorum.
 
Bir ara böyle bir uygulama başlandığı/başlanacağı söylentisi çıktı.Sonradan gerek yok dediler.10 kişiden dokuzu düzenlemiyordur.
 
Özel mülkiyete konu bir gayrimenkulün kiralanması halinde, bu kira ödemesinin gider yazılabilmesi için VUK md. 234’e göre, gider pusulası düzenlemesi zorunludur.
Para hareketine ilişkin banka ödeme belgesi, gider pusulasının eki niteliğinde bir belgedir. BU CEVAP MALİYE POSTASI DERGİSİNDEKİ GELİR UZMANI TARAFIDAN VERİLDİ.BİLEMİYORUM LÜTFEN DİĞER İKİ SORUM HAKKINDA GÖRÜŞ YAZAN OLURSA SEVİNİRİM
 
Ayşe Hanım yok galiba,biz yanıtlayalım :)
Öncelikle tevsik şartına uyulmamasının cezasının ne olacağının bilinmesi lazım.
Şöyleki;
::Mevzuat Display:: sitesinden alını yaparsak;

(5228 sayılı Kanunun 10'uncu maddesiyle eklenen fıkra) Tahsilat ve ödemelerini banka, benzeri finans kurumları veya posta idarelerince düzenlenen belgelerle tevsik etme zorunluluğuna uymayan mükelleflerden her birine, her bir işlem için bu maddeye göre uygulanan cezalardan az olmamak üzere işleme konu tutarın % 5'i nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilir. Bu şekilde ceza kesilen mükellefler hakkında üçüncü fıkra hükmü uygulanmaz.(6009 sayılı Kanunun 12 inci maddesiyle eklenen cümle Yürürlük; 01.08.2010)Ancak, bu fıkra uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezasının toplamı 800.000 TL'yi (432 Sıra No.lu V.U.K Genel Tebliği ile 1.1.2014'den itibaren 970.000 -TL)geçemez.

şeklinde özetlenebilir.

Sorularınıza gelirsek;
1.sorunuzda tevsik şartına uyulmadığının tesbiti halinde cezai işlem yapılacaktır.Fakat bu durum muhtasar beyanında beyan edilmemesine engel değildir.Ayrıca gider pusulası düzenlenmesi de bir fayda sağlamayacaktır.
2.sorunuzda ise kiraları muhtasar ödeme tablolarına ayrı ayrı yazılmasında fayda vardır.Nitekim bundan sonraki aylar düzenli bankadan geçtiğinde de ayrı ayrı yazılacaktır.ilk 2 ay için "yok" seçilecek,sonraki ay için ise "diğer" seçilerek makbuz bilgileri girilecektir.Fakat bu şekilde ilk 2 ayın kirasının bankadan yatırılmadığı daha bariz görünecek diyorsanız,isterseniz tekrar risk alıp,3 aylık kirayı totalde beyan edin,bu kısım size kalmış.Fakat total beyan edilmesi dahada riskli olacaktır.Benim önerim ayrı ayrı göstermenizdir.
Saygılar
 
Teşekkür ederim tahsin bey sizin cevabınızı görmeyince ayşe hanım cevap yazdığı için özellikle ayşe hanım belirttim ikiniz de sağolun..
 
Merhaba,
rica ederim Fatma Hanım,
Tahsin Bey gerekli açıklamayı yapmış, teşekkür ederim bende ona.. :)
aynen katılıyorum.
 
Ayşe Hanım yok galiba,biz yanıtlayalım :)
Öncelikle tevsik şartına uyulmamasının cezasının ne olacağının bilinmesi lazım.
Şöyleki;
::Mevzuat Display:: sitesinden alını yaparsak;

(5228 sayılı Kanunun 10'uncu maddesiyle eklenen fıkra) Tahsilat ve ödemelerini banka, benzeri finans kurumları veya posta idarelerince düzenlenen belgelerle tevsik etme zorunluluğuna uymayan mükelleflerden her birine, her bir işlem için bu maddeye göre uygulanan cezalardan az olmamak üzere işleme konu tutarın % 5'i nispetinde özel usulsüzlük cezası kesilir. Bu şekilde ceza kesilen mükellefler hakkında üçüncü fıkra hükmü uygulanmaz.(6009 sayılı Kanunun 12 inci maddesiyle eklenen cümle Yürürlük; 01.08.2010)Ancak, bu fıkra uyarınca bir takvim yılı içinde kesilecek özel usulsüzlük cezasının toplamı 800.000 TL'yi (432 Sıra No.lu V.U.K Genel Tebliği ile 1.1.2014'den itibaren 970.000 -TL)geçemez.

şeklinde özetlenebilir.

Sorularınıza gelirsek;
1.sorunuzda tevsik şartına uyulmadığının tesbiti halinde cezai işlem yapılacaktır.Fakat bu durum muhtasar beyanında beyan edilmemesine engel değildir.Ayrıca gider pusulası düzenlenmesi de bir fayda sağlamayacaktır.
2.sorunuzda ise kiraları muhtasar ödeme tablolarına ayrı ayrı yazılmasında fayda vardır.Nitekim bundan sonraki aylar düzenli bankadan geçtiğinde de ayrı ayrı yazılacaktır.ilk 2 ay için "yok" seçilecek,sonraki ay için ise "diğer" seçilerek makbuz bilgileri girilecektir.Fakat bu şekilde ilk 2 ayın kirasının bankadan yatırılmadığı daha bariz görünecek diyorsanız,isterseniz tekrar risk alıp,3 aylık kirayı totalde beyan edin,bu kısım size kalmış.Fakat total beyan edilmesi dahada riskli olacaktır.Benim önerim ayrı ayrı göstermenizdir.
Saygılar

İyi günler tahsin bey. 2. soruya verdiğiniz cevapla ilgili olarak bir sorum var. Kira ödemeleri 3 ayda bir bankaya yatırılması durumunda tek satıra bilgileri girmemiz usulen doğru mudur _?
Yoksa 3 ayda bir yatan kira bedelini aynı dekont numarası ile 3 ay için ayrı ayrı satırlara işlemek mi daha uygundur teşekkürler..
 
Sayın weronx selamlar
Toplu kira ödemelerinde tek satıra,tek makbuz bilgisiyle girmek yeterlidir.
Yukarıdaki örnekte,kiraların aylık yatırılması halinde ki durum anlatılmaya çalışılmıştır.
Dediğiniz örnekten yola çıkarsak,yıllık kirayı peşin ödeyenlerde 12 satır açmak çokta akıllıca bir iş olmasa gerek..
Saygılar
 
Merhabalar;
Haziran ayında başlayan mükellefin 3 aylık muhtasarını verirken BAŞLANGIÇ AYI kısmına ne yazmam gerekir. Nisan ve Haziran dönemi olduğu için nisan mı yoksa işe başlangıç Haziran olduğu için Haziran mı yazmalıyım?
 
Üst