bilge.deniz
Katkı Sunan Üye
Arkadaşlar merhaba,
Hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette işe başladım. Bu restorantın merkez ve birkaç da şehir içi ve dışında şubeleri var. Fakat şimdiye kadar ne resmi muhasebe, ne işletmedeki iş akışı vs hiçbirşey takip edilmemiş. Herşey karmakarışık. Resmide ne bankalar tutuyor, ne cariler, ne krediler işlenmiş vs vss . Onları bir şekilde çözmeye çalışıyorum şuan.
Bir de bunun dışında, işyerinde kimin ne iş yaptığı belli değil. Mesela mutfakta bir malzeme bitiyor usta sekretere söylüyor sekreter telf açıyor mal geliyor. ne bir denetim ne kontrol. herşey rastgele anlayacağınız.
Benim istediğim şuan bir sistem oturtmak. Bir satınalmacı ve depo sorumlusu olsun diyorum. Bölümlerden talepler gelsin, depo kontrolü yapılıp ona göre en uygun yerden sipariş verilsin. Bunun gibişeyler..
İlk olarak ay sonunda bir sayım yapacağım. Daha sonra ise alışları irsaliye ve faturalarla, çıkışları ise mutfaktan gelecek birtakım bilgilerle yapmak suratiyle, stok takibi, kontrol ve belli bir düzen yaratmak istiyorum.
Bunun için belli formlar olmalı bana göre. Sözlü değil yazılı talepler, onaylar gibi..
Bu konuda yardım istiyorum. Herhangi bir bilgi kaynağı, kullanabileceğim matbu formlar, faydalanabileceğim örnek çalışmalar varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Dediğim gibi kimin ne aldığı ne sattığı ne yediği ne içtiği, hiçbirşey belli değil şuan burada. Herşey kara düzen.. Koskoca restaurant, 90 personel çalışıyor, düşünün maaşlar bile bankadan yatmamış bugüne kadar... Bakkal dükkanı gibi, bir deftere kimisi yazılmış kimisi yazılmamış.. Daha birsürü düzensiz işş... Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese iyi çalışmalar..
Hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir şirkette işe başladım. Bu restorantın merkez ve birkaç da şehir içi ve dışında şubeleri var. Fakat şimdiye kadar ne resmi muhasebe, ne işletmedeki iş akışı vs hiçbirşey takip edilmemiş. Herşey karmakarışık. Resmide ne bankalar tutuyor, ne cariler, ne krediler işlenmiş vs vss . Onları bir şekilde çözmeye çalışıyorum şuan.
Bir de bunun dışında, işyerinde kimin ne iş yaptığı belli değil. Mesela mutfakta bir malzeme bitiyor usta sekretere söylüyor sekreter telf açıyor mal geliyor. ne bir denetim ne kontrol. herşey rastgele anlayacağınız.
Benim istediğim şuan bir sistem oturtmak. Bir satınalmacı ve depo sorumlusu olsun diyorum. Bölümlerden talepler gelsin, depo kontrolü yapılıp ona göre en uygun yerden sipariş verilsin. Bunun gibişeyler..
İlk olarak ay sonunda bir sayım yapacağım. Daha sonra ise alışları irsaliye ve faturalarla, çıkışları ise mutfaktan gelecek birtakım bilgilerle yapmak suratiyle, stok takibi, kontrol ve belli bir düzen yaratmak istiyorum.
Bunun için belli formlar olmalı bana göre. Sözlü değil yazılı talepler, onaylar gibi..
Bu konuda yardım istiyorum. Herhangi bir bilgi kaynağı, kullanabileceğim matbu formlar, faydalanabileceğim örnek çalışmalar varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Dediğim gibi kimin ne aldığı ne sattığı ne yediği ne içtiği, hiçbirşey belli değil şuan burada. Herşey kara düzen.. Koskoca restaurant, 90 personel çalışıyor, düşünün maaşlar bile bankadan yatmamış bugüne kadar... Bakkal dükkanı gibi, bir deftere kimisi yazılmış kimisi yazılmamış.. Daha birsürü düzensiz işş... Yardımcı olursanız sevinirim. Herkese iyi çalışmalar..