İşyerinde Sistem Kurma Çalışmaları...

bilge.deniz

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Şub 2008
Mesajlar
107
Konum
Bursa
Arkadaşlar merhaba,

Hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette işe başladım. Bu restorantın merkez ve birkaç da şehir içi ve dışında şubeleri var. Fakat şimdiye kadar ne resmi muhasebe, ne işletmedeki iş akışı vs hiçbirşey takip edilmemiş. Herşey karmakarışık. Resmide ne bankalar tutuyor, ne cariler, ne krediler işlenmiş vs vss . Onları bir şekilde çözmeye çalışıyorum şuan.
Bir de bunun dışında, işyerinde kimin ne iş yaptığı belli değil. Mesela mutfakta bir malzeme bitiyor usta sekretere söylüyor sekreter telf açıyor mal geliyor. ne bir denetim ne kontrol. herşey rastgele anlayacağınız.
Benim istediğim şuan bir sistem oturtmak. Bir satınalmacı ve depo sorumlusu olsun diyorum. Bölümlerden talepler gelsin, depo kontrolü yapılıp ona göre en uygun yerden sipariş verilsin. Bunun gibişeyler..
İlk olarak ay sonunda bir sayım yapacağım. Daha sonra ise alışları irsaliye ve faturalarla, çıkışları ise mutfaktan gelecek birtakım bilgilerle yapmak suratiyle, stok takibi, kontrol ve belli bir düzen yaratmak istiyorum.
Bunun için belli formlar olmalı bana göre. Sözlü değil yazılı talepler, onaylar gibi..
Bu konuda yardım istiyorum. Herhangi bir bilgi kaynağı, kullanabileceğim matbu formlar, faydalanabileceğim örnek çalışmalar varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Dediğim gibi kimin ne aldığı ne sattığı ne yediği ne içtiği, hiçbirşey belli değil şuan burada. Herşey kara düzen.. Koskoca restaurant, 90 personel çalışıyor, düşünün maaşlar bile bankadan yatmamış bugüne kadar... Bakkal dükkanı gibi, bir deftere kimisi yazılmış kimisi yazılmamış.. Daha birsürü düzensiz işş... Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese iyi çalışmalar..
 
Ynt: İşyerinde sistem kurma çalışmaları...

En büyük yardımım kolay gelsin diyerek dua etmek olur :). Çünkü işiniz baya zor olacak. Çalışanlar tarafından sevilmeyen adam olacaksınız eski köye yeni adet getirerek. Form istiyorsanız bir matbaya gidin ellerinde yüzlerce matbu form vardır(Depo çıkış fişi, malzeme talep formu vs. aklınıza ne gelirse). Baskılı form kullanmak istiyorsanız işinize göre uygun olanları bastırın. Elektronik ortam istiyorsanız matbaadan bir kaç örnek alın sonrada onları elektronik ortama kafanıza göre kaydedin.
 
Ynt: İşyerinde sistem kurma çalışmaları...

öncelikle işinizde Allah kolaylıklar versin.
sistem eğer siz o hengamenin içine girdiyseniz, bir iki ay içinde kurulur, merak etmeyin. öncelikli olarak stok sayımı yapıp stokların doğru bir şekilde gitmesini sağlamanız güzel bir düşünce. bundan sonraki safha stokların ve mal alımlarının bir takibe bağlanması. bunun için ihtiyaç pusulası bastırmanız gerekiyor. sonraki aşama ise, sizin işletmenize gelen her mal (ister emtia olsun, ister sarf malı) ambara gireceğinden, ambardan ilgili birime giderken düzenlenecek 'ambardan mal çekme formu' olacak. zaten bu iki temel faktörü oturttuğunuz zaman firmanıza bir disiplin gelecek. tabi birde bu formlara imza atacak yetkili kişiler bulmak gerekiyor. satın almacı mı imzalayacak, yoksa firma sahibi mi gibi.
ambarda çalışan personelinde sağlam çalışan birisi olması gerekiyor. sık sık lokal olarak ambar sayımı yapan çalışkan biri olmalı ki size ay sonunda firma içindeki birimlere çekilen malları doğru verebilsin ve sizde maliyet çalışmalarını doğru yapabilesiniz. işiniz ticari mal alım satımı ile ilgiliyse kafanıza fazla dert etmeyin, işiniz çabuk rayın oturur. imalat ise biraz daha vakit alabilir. diğer yardım isteyeceğiniz konuları tekrar tekrar yazın, burda bizde size yardımcı olmaya çalışalım. hoşçakalın.
 
Ynt: İşyerinde sistem kurma çalışmaları...

öncelikle
Stoktan başlayın stok sayımı ve mevcut emtia bedelini 153 hesaplara tek tek girin.Daha sonra
254 ve 255 hesapları ilgili ve gerçek reel değerleri ile sisteme girin daha sonra 100 - 102 -103 hesapları işletin. daha sonra firma falaliyetlerine göre 120 - 320 -329 hesapları oluşturun. 760- 770 - 780 hesapları oluşturun ve bu işlemleri bitirdikten sonra işiniz kolay ay sonu bilanço gelir talosu maliyet tablosu ortaya çıkacaktır.

ve en önemlisi 500 hesap netleşecektir. Buda likitide hesaplama modülünü ortaya çıkaracaktır.

Sonuç olarak bu hesapların çalıştırlıması için firma içerisinde gerekli özenin personel tarafından da gösterilmesi hususunda çalışmalar yapın ve mutlaka işveren ile birlikte hareket edin işiniz şu an zor ama bir o kadarda kolay.

ALLAH(c.c.) KOLAYLIKLAR VERSİN.....
 
Üst